Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین پنبه‌دانه پور فرماندار شوشتر در نشست کارگروه بررسی طرح مطالعات جامع شهرستان‌های شوشتر و گتوند گفت: بخشی از زباله‌های این ۲ شهرستان در جاده عقیلی تخلیه می‌شود که تهدیدی جدی برای طبیعت منطقه، روستا‌های اطراف و محیط زیست است.

او با بیان اینکه زباله‌ها در این مناطق به روش سنتی دفن می‌شود و در آینده خطرات دیگری نیز به دنبال دارد، اظهار داشت: اجرایی شدن طرح جامع مدیریت پسماند در این شهرستان‌ها می‌تواند بستری برای توسعه این ۲ شهرستان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنبه دانه پور با اشاره به اینکه شهرداران شهر‌های تابعه شهرستان‌های شوشتر و گتوند باید با همفکری مشاور، در ۲ هفته آینده مکانی مناسب با رعایت اصول و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها برای دفن زباله‌ها مشخص کنند، تصریح کرد: محیط زیست و پسماند اگر در کنار هم قرار بگیرند بهداشت و سلامت نیز آسیب کمتری می‌بیند.

فرماندار شهرستان شوشتر ادامه داد: مدیریت پسماند باید با مقررات منسجم در حوزه تولید، ذخیره، جمع‌آوری، حمل و نقل، پردازش، بازیافت و دفع پسماند، منطبق بر اصول زیست محیطی و بهداشت عمومی انجام شود.

در این نشست که شهرداران شهر‌های تابعه شوشتر و گتوند و نیز روسای محیط زیست ۲ شهرستان حضور داشتند، مسائل و مشکلات زیست محیطی این ۲ شهرستان بررسی شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زباله شهری دفن زباله بازیافت زباله شهرستان ها ۲ شهرستان زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با تاکید شهردار تهران مبنی بر جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان از گرمخانه‌های شهر تهران برای حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، جذب این افراد آغاز شده است و پیمانکاران خدمات شهری تاکنون حدود ۷۰ نفر را جذب کردند. رضا محمدی گفت: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه کنند یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: این افراد حداقل حقوق ۱۱ و نیم میلیون تومان را دریافت می‌کنند که با مزایا تا ۱۳ و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت. رضا محمدی گفت: این افراد بیمه هم خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز