Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-19@13:40:54 GMT

احتمال برگزاری حج با کاهش سهمیه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۹۵۰

احتمال برگزاری حج با کاهش سهمیه‌ها

عربستان سعودی درباره زمان اعلام لغو یا برپایی حج ۲ بار خلف وعده کرده است. یک بار گفتند تا پایان ماه مبارک رمضان و یک بار گفتند تا هشتم شوال، اما هنوز جواب نداده‌اند.

به گزارش شریان نیوز،علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه رونمایی از ماکت قبور ائمه اطهار در قبرستان بقیع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص برگزاری حج ۹۹ همگان در انتظار آن هستیم که دولت عربستان اعلام کند، آمادگی ارائه خدمات با حفظ امنیت و سلامت زائران برای حج سال ۱۴۴۱ را داراست یا خیر که قرار بود در ماه رمضان این پاسخ را اعلام کنند که به پایان این ماه موکول شد و سپس اعلام کردند دوم شوال و سپس هشتم این ماه را اعلام کردند اما تاکنون هنوز تکلیفی مشخص نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


۲۷ روز تا اعزام اولین کاروان حج فرصت باقی است
وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها بناست آغاز اعزام زائران از ۶ ذی‌القعده باشد اما تمام امور متوقف به اعلام تصمیم طرف عربستانی است، گفت: البته باتوجه به اینکه باید برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری حج امسال از سوی ما انجام می‌شد تا هر زمان طرف عربستانی اعلام وضعیت کرد، با مشکلی مواجه نشویم، کلیه اقدامات لازم در خصوص ثبت‌نام، معاینات پزشکی و ... انجام شده است. هم اکنون ثبت‌نام ۹۲ درصد سهمیه اعلامی انجام شده و معاینات پزشکی افراد زیر ۶۰ سال نیز صورت گرفته است و منتظر اعلام وضعیت آنان هستیم.

تمام تمهیدات لازم برای برگزاری حج فراهم است
رشیدیان با اشاره به اینکه برای برگزاری حج با سناریوهای مختلف آمادگی داریم، گفت: قرارداد مسکن، حمل‌ونقل، معاینات، مسائل پزشکی و ... اندیشیده شده است و حتی آمادگی لازم برای اقدامات پزشکی به دلیل شیوع ویروس کرونا درخصوص اقامت، تغذیه و حمل‌و نقل نیز فراهم است.

تجربه برگزاری حج در زمان آنفولانزای خوکی
رئیس سازمان حج ‌و زیارت با اشاره به اینکه در سال ۸۸ سابقه برگزاری حج با وجود آنفولانزای خوکی را داشتیم که با افزایش اقدامات پزشکی، یک مورد آلودگی نداشتیم، گفت: فرض ما براین است که حج انجام می‌شود و برای روش‌های مختلف همچون برگزاری با تمام ظرفیت اعلام شده، کاهش سهمیه‌ها، اعمال شروط برای زائران مثل سن و بیماری‌های زمینه‌ای و ... آمادگی داریم و اگر این واجب شرعی به دلیل عدم آمادگی آنان، لغو شود برای آن نیز تمهیدات لازم اندیشیده است.

پیشنهاد ایران به عراقی‌ها برای زیارت عتبات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
وی با اشاره به بازگشایی حرم اهل بیت (ع) در ایران گفت: با طرف عراقی پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا برای تبادل کالا و مسافر رایزنی‌هایی صورت گرفت و پیش‌بینی‌هایی نیز برای بازگشایی امکان زیارت عتبات عالیات اندیشیده شده است. با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امورخارجه و سازمان هلال احمر، پروتکلی تهیه شد و از طریق وزارت خارجه برای طرف عراقی ارسال شد و مذاکرات در این خصوص ادامه دارد که امیدواریم این پروتکل به نحوی به سرانجام برسد که با فروکش شیوع این بیماری، اعزام زائران و میزبانی از زائران عراقی را داشته باشیم.

منبع: شریان

کلیدواژه: برگزاری حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد

 فرشاد گرگیج در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیب و سوران با اشاره به‌پیش بینی‌های جوی صورت پذیرفته و هشدارهای جوی صادر شده و باتوجه‌به فعال‌شدن و تشدید فعالیت سامانه بارشی و نیز ادامه و تقویت سامانه مذکور تا پایان هفته جاری و احتمال و شدت‌گرفتن بارش باران و وزش باد نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و آماده‌باش کامل اعضای ستاد، استقرار امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات و حضور در منطقه تأکید کرد.

  وی همچنین باتوجه‌به اخطاریه‌های ابلاغی و پیش‌بینی‌های مذکور و احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسدودشدن مسیرها نسبت به اطلاع‌رسانی توسط بخشداران، اعضای ستاد و دهیاران به مردم به‌ویژه ساکنین مناطق عشایری و اهالی روستاهای پایین‌دست سدها تأکید و از مردم عزیز شهرستان درخواست نمود ضمن هوشیاری لازم، از تردد در مسیر سیلاب و رودخانه‌ها خودداری نمایند.
 
  فرماندار سیب و سوران خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر گردید کلیه مدارس در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیرحضوری خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • بررسی یک احتمال عجیب؛ سری آ با ۶ سهمیه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود؟
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد
  • تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند