Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:26:50 GMT

تحقق جهش تولید نیازمند برنامه‌ریزی مدون است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۰۷۳

تحقق جهش تولید نیازمند برنامه‌ریزی مدون است

ایسنا/گلستان دبیر خانه کشاورز استان گلستان گفت: تحقق جهش تولید با شعار محقق نمی‌شود و باید برنامه‌ریزی مدون و هدف‌گذاری مشخص داشت.

علی‌قلی ایمانی امروز (دوشنبه ۱۲ خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی باید به موضوعات هدایت، حمایت و فراهم کردن خدمات مناسب برای تولیدکنندگان توجه جدی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برای ایجاد تغییر ابتدا باید کشاورز را با انجام آموزش، هدایت کرد افزود: نیاز است آموزش‌هایی برای افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات محصولات به کشاورزان ارائه شود تا با این کار افزایش تولید محصول در واحد سطح را داشته باشیم.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان، به اهمیت به‌کارگیری از تکنولوژی و ماشین‌آلات نو در افزایش تولید اشاره کرد و گفت: لازمه تحقق افزایش عملکرد در واحد سطح، حمایت از کشاورزان با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تولید است.

ایمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش کشاورزی در استان گلستان خرده مالکی است، پذیرش تغییر از سوی آن‌ها سخت است و تصمیمات کلان به‌سختی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بالابودن قیمت نهاده‌های کشاورزی، اظهار کرد: نمی‌توان با نهاده‌های گران‌قیمت انتظار جهش در بخش تولیدات محصولات کشاورزی را داشت. هر چه جلوتر می‌رویم، هزینه‌های تولید بیشتر افزایش پیدا می‌کند. این امر کاهش تولید را در پی خواهد داشت.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان گفت: افزایش سه برابری قیمت سم و افزایش سرسام‌آور قیمت تراکتور، دنباله بندهای کشاورزی و هزینه خدمات در حالی اتفاق افتاده که محصول کشاورزان در بهترین حالت برابر با میزان تورم افزایش یافته است.

ایمانی در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف در بازرگانی محصولات کشاورزی، گفت: در حال حاضر که در فصل برداشت سیب‌زمینی قرار داریم شاهدیم که محصول کشاورز باقیمت بسیار کم و پایین‌تر از قیمت تمام‌شده از کشاورز خریداری می‌شود و دلالان و واسطه‌ها نرخ تعیین می‌کنند. سازمان تعاون روستایی استان نمی‌تواند نقش این‌ها را ایفا کند و دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کند؟ در حال حاضر سازمان تعاونی روستایی استان هیچ نقشی در بازرگانی ندارد. این سازمان می‌تواند با تعامل با دیگر استان‌ها باقیمتی منصفانه سیب‌زمینی را از کشاورز خریداری و باقیمت منصفانه در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی در استان به‌منظور ایجاد ارزش افزوده در استان ایجاد شده در حالی که کشاورزان استان از این صنایع بهره‌ای نمی‌برند. صاحبان کارخانجات می‌توانند با کشاورزان قرارداد توافقی به امضاء برسانند و خیال کشاورز را از فروش محصول خود راحت کنند.

وی افزود: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی که در استان ایجاد شده، به درد کشاورزان نمی‌خورند؛ زمانی که محصول کشاورزان استان نیاز به فروش دارد این صنایع درهای خود را می‌بندند.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان تصریح کرد: وجود چنین مشکلاتی باعث می‌شود که جوانان ما حتی آنهایی که تحصیل کرده بخش کشاورزی هستند، به انجام کار کشاورزی ورود پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهش تولید گلستان صنايع تبديلي بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حسین لاری کمان گفت: نیمه دوم پارسال جوجه رزی در استان با ۲۲ میلیون قطعه افزایش درمقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن، به ۸۹ میلیون قطعه رسید.

وی همچنین گفت: فرودین امسال نیز ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان داشتیم که در مقایسه با فرودین پارسال که ۱۱ میلیون قطعه بود، ۲۶ درصد بیشتر شد.

لاری کمان افزود: تامین و عرضه نهاده باکیفیت که ضریب تبدیل را بالا بُرد و همچنین پشتیبانی از تولیدکننده را، می‌توان عامل این افزایش دانست.

وی، خرید مرغ منجمد با قیمت هرکیلوگرم ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برنامه ریزی برای خرید مرغ زنده به قیمت هرکیلوگرم ۵۸ هزار تومان را نیز از اقدامات کمکی، تشویقی و ترغیبی برشمرد.

استان گلستان پس از تهران، تولیدکننده عمده گوشت مرغ مصرفی کشور است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود
  • فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه
  • ستاد سهام؛ ابتکار یزد برای تحقق شعار سال /برنامه‌ریزی برای جهش تولید با مشارکت مردم در یزد