Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سعید نمکی روز دوشنبه در آیین ویدئو کنفرانسی گسترش کشوری برنامه "هرخانه یک پایگاه سلامت" افزود: اصحاب رسانه و صدا و سیما در اعتلای سطح آگاهی و فرهنگ سازی مقابله با کرونا ویروس خوش درخشیدند و از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که ایده پایلوت پایگاه هرخانه یک پایگاه سلامت را پذیرفتند، تشکر و قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی اضافه کرد: با ساختار دولتی و بدون جامعه محور کردن ارائه خدمت ، در حوزه بهداشت و سلامت راه به جایی نخواهیم برد و با مردمی شدن و اجتماعی شدن مسایل بهداشتی می توان برای آگاهی بخشی و سلامت جامعه اقدام کرد.

وی تصریح کرد: طرح پرونده سلامت الکترونیک اقدامی مهم برای توسعه بهداشتی در کشور بود و خون تازه به ساختار جدید نظام سلامت با اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت تزریق خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قرار بود طرح «هرخانه یک پایگاه سلامت» در ۱۲ اسفند ۹۸ به صورت رسمی در کشور آغاز شود، گفت: اما به دلیل شیوع کرونا ویروس این آیین به امروز موکول شد.

وی افزود: ۲۰ میلیون سفیر سلامت به عنوان بزرگترین و موثرترین ابزار برای اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت هستند و این سفیران در تسریع مقابله با کرونا ویروس نقش غیرقابل انکاری دارند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور فعال سفیران سلامت در خانواده در کیفیت زندگی و سلامت تاثیر شایانی دارد و بانوان در اجرای این طرح محور هستند.

وی افزود: بانوان اصلی ترین محور طرح سفیر سلامت هستند و افراد عاشق در اجرای این طرح از سوی دانشگاه های پزشکی مسئولیت بگیرند و تمام بخش های دانشگاه ها باید درگیر شوند.

نمکی اضافه کرد: دانشجویان برای آموزش های جامعه محور باید وارد صحنه شوند و به فرض مثال دانشجویان پرستاری ما نباید تنها در کنار تخت بیمارستان آموزش ببینند و آموزش های لازم را در خانه ها به سفیران سلامت ارایه دهد.

وی تصریح کرد: از ظریفیت های سازمان های مردم نهاد برای اجرای این طرح استفاده شود و با مردم باید به زبان مردم صحبت شود و در اجرای این طرح حتما به دنبال دارای مدارک تحصیلی سفیران سلامت نباشیم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: باید با زبان قابل فهم برای صحبت با سفیران سلامت اقدام کرد و از ابزارهای مختلف آموزشی با توجه به فرهنگ ها استفاده شود.

نمکی ادامه داد: الگو های مناسب برای فرهنگ های مختلف باهدف اجرای دقیق هرخانه یک پایگاه سلامت و آموزش سفیران سلامت در دستور کار قرار گیرد و براساس مکانیزم‌های کاربردی در اجرای این طرح اقدام شود.

نمکی گفت: از قابلیت های مختلف استانها استفاده شود و به گونه ای این طرح اجرا شود که در هر ماه، گزارش کار ارایه شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: فصلی نو در نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور آغاز شد و پیوست های جدیدی در مراقبت و پیشگیری های اولیه آغاز خواهد شد و بسیاری از کشورهای جهان با الگو برداری از این طرح برای افزایش سلامت مردم کشورهای خود تلاش خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایران در جامعه محور شدن آموزش‌های پزشکی به عنوان کشور شاخص و الگوی موفق جهانی مطرح است و در بحث مقابله با کرونا ویروس، بسیاری از کشورها از ایران الگو برداری کردند.

وی افزود: اگر هجمه ای از کرونا در پاییز امسال شیوع پیدا کند، ایران دارای ۲۰ میلیون سفیر سلامت است که مهار این ویروس راحت تر انجام خواهد شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا ویروس وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت هرخانه یک پایگاه سلامت اجرای این طرح مقابله با کرونا سفیران سلامت وزیر بهداشت کرونا ویروس سفیر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است

ایسنا/ایلام مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی استان است که به دلیل  محدودیت امکانات، نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی را در آن برگزار کرد.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا اظهار کرد: این کتابخانه با ظرفیت مطالعه حضوری محدود خود، برای خانم‌ها و آقایان، از صبح زود تا ساعت ۲۲، در سه شیفت کاری، به اعضا خدمت ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در تعطیلات نوروزی هم تا ساعت ۱۵ عصر فعال است خاطر نشان کرد: این کتابخانه فاقد استانداردهای مد نظر ماست.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در خصوص استانداردهای مد نظر این اداره‌کل برای کتابخانه مطلوب گفت: امروزه در کتابخانه‌های جدید و مدرن کشور، حدود ۶۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می‌شود ولی با فضای موجود  این کتابخانه، امکان ارائه خدمات فرهنگی کم است برای این منظور نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم با گنجاندن طرح بازطراحی کتابخانه مرکزی شهر ایلام در لیست طرح‌های سفر رئیس جمهور به استان، بتوانیم این معضل را حل کنیم.

حیدری خدمات فرهنگی این اداره‌کل را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع، با محتوای مناسب سبب جذب نوجوانان و جوانان و افزایش اعضای کتابخانه ‌ها می‌شود.

وی تعداد برنامه‌های فرهنگی اجرا شده سال قبل این اداره کل  در سطح کتابخانه ‌های استان را ۱۴ هزار برنامه اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد ماموریت فوریت های پزشکی در کردستان
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • اجرای طرح سلامت نوروزی در استان سمنان
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • خدمت‌رسانی هلال احمر تایباد به بیش از هزار مسافر نوروزی
  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی