Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در گفت وگوی تلفنی با محمدباقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و تداوم و گسترش مناسبات دوستانه مجلس افغانستان با مجلس شورای اسلامی ایران را خواستار شد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان ظهر امروز دوشنبه (۱۲خرداد ماه) در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مناسبات دو کشور همسایه و تحولات منطقه ای به گفت وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت وگو قالیباف با تاکید بر ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم  سطح  تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر  تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می توان برای مبارزه با تهدیدات  از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی به عمل آورد.

 قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد،  به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.

 میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان نیز در این گفت و گو با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین درعرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.

رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افغانستان مجلس شورای اسلامی مواد مخدر تروریسم قالیباف مجلس شورای اسلامی مناسبات دوستانه مناسبات دو رئیس مجلس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  امضای سند همکاری دستگاه قضایی ایران، عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم ...
نمایندگان دستگاه قضائی ایران، عراق و سوریه در پایان نشست‌های اولین دوره کمیته حقوقی و قضائی، سند همکاری برای تعقب و ریشه کنی گروه‌های تروریستی در کشور‌های یادشده امضا کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، تروریست‌ها هر کجای دنیا که باشند، عدالت را در حقشان اجرا خواهیم کرد.
آنان خاطرنشان کرد، کشور‌های سه گانه ایران، عراق و سوریه برنامه جدی مبارزه با تروریسم را در دستور کار خودشان قراردادند و بی شک این همکاری‌ها که بر مبنای مبادله اطلاعات بنا نهاده شده، می‌تواند گروهک‌های تروریستی را تعقیب و محاکمه کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همچنین شرکت کنندگان؛ سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا و غرب را موجب تشدید تروریسم اعلام کردند و آنها را به ضرورت دوری از سیاسی کاری در اجرای توافقات و معاهدات بین المللی فراخواندند.
برپایه این گزارش، هیات ارشد قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست به سوریه سفر کرده، در ادامه برنامه کاری سفر خود با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه و فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه کشورمان که ریاست این هیات را بر عهده دارد، در پایان این دیدار‌ها در جمع خبرنگاران گفت در این دیدار تاکید شد دشمنان و و جبهه استکبار با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌ها، ما در اجرای نقشه‌های خود شکست خوردند.

 


مصاحبه ۱ و ۲: کاظم غریب آبادی - معاون بین الملل قوه قضائیه
مصاحبه ۳: لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضائی عراق
--------

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • (عکس) احترام نظامی به قالیباف در مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود