Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@00:36:13 GMT

نگاهی به توزیع ثروت در جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۵۶۱

نگاهی به توزیع ثروت در جهان

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به نقل از ویژوال کپیتالیست نوشت: ثروت جهان به اشکال مختلفی توزیع شده و تنها بخش کوچکی از آن را اسکناس و سکه تشکیل می‌دهند. اکنون ارزهای دیجیتالی و سهام شرکت‌ها در حال افزایش سهم خود از کل ثروت جهانی هستند. در ادامه با مهم‌ترین اقلام ثروت جهانی آشنا می‌شوید:

۱-نقره

یکی از محبوب‌ترین اشکال حفظ پول از زمان گذشته تا به حال بوده که طبق اعلام موسسه جهانی نقره، تا پایان سال ۲۰۱۹ ارزش مجموع این فلز گرانبها ۴۴ میلیارد دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- ارزهای دیجیتالی

با وجود تازگی این ارزها، محبوبیت آن‌ها در جهان به سرعت رو به افزایش است. در حال حاضر مجموع ارزش این ارزها حدود ۲۴۴ میلیارد دلار است که بیت‌کوین دوسوم کل سهم آن را به خود اختصاص داده است.

۳- سکه و اسکناس

شکل سنتی پول که به سرعت در حال جایگزین شدن با روش های جدید مبادلاتی است. در حال حاضر ارزش آن ها در جهان بیش از ۶.۶ تریلیون دلار است.

۴- میلیاردرها

جهان بیش از ۲۰۹۰ فرد با ثروت یک میلیارد دلار و بالاتر دارد که این افراد در مجموع هشت تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند.

۵- طلا

طلا گرانبهاترین فلز جهان است که هنوز هم یکی از اشکال محبوب سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش به ویژه در زمان تلاطمات بازارها به شمار می‌رود. طبق اعلام شورای جهانی طلا حدود ۱۹۷ هزار و ۵۷۶ تن طلا در جهان ذخیره شده است که ارزش آن چیزی نزدیک ۱۱ تریلیون دلار برآورد می شود.

۶- بازار سهام

در حال حاضر بازار سرمایه دومین بازار بزرگ مالی جهانی به ارزش ۸۹.۵ تریلیون دلار است. بیش از ۳۱ درصد کل ارزش بازار سهام جهان مربوط به بورس نیویورک است و بورس ژاپن با شش درصد، بورس شانگهای با ۵.۵ درصد و بورس هنگ کنگ با پنج درصد در رده های بعدی قرار دارند.

۷- بدهی جهانی

در حال حاضر بدهی جهانی به ۲۵۳ تریلیون دلار رسیده که این رقم بیش از سه برابر اندازه کل اقتصاد جهانی است.

۸-املاک و مستغلات

املاک و مستغلات بزرگ ترین بازار مالی جهان به ارزش بیش از ۲۸۰ تریلیون دلار است.

کد خبر 516865 برچسب‌ها اقتصاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد تریلیون دلار حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI) روز دوشنبه اعلام کرد که هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ برای نهمین بار متوالی به بالاترین میزان خود رسیده است و این رقم از هزینه‌های سال قبل بیشتر شده است.

براساس گزارش القدس العری، گزارش جدید منتشر شده توسط سیپری، هزینه‌های نظامی تعدیل شده بر اساس تورم در سال ۲۰۲۳ با ۶.۸ درصد افزایش به ۲.۴۴ تریلیون دلار در مقایسه با ۲.۲۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است. این موسسه گفت این بزرگترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ است

این گزارش نشان داد که ده کشور اول هزینه‌های نظامی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند. جنگ روسیه و اوکراین نیز عامل این افزایش بی سابقه است. لورنزو اسکارازاتو، محقق موسسه سیپری گفت: تمام مناطقی که ما بررسی کردیم افزایش هزینه نظامی داشته اند. این به ما چشم اندازی از جهانی می‌دهد که احساس امنیت کمتری می‌کند و ممکن است به جای ابزار‌های دیپلماتیک به امنیت سخت متوسل شود.

اسکارازاتو ادامه داد: کشور‌ها تنش و بی‌ثباتی را احساس می‌کنند و بنابراین به جای پیروی از روش‌های دیپلماتیک، به امنیت شدید متوسل می‌شوند، بنابراین بیشتر در هزینه‌های نظامی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آمریکا با ۹۱۶ میلیارد دلار همچنان در صدر فهرست هزینه‌های نظامی قرار دارد. این کشور به تنهایی بیش از یک سوم یا ۳۷ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دهد، تقریباً سه برابر هزینه‌های چین که در رتبه دوم قرار دارد.

چین حدود ۲۹۶ میلیارد دلار برای ارتش هزینه کرد که نشان دهنده ۱۲ درصد هزینه‌های جهانی است که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است. هر دو کشور با هم حدود نیمی از هزینه‌های جهانی را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده اند

بر اساس این گزارش، در مجموع کشور‌هایی که در هفت رتبه اول قرار دارند مانند روسیه که از سال ۲۰۲۲ در جایگاه سوم قرار دارد و پس از آن هند و عربستان سعودی قرار گرفتند، ثابت هستند.

آلمان بار دیگر در رتبه هفتم در میان کشور‌هایی که بیشترین هزینه را به خرج می‌دهند، پس از انگلیس قرار گرفت. اسکارازاتو در همین راستا گفت که آلمان اغلب به دلیل نرسیدن به هدف تولید ناخالص داخلی ۲ درصدی ناتو مورد انتقاد قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد