Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در دیدار با امام‌جمعه و جمعی از علما و روحانیان شهرستان ملایر اظهار داشت: ملایر در حوزه توسعه اقتصادی عملکرد خوبی داشت و توانست از شهرستان‌های موفق استان همدان باشد.

استاندار همدان گفت:بر اساس شاخص‌های ارزیابی حوزه اقتصاد مقاومتی، فرمانداری ملایر موفق شد در بین ۳۱ استان رتبه اول را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی نقش نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در سازندگی این شهرستان را موثر دانست و افزود: طبق سند راهبردی و عملیاتی که برای استان به تفکیک شهرستان‌های ده‌های آن تدوین کرده‌ایم، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه فرآورده‌های سنگی در شهرستان ملایر سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار همدان بیان کرد: همچنین گاوداری ۶ هزار راسی ملایر در دست اجرا داریم که هم‌اکنون در حال پیشرفت است.

شاهرخی افزود: گرچه ظرفیت‌های ملایر بیش از این برنامه است، اما در نظر داریم که با تدوین برنامه‌های جدید ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان را شناسایی و در راستای ارتقای آن‌ها تمهیدات لازم را در نظر بگیریم.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات و برنامه‌های در نظر گرفته برای توسعه شهرستان‌های همدان گفت: با وجود مشکلات و تحریم‌ها توفیقات زیادی در شهرستان ملایر و سطح استان در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است.

شاهرخی به کسب رتبه‌های برتر استان همدان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: اگر شاخص‌های کشوری و رتبه‌هایی که همدان کسب کرده است را در نظر بگیریم، این استان در مجموع در وضعیت قابل توجهی قرار دارد.

وی با اشاره به رخدادهای سال ۹۸ و اقدامات دولت در مدت یک‌سال اخیر، اقدامات نظام جمهوری اسلامی و دولت در زمینه مدیریت بیماری کرونا را موفق و بی‌بدیل خواند.

استاندار همدان بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی توانست با همکاری خوب مردم  در پیشگیری و مقابله با کرونا موفق عمل‌ کندو در استان هم این اتفاق خوب را شاهد بودیم.

شاهرخی با اشاره به موفقیت‌های استان در جلب اعتماد عمومی گفت: تاکنون تلاش کردیم تفاهم، همدلی و برادری برای جلب اعتماد عمومی در استان همدان در جریان باشد.

وی ادامه داد: اختلافی بین ارکان نظام در استان وجود ندارد و تاکنون در پیشبرد اهداف خود نیز موفق بوده‌ایم.

برچسب‌ها همدان ملایر اقتصاد مقاومتی استانداری همدان سید سعید شاهرخی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان ملایر اقتصاد مقاومتی استانداری همدان سرمایه گذاری همدان ملایر اقتصاد مقاومتی استانداری همدان سرمایه گذاری استاندار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

استاندار همدان، گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری در استان ضعیف است و برای همین از عملکرد بانک‌ها در این بخش راضی نیستم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه ارزیابی عملکردی بانک‌های استان همدان، اظهار‌ داشت: استان در پرداخت تسهیلات از محل سفر ریاست جمهوری به متقاضیان وضعیت خوبی ندارد که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت این تسهیلات تسهیل و تسریع ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران بانکی استان نباید خساست کنند و تولیدکننده‌ها را دچار مشکل کنند، بیان کرد: پرداخت تسهیلات تولیدی برای واحدی که قرار است احیا شود نیز باید در اسرع وقت انجام شود.

استاندار همدان با اعلام اینکه مصوبات استان برای جهش تولید برای مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: مدیران بانکی ما باید با هم‌افزایی و تعامل بیشتر این مصوبات را اجرایی کنند تا بتوانیم به هدف موردنظر در بخش جهش تولید استان دست پیدا کنیم.

قاسمی‌فرزاد تحقق 19.6 درصدی پرداخت تسهیلات از محل سفر ریاست جمهوری را ضعیف قلمداد کرد و گفت: ماموریت ما برای کشورمان که خواسته مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، جهش تولید با مشارکت مردم است، لذا باید سیستم اداری، بانک‌ها و بخش خصوصی با تعامل بتوانند از اشتغال موجود صیانت کنند، اشتغال جدید ایجاد و اقتصاد استان را توسعه دهند.

وی در خصوص نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان، نیز عنوان کرد: طبق گزارش ارائه شده در این نشست، با توجه به نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان می‌طلبد کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای عملکرد بانک‌هایی که نسبت مصارف به منابع شان کمتر از میانگین مطلوب مورد نظر استان است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

استاندار همدان با اخطار به بانک‌های خصوصی که عملکرد غیرقابل قبولی در نسبت مصارف به منابع دارند، تاکید کرد: بانک‌های خصوصی اساسا تشکیل شدند که برخی ناکار‌آمدی‌های ساختاری بانک‌های دولتی را بپوشانند نه اینکه در عمل خود تبدیل به بانکی ناکار‌آمد شوند.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات تولیدی از همدان هستند باید حساب‌های مالی و منابع آن‌ها نیز در استان باشد.

وی در مورد طرح‌های تسهیلات خرد، نیز گفت: در پرداخت این تسهیلات در استان وحدت رویه ایجاد شود همچنین تاییدیه دستگاه اجرایی پشتیبان، برای پرداخت این گونه تسهیلات کفایت می‌کند در این مورد در پرداخت این تسهیلات مساعدت لازم انجام شود.

تسهیلات سفر ریاست جمهوری فرصتی ویژه برای جهش تولید، اقتصاد و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: تسهیلات سفر ریاست جمهوری یک فرصت ویژه و ممتاز برای جهش تولید، اقتصاد و اشتغال استان است که باید بانک‌ها نسبت به پرداخت آن اهتمام جدی داشته باشند.

سید مجتبی حسینی با بیان اینکه انتظار دارم جلسه بعدی گزارش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سفر تغییر محسوسی کرده باشد گفت: بانک ها متعهد به پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده بر اساس سهمیه اعتباری مصوب در کمترین زمان ممکن هستند.

وی تاکید کرد: نحوه پرداخت تسهیلات سفر از سوی نهاد ریاست جمهوری به شکل منظم رصد می‌شود و هر بانکی که‌ در پرداخت این تسهیلات اجتناب و یا اهمال کند باید به شکل مکتوب دلایل آن را عنوان کرد تا تصمیم لازم در مورد نحوه برخورد با موضوع گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، بیان کرد: برخی طرح‌های معرفی شده از دریافت تسهیلات انصراف داده اند که سریعا طرح‌های جایگزین به بانک های عامل معرفی خواهد شد.

حسینی خطاب به رئیس شعب بانک ملی در استان همدان نیز بیان کرد: از بانک ملی باتوجه به در اختیار داشتن تعداد شعب، منابع مالی و نیروی انسانی که نسبت به سایر بانک‌های عامل استان بیشتر است انتظار داریم در پرداخت تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی تعامل بیشتری داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: از مدیران بانک‌های عامل درخواست دارم مشکلات خود در خصوص پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات محل سفر ریاست جمهوری را به دفتر معاونت اقتصادی اعلام کنند و شخصا برای پیگیری از بانک مرکزی و یا بانک عامل کشور ورود پیدا خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • ضرورت ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز