Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تحقیقات نشان می‌دهد که از زمان بحران دوکلام در سال ۲۰۱۷ چین تجهیزات سنگین نظامی را در ارتفاعات مشرف به مرز کشور هند مستقر کرده است. تاریخ انتشار: 20:30 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۵۳۸

خبرگزاری میزان - بنابر گزارش هندوستان تایمز، چین پس از پایان بحران دوکلام در سال 2017 که به تنش میان چین و بوتان و دخالت نظامیان هندی منجر شد اقدامات مهمی را در ارتفاعات مشرف به مرز هند انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است چین در این مدت نظامیان خود در منطقه را تقویت کرده و مخفی گاه های مختلفی برای استقرار تانک ها و بالگردهای خود پدید آورده است.

این رسانه هندی نوشت: دولت پکن در تمام این مدت بالگردهای Z-20 و پهپادهای خود را در ارتفاعات مستقر کرده تا در صورت بروز مشکل بی درنگ بتواند از آنها استفاد کند.

وجود سلاح های سنگین چین در مرز مشترک پس از آن اهمیت پیدا کرده که طی روزهای اخیر تنش های مرزی بین دهلی نو و پکن نیز افزایش داشته و عملا نظامیان مرزی دو کشور چند بار با هم درگیر شده‌اند.

تاکنون چندین دور مذاکره بین سران نظامی دو کشور نیز نتوانسته کمکی به کم شدن اصطکاک ها داشته باشد و تعدادی از نظامیان دو کشور در این درگیری ها جان خود را از دست داده‌اند.

تنش های سال 2017 در منطقه دوکلام که مورد منازعه چین و بوتان است 73 روز طول کشید و تنش های اخیر بزرگترین رویارویی نظامیان هندی و چینی پس از سال 2017 تلقی می شود.

پیش از این نیز رسانه های چینی اعلام کرده بودند در صورت بروز درگیری با هند توپ های این کشور می توانند به سرعت مواضع هند را هدف حملات خود قرار دهند.

همچنین طی روزهای اخیر گشت زنی پهپادهای چینی در مرز مشترک با هند افزایش یافته و گزارش های دریافتی باعث شده تا دولت هند نیز تعداد نظامیان خود در مرزها را افزایش دهد.

هند و چین حدود 3440کیلومتر خط مرزی دارند که بخش مهمی از آن در منطقه تعیین تکلیف نشده کشمیر قرار دارد و همواره باعث بروز تنش میان دو کشور بوده است.

 بیشتر بخوانید: تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان به نزدیک 8600 نفر کاهش یافته است  ادعای پمپئو در مورد ارتباط چین و ماهان ایر واکنش پکن به تحریم یک شرکت چینی از سوی آمریکا؛ «همکاری با ایران قانونی است» 50 درصد نیروهای امنیتی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسراییلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

کد خبر 6086929

دیگر خبرها

  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی