Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات مقاوم‌سازی منازل روستایی استان تهران با مراسم کلنگ زنی آغاز اجرای ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در بخش جواد آباد کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات مقاوم سازی منازل روستایی استان تهران اظهار کرد: نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ایجاد فضای با ثبات، امن و همراه با آبادانی و پیشرفت برای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ابعاد منشور گام دوم انقلاب تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب، حرکت در مسیر عمران و سازندگی کشور است و اجرای طرح نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی، این بخش از گام دوم انقلاب را محقق می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک به دلیل مجاورت با گسل‌های استان تهران در وضعیت مخاطره‌آمیزی قرار دارد و هر اقدامی که برای مقاوم‌سازی بافت فرسوده مسکونی صورت گیرد جان مردم را در برابر خطرات زلزله ایمن می‌کند.

نوش آبادی ادامه داد: هر چند که در زلزله‌های اخیر خسارتی به شهرستان‌های جنوب‌ شرق تهران وارد نشد ولی هیچ تضمینی برای آینده وجود ندارد و ممکن است با وقوع زلزله به این بخش از استان خساراتی وارد شود بنابراین باید تلاش کرد تا موضوع نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی ساماندهی شود.

وی با اشاره به این که 80درصد از بافت روستایی شهرستان ورامین فرسوده است، بیان کرد: موضوع مقاوم سازی و بهسازی روستایی و شهری از یک سو برای سلامت مردم مهم است و از سوی دیگر پیامدهای مثبت اشتغال و ایجاد کسب و کار و رونق تولید را به همراه دارد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی از روستائیان خواست تا برای نوسازی بافت فرسوده با مسؤولان همراهی کرده و در برابر اجرای چنین طرح‌هایی مقاومت نکنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان تهران مقاوم سازی بافت مقاوم سازی منازل روستایی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۶ شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن این استان خبر داد. - اخبار استانها -

عطاءاله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده 6 شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته های تشویقی 19 بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این بسته های تشویقی مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده ها می توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

اکبری گفت: 13 شهرستان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در 6 شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در مابقی شهرها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات