Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، صدها آلمانی خشمگین در برلین پایتخت این کشور در اعتراض به قتل جورج فلوید برای سومین روز متوالی در این شهر تظاهراتی را برپا کردند.

این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که در روز گذشته حدود ۲  هزار نفر از اهالی برلین ضمن حضور در حاشیه سفارت آمریکا در آلمان از نژادپرستی در این کشور اعلام انزجار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پل شررنر ۶۹ ساله که اصالتا اهل ویسکانسین آمریکاست، در بین صدها نفری است که در خارج از سفارت آمریکا در برلین تجمع کرده‌اند.

او گفت: «وظیفه من در شرایط کنونی حضور در این‌جاست، یک عبارت بسیار جالب وجود دارد که عبارتست از این‌که «سکوت سفید نوعی خشونت است» این جمله باعث شده که من امروز در بین تظاهرات‌کنندگان باشم».

همزمان در پاریس، خانواده و دوستان ترائوره، سیاه‌پوست فرانسوی که اندکی پس از دستگیری در سال ۲۰۱۶ جان خود را از دست داد، خواستار برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز در روز سه‌شنبه شدند. قرار است در این تجمع‌های اعتراض‌آمیز به جورج فلوید ادای احترام شود.

پلیس فرانسه در خصوص این سیاه‌پوست ادعا کرده که او در اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده اما خانواده‌اش گفته‌اند که او در اثر شکنجه‌های پلیس کشته شده است.

اعتراضات در آمریکا در اعتراض به جنایت قتل جورج فلوید همچنان ادامه دارد. گارد ملی آمریکا و نیروهای امنیتی در پانزده ایالت آمریکا به حالت آماده باش درآمده‌اند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا جورج فلوید تظاهرات در آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین ‌بار دیگر نسبت‌ به تجاوز نظامی اسرائیل به رفح هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین از یاهونیوز، آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان در سفری که به‌منظور شرکت در مذاکرات صلح منطقه به خاورمیانه دارد، یک‌بار دیگر به اسرائیل هشداد داد از حمله به شهر رفح پرهیز کند.
روز گذشته (دوشنبه) بائربوک که در مصر به‌سر می‌برد، بعد از ملاقات با همتای مصری خود سامح شکری هشدار داد: هیچ عملیات گسترده‌ای نباید در رفح انجام شود؛ مردم نمی‌توانند به آسمان بگریزند.
براساس گزارش‌ها تا این لحظه، ۱ و نیم میلیون از جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری نوار غزه بر اثر حملات رژیم اسرائیل به رفح گریخته‌اند.
بائربوک همچنین با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری نیز دیدار داشت.
او تأکید کرد: ارسال کمک‌های هوایی و دریایی کمک کوچکی به ساکنین غزه محسوب می‌شود و چیزی که اکنون نیاز است، باز شدن مسیر زمینی برای ارسال کمک‌هاست.
بائربوک افزود: اسرائیل مسئولیت دسترسی ایمن ساکنین غزه به آب و غذا و همچنین مسیرهای امن برای فرار شهروندان را برعهده دارد.
او اسرائیل را متهم کرد که میان اهداف نظامی و شهروندان غزه تمایزی قائل نشده است و افزود: مادام که کودکان غزه از گرسنگی درحال مرگ هستند، اسرای اسرائیلی آزاد نخواهند شد.
روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل بعد از ماه‌ها حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به‌مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان قطعنامه «آتش‌بش فوری» را تصویب کرد.
به‌گفته وزیر بهداشت فلسطین، شمار کشته‌شدگان فلسطینی در جنگ غزه ماه گذشته از ۳۰۰ هزار نفر نیز فراتر رفت.
بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار فلسطینی در نوار غزه در شرایط وضعیت وخیم به سر می‌برند و سازمان ملل نسبت‌به بروز قحطی فراگیر هشدار داده است.
بائربوک که روز یکشنبه از هر دو طرف جنگ خواسته بود تا با میانجی‌گری قطر وارد مذاکرات صلح شوند، امروز (سه‌شنبه) با همتای اسرائیلی خود ملاقات می‌کند.
رژیم اسرائیل ضمن نقد بیانات بائربوک، با زیر پا گذاردن ملاحظات بین‌المللی درحال برنامه‌ریزی حمله به رفح است.
دولت آلمان به تدریج در حال فاصله‌گیری از موضع اولیه خود در قبال رژیم صهیونیستی و اتخاذ موضع انتقادی نسبت‌به عملکرد نظامی این رژیم در نوار غزه و به‌ویژه جلوگیری از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ساکنین آن است.

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • برلین ‌بار دیگر نسبت‌ به تجاوز نظامی اسرائیل به رفح هشدار داد