Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در گفت وگوی تلفنی با محمدباقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و تداوم و گسترش مناسبات دوستانه مجلس افغانستان با مجلس شورای اسلامی ایران را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان ظهر امروز دوشنبه (۱۲خرداد ماه) در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مناسبات دو کشور همسایه و تحولات منطقه ای به گفت وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گفت وگو قالیباف با تاکید بر ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم سطح تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی به عمل آورد.
قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد،  به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.
 میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان نیز در این گفت و گو با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین درعرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.
رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایران افغانستان محمدباقر قاليباف مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی مناسبات دوستانه مناسبات دو رئیس مجلس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رضا نجاتی با اشاره به اهمیت کار‌های فرهنگی اظهار کرد: برای رسیدن به همه شرایط مطلوب باید کار فرهنگی انجام شود. در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی، اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در مقابل کار‌هایی که انجام می‌شود ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به تاثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت، گفت: در مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسئولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده و در این کمیته راهکار‌ها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کار‌های فرهنگی خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر