Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع نظامی گزارش داد که واشنگتن از آغاز جنگ یمن در یکی از جزایر استراتژیک جنوب این کشور چندین پایگاه نظامی احداث کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «الخبر الیمنی»، امروز (دوشنبه)، گزارش داد که واشنگتن از زمان آغاز جنگ یمن در جزیره «حنیش» (جنوب یمن) چند پایگاه نظامی احداث کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این منبع نظامی، آمریکا در جزیره یاد شده دستگاه‌های رادار، دستگاه‌های رصد اطلاعاتی و همچنین تجهیزات نظامی مستقر کرده است.

این منبع همچنین گفت که واشنگتن برخی از مناطق جزیره حنیش الکبری را حصار بندی کرده و مناطق صخره‌ای مرتفع این جزیره  را که بلندترین آن ۴۳۰ متر از سطح دریا فاصله دارد، تحت کنترل خود درآورده است.

این منبع نظامی گفت، نیروهای اریتره‌ای که مانع نزدیک شدن ماهیگیران به جزیره یادشده می‌شوند، احتمالا به عنوان نیروهای محافظ آمریکایی‌ها فعالیت می‌کنند.

به گفته الخبر الیمنی، جزیره حنیش، با توجه به اشراف بر تنگه «باب المندب» (یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های تجاری-در جنوب دریای سرخ) از اهمیت استراتژیک برخوردار است؛ از این رو این جزیره از دهه هفتاد میلادی همواره در کانون توجه تل‌آویو بوده بطوریکه سیطره بر باب المندب جزو استراتژی‌های تل‌آویو بوده در طرح موسوم به «خاورمیانه بزرگ» بوده است.

این وبگاه یمنی همچنین گفت: «اسناد تأکید می‌کنند، اسرائیل که خود یک پایگاه نظامی در اریتریا دارد، پیشتر در تلاش‌های اریتره برای اشغال جزیره مذکور در سال ۱۹۹۵ نقش داشته است».

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن آمریکا پایگاه نظامی واشنگتن حنیش منبع نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه

وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز بامدادی آمریکا به مناطقی در شرق این کشور بیانیه‌ای صادر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع سوریه در این بیانیه آورده است: جنگنده های اشغالگران آمریکایی بامداد امروز سه شنبه به برخی شهرکها و روستاها و مواضع نظامی در استان دیرالزور و حومه آن حمله کردند.

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

این بیانیه افزود این تجاوز آمریکایی به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی و زخمی شدن 19 نظامی و 13 غیرنظامی منجر شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، حمله اشغالگران آمریکایی خسارتهای زیادی هم به زیرساختهای این مناطق وارد کرد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو:به رفح می‌رویم واسرا را آزاد می‌کنیم!
  • حزب‌الله: پایگاه زبدین در مزارع اشغالی شبعا را هدف قرار دادیم
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز درمانی در جنوب لبنان
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادیم
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه