Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@03:54:22 GMT

ارزش واردات نهاده‌های دام و طیور ۷ درصدی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۱۸۵

به گزارش ایلنا و به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، در فروردین ماه سال جاری ۸۶۶ هزار و ۵۷۰ تن نهاده‌های دام و طیور وارد شده است که نسبت به واردات ۹۲۲ هزار و ۳۴۰ تنی دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی شش درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، آمار تفکیکی واردات نهاده‌های دام و طیور به کشور نشان می‌دهد که ارزش واردات جو در فروردین ماه سال جاری با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۴۱ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در فروردین امسال، ۱۶۶ هزار و ۶۲۰ تن جو وارد شده است که در مقایسه با واردات ۱۹۴ هزار و ۶۲۰ تنی دوره مشابه سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در بازه زمانی مورد اشاره در این گزارش، ۴۳۰ هزار و ۲۲۰ تن ذرت به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۴۹۸ هزار و ۸۵۰ تنی ذرت به ارزش ۱۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار در ماه نخست سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۴ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، در ماه نخست امسال، ۲۶۹ هزار و ۷۳۰ تن کنجاله به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۹۹۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۲۲۸ هزار و ۸۷۰ تنی کنجاله سویا به ارزش ۹۸ میلیون و ۱۹۰ هزار دلار در دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی به لحاظ وزنی و ۹ درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می‌دهد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران دلار رشد واردات ارزش دوره مشابه سال گذشته نهاده های دام و طیور نشان می دهد هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است

مسعود امرالهی درباره شایعات مطرح شده در خصوص افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و ارزش افزوده کالاهای اساسی افزود: با ورود دولت سیزدهم و تصمیم هیات وزیران مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالاهای اساسی امسال تغییری نکرده و همچنان یک درصد باقی می ماند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: با توجه به اینکه کالاهای اساسی همچنان با ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی تامین و وارد کشور می شود و عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده تغییری نکرده است هرگونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی از جمله شکر، قند، حبوبات و سایر کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم با متخلفان و گران فروشان کالاهای اساسی در بازار برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه