Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@16:43:12 GMT

وقت عملیاتی کردن شعار وحدت حوزه و دانشگاه است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۰۹۰

وقت عملیاتی کردن شعار وحدت حوزه و دانشگاه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امروز جوانان تشنه معارف دین و بصیرت سیاسی با مشرب روحانیت بسیجی و انقلابی می توانند سیراب شوند؛ گفت: باید از شعار وحدت حوزه و دانشگاه بیرون آمده و در چله دوم آن را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی عربپور، عصر دوشنبه(۱۲ خرداد) در مراسم معارفه مسئول جدید بسیج طلاب؛ جایگاه بسیج طلاب و ضرورت حضور طلاب بسیجی در انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بسیج طلاب با سایر اقشار حتی بسیج دانشجویی تفاوت ماهوی دارد و امام(ره) مصرانه بر اثربخشی و اثرگذاری این دو قشر تأکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان اثربخشی بسیج طلاب را بیش از دیگر اقشار دانست و با بیان اینکه بسیج طلبه و روحانیون و اساتید قوام بخش مبانی تحکیمی انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب اسلامی از حوزه ها سرچشمه گرفت؛ افزود: رهبر این انقلاب از حوزه ها بلند شد و اساتید حوزه با امام و انقلاب همراهی کردند و آرمان های امام را سر دست گرفتند و به جهان عرضه کردند.

 

 

وی ادامه داد: امروز در اقصی نقاط جهان طلبه ها کار می کنند و نمونه آن شیخ زکزاکی تربیت یافته حوزه علمیه قم است که ۵ میلیون شیعه در شاخ آفریقا درست کرد و دشمن احساس خطر کرد اما جلوی این حرکت توفنده بسیجی را نتوانست بگیرد و شکست خوردند اما هیچ از ابهت شیخ و راه او نکاست بلکه روزافزون و جهان شمول شد.

 

 

حجت الاسلام عربپور با اشاره به اینکه طلابی از حوزه علمیه قم قبل از انقلاب عربی در مصر فعالیت کردند و امروز حتی در سوریه و عراق و یمن و عربستان روحانیتِ بسیج شده برای مردم و تهییج انقلاب کار می کند و شکست گروه ها الحادی هم به همین طریق بود؛ تصریح کرد: انقلاب اسلامی توفندگی خود را از حورزه های علمیه گرفته و در کنار جهاد و نبرد نظامی که شهید سردار سلیمانی و دوستان رزمنده مدافع حرم موفق شدند، آن بُرد برندگی و پیروزی در همین حرکت بسیجی است که طلاب در آن مسیر انجام دادند.

 

 

وی به تعداد بیش از ۵۶۰ طلبه از شهدای مدافع حرم اشاره کرد و این آمار را قابل توجه دانست و بیان کرد: این جایگاه و عرصه و بستر باید بالندگی داشته و نظام مند و هوشمند بشود و حضور در بسیج طلاب به ویژه اساتید تحت این بیرق و زیر این خیمه بهتر می توانند فعالیت کنند.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز جوانان تشنه معارف دین و بصیرت سیاسی با مشرب روحانیت بسیجی و انقلابی می توانند سیراب شوند و از وظایف مهم بین دانشگاه ها و دانشجو و اساتید وحدت رویه در جهت پیشرانی انقلاب در چله دوم انقلاب است و باید از شعار وحدت حوزه و دانشگاه بیرون آمده و در چله دوم انقلاب، آن را عملیاتی کنیم و این وحدت مد نظر امام و رهبری را به منصه ظهور بگذاریم.

 

 

وی به زحمات گروه های جهادی در ایام کرونایی و نیز در مواجهه با سیل اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران کرونایی طلبه ای گرفتار فقر داشتیم اما اندک شهریه خود را نذر مقابله با کرونا کرد.

 

حجت الاسلام عربپور با قدردانی از حجت الاسلام محسن سنجری و معارفه حجت الاسلام علی جعفری به سمت مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه بر عهده حجت الاسلام سنجری گذاشته شد.

 

وی افزود: حجت الاسلام علی جعفری پیش از این در ناحیه حضرت رسول کرمان، سپاه زرند و با سابقه طلانی در سپاه امام سجاد هرمزگان و... فعالیت داشته است.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج طلاب و روحانیون معارفه سپاه ثارالله استان کرمان دفتر نمایندگی ولی فقیه انقلاب اسلامی حجت الاسلام بسیج طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در نشست دو روزه دبیرخانه‌های استانی جشنواره رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور) که با حضور اعضای دبیرخانه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با اشاره به برخی از خطبه‌های امام علی علیه السلام در نهج البلاغه گفت: سال‌هاست در بهره‌گیری از گنجینه عظیم و در دسترس نهج البلاغه کوتاهی شده و تکلیف مراکز حوزوی، علمی و دانشگاهی بازگشتن به درس‌ها و دستورات قرآن کریم و نهج البلاغه است.

وی یکی از راه‌های رساندن نسل سرگشته و حیرت زده در موضوعات مختلف به ساحل آرامش را بهره‌گیری از گنج عظیمی همچون نهج البلاغه دانست و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها کمک زیادی در دستیابی به این هدف می‌کند.

حجت الاسلام رستمی همچنین با تبریک حماسه غیور مردان سپاه پاسداران در پاسخ به تعرض رژیم غاصب صهیونیستی به دفتر کنسولگری ایران در دمشق گفت: برکاتی که این شجاعت و عزم در اقدام داشت صدای سیلی محکمی بود که به گوش نظام سلطه غرب خورد، سیلی که محکم‌تر از موشک‌های ما بود و بدون شک، تعریف موازنه قدرت را تغییر داد.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه جنگ ۳۳ روزه، طوفان الاقصی و وعده صادق در این سال‌ها به معنای پایان حکمرانی و زورگویی سلطه غرب بر عالم است گفت: هیمنه اسرائیل به عنوان نماینده آمریکا، انگلیس، فرانسه، اتحادیه اروپا و تمدن لیبرال دموکراسی در خاورمیانه درهم کوبیده شد.

دبیر برگزاری جشنواره ملی رسا هم ترویج و احیای نهضت نهج البلاغه را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره در ۵ بخش ادبی، هنری، رسانه، پژوهشی و معارفی در ۲۱ رشته برگزار می‌شود.

سید محمد طاهری به‌کارگیری و توسعه دامنه مخاطبان دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه‌ها و خانواده‌هایشان را از دیگر اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: این جشنواره که از بهمن سال گذشته آغاز شده، تا بهمن ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار ادبی، هنری و پژوهشی خود را به آدرس rasanahad.ir ارسال نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در نشست دبیرخانه‌های استانی جشنواره ملی رسا، با اشاره به اینکه کاربردی کردن قرآن و نهج البلاغه در حوزه‌های مختلف علوم به ویژه علوم پزشکی از نیاز‌های جامعه امروز است، افزود: ما برای خدمت واقعی به خود و دیگران راهی غیر از حرکت در مسیر قرآن و نهج البلاغه نداریم.

دکتر مصری گفت: متاسفانه افرادی در جامعه نگاه لیبرالی و سکولار به علم دارند و اعتقادی به پیوستگی و ارتباط بین دین و معنویت با علم ندارند که باید در برابر این سم مهلک ایستاد.

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده
  • هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • تجمع طلاب حوزه علمیه رضویه گرگان در دفاع از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند