Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، ایده مشارکت مسکو در نشست آتی گروه 7 در آمریکا را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش «راشاتودی»، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در این تماس تلفنی درباره توافق «اوپک پلاس» صحبت کرده و اعلام کردند که این توافق به ثبات در بازارهای نفت منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، ایده برگزاری نشست سران گروه 7 در  آمریکا را با حضور روسیه مطرح کرد.

اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفت تا میزان تولید خود را به میزان رکورد 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهد که حدود 10 درصد کل تولید جهان است.

کاهش تولید اوپک پلاس بعلاوه کاهش تولید کشورهای غیر این گروه نظیر امریکا و کانادا به افزایش قیمت نفت به 35 دلار در هر بشکه کمک کرد هرچند این قیمت نصف قیمت ابتدای سال است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ پوتین ترامپ روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که مسکو در صورت شکست دادن کی‌یف در میدان جنگ متوقف نخواهد شد، تلاش کرده‌اند تا حمایت متحدان خود را نسبت به افزایش کمک‌ها به اوکراین جلب کنند.

رئیس‌جمهور روسیه خاطر نشان کرد: «این یک یاوه‌گویی است». پوتین همچنین با اشاره به اختلاف میان بودجه نظامی روسیه و بودجه‌های ارتش های ناتو بیان داشت: «این ادعا که ما قرار است بعد از اوکراین به اروپا حمله کنیم یاوه گویی محض و در راستای ترساندن مردمان خود با هدف بیرون کشیدن پول از جیب آن‌هاست.»

هدف از هیاهو درباره حمله روسیه به ناتو

پوتین در ادامه سخنرانی خود در پایگاه هوایی «تورژوک» خطاب به کشورهای دنباله‌روی آمریکا در شرق اروپا گفت که دلیلی برای نگرانی آن‌ها وجود ندارد. او ادامه داد صحبت‌ها درباره حمله بالقوه روسیه به لهستان، جمهوری چک یا کشورهای حوزه بالتیک تنها در راستای پروپاگاندای دولت‌ها با هدف ترساندن شهروندان و «بیرون کشیدن هزینه‌های بیشتر از جیب مردم برای آنکه فشار این کار را به دوش آنها بیندازند» مطرح می‌شوند.

پوتین با اشاره به این که ناتو همچنان به گسترش یافتن به سمت مرزهای روسیه و نه به هیچ سمت دیگری ادامه می دهد، بیان داشت آنچه که روسیه انجام می‌دهد صرفا «محافظت از مردم در سرزمین‌های تاریخی ماست.»

ناتو به مرزهای ما آمد، ما به سمت آن‌ها نرفتیم

او خاطر نشان کرد: «آن‌ها درست پشت مرزهای ما آمدند. آیا ما هم از اقیانوس گذشته و به پشت مرزهای ایالات متحده آمریکا رفتیم؟ خیر. آن‌ها دارند به ما نزدیک می‌شوند و خیلی به ما نزدیک شده‌اند.»

پایگاه هوایی تورژوک میزبان مرکز آموزشی ۳۴۴ برای تعلیم خلبان‌های جنگی روسیه بوده و در این پایگاه پرسنلی برای شرکت در جنگ اوکراین آموزش می‌بینند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه این سخنرانی هشدار داد چنانچه جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین راه پیدا کنند، روسیه آن‌ها را هم مثل دیگر تجهیزات غربی اعطا شده به ارتش اوکراین منهدم خواهد کرد.

به نوشته پایگاه «راشاتودی» تاکنون چند کشور عضو ناتو به کی‌یف قول اعطای جنگنده‌های اف-۱۶ خود را داده و خلبان‌های اوکراینی را برای به پرواز در آوردن آن‌ها آموزش داده‌اند اما هنوز هیچ یک از این جنگنده‌ها عملا تحویل اوکراین نشده است. روسیه به غرب هشدار داده وارد کردن این جنگنده های دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای به جنگ اوکراین منجر به تشدید غیرقابل قبول درگیری می‌شود.

اف-۱۶‌های اوکراین تاثیری در میدان ایجاد نمی‌کنند

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنرانی خود خاطر نشان کرد: «اگر  آن‌ها جنگنده‌های اف-۱۶ را تحویل دهند، فکر کنم بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که این کار تغییری در وضعیت در میدان نبرد نخواهد داد و ما این جنگنده‌ها را هم همچون تانک‌ها، خودروهای زرهی و تجهیزات دیگر و سامانه‌های راکت انداز منهدم خواهیم کرد.»

پوتین همچنین ادامه داد در صورتی که جنگنده‌های اف-۱۶ توسط خلبان‌های اوکراینی و از مبدا کشورهای ثالث به پرواز در بیایند هم از سوی روسیه به عنوان اهداف مشروع برای حمله در نظر گرفته خواهند شد.

او تاکید کرد: «البته اگر آن‌ها از مبدا پایگاه‌های هوایی در کشورهای ثالث مورد استفاده قرار بگیرند، هر جایی که باشند تبدیل به هدف مشروع برای حملات ما خواهند شد.»

پوتین متذکر شد روسیه به خوبی مطلع است که این جنگنده‌ها قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای دارند و این نکته در عملیات‌های رزمی در نظر گرفته خواهد شد.

کی‌یف در مدت بیش از ۲ سالی که از نبردش با روسیه می گذرد، بخش عمده نیروهای هوایی خود را شامل جنگنده‌هایی متعلق به دوران شوروی سابق که از سوی چند تن از اعضای ناتو دریافت کرده بود از دست داده است. دولت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از مدت‌ها قبل بارها از متحدان غربی خود خواسته که به اوکراین جنگنده اف-۱۶ بدهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ