Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:28:19 GMT

۶۸ درصد از شالیزارهای گیلان کشت مکانیزه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۰۸۳

۶۸ درصد از شالیزارهای گیلان کشت مکانیزه شد

درجانی با بیان اینکه امسال ۶۸ درصد از شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه کشت شد، گفت: استان گیلان به لحاظ جذب منابع اعتباری خط ویژه مکانیزاسیون از رتبه سیزدهم به رتبه یکم کشوری ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«علی درجانی» امروز(دوشنبه، ۱۲ خرداد) در جریان بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: برنج ۲۰ میلیون ایرانی را شالیکاران گیلانی تامین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج با کیفیت و مرغوبی در این استان تولید می شود، افزود: گیلان از این لحاظ در جایگاه نخست کشور قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده امسال سال پرمحصولی برای شالیکاران گیلانی باشد، تصریح کرد: در سال زراعی پیش رو، ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاوزی گیلان زیر کشت رفته است.

 

درجانی گفت: پیش بینی شده است از این اراضی کشاورزی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشت شود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه فرایند نشاکاری در شالیزارهای استان به پایان رسیده است، افزود: بخش اعظمی از وجین در اراضی کشاورزی گیلان انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: وضعیت استان گیلان به لحاظ  تامین نهاده‌های کشاورزی و کشت ‌به‌ موقع در اراضی نسبت به سایر استان ها خوب است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال ۶۸ درصد از شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه کشت شد، اظهارکرد: استان گیلان به لحاظ جذب منابع اعتباری خط ویژه مکانیزاسیون از رتبه سیزدهم به رتبه یکم کشوری ارتقا پیدا کرده است.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته در این راستا، بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان جذب شد.

 

درجانی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۲ سال آینده، ۷۰ درصد از فرایند شالیکاری اعم از کشت و برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام می شود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: شالیزارها کشت مکانیزه بندر آستارا کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاء مکانیزه برنج در آستارا

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان آستارا در آیین نخستین نشاء مکانیزه برنج گفت: اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و کشت مکانیزه برنج مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان آستارا وجود دارد، افزود: بیش از ۸ هزار تن برنج سفید از این اراضی تولید می‌شود که رقم برنج غالب منطقه هاشمی است.

فرماندار آستارا پیش بینی کرد: در یک هزار و ۹۲۰ هکتار معادل ۶۰ درصد از این اراضی نشاکاری مکانیزه انجام شود.

شهاب زاده گفت: امیدواریم با تمهیداتی که دولت اندیشیده بتوانیم سال زراعی پرخیر و برکتی را داشته باشیم.

او همچنین با بیان اینکه برنج یک محصول آسیب پذیر در مقابل آب و هوا است، از شالیکاران خواست بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غربی‌ترین نقطه استان گیلان قرار دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا