Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر توجه و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به اولویت‌های بومی استان، گفت: خراسان جنوبی ظرفیت علمی خوبی دارد که از این پتانسیل باید در راستای حل مشکلات مردم استفاده کرد.

محمدصادق معتمدیان، امروز دوشنبه ۱۲ خرداد در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید با حصور معاون رییس جمهور اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در بحث گفتمان دانش بنیان یکی از اتفاقات مطلوبی بوده که در طول سال‌های اخیر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این امر به خراسان جنوبی نیز سرایت کرده است، افزود: تحقیقات و اختراعات باید به سمت کاربردی شدن پیش برود.

وی با تاکید بر تلاش برای تبدیل علم به ثروت، تصریح کرد: اکنون ۱۴۶ شرکت و هسته فناور در خراسان جنوبی فعالیت دارند که با توجه به ریل‌گذاری و تأمین زیرساخت‌ها، امید است بتوانیم این تعداد را به ۲۰۰ شرکت افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طی روزهای اخیر، احداث بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور در خراسان جنوبی کلنگ زنی شده و امید است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معتمدیان تصریح کرد: طی سال گذشته مطالعات پروژه استحصال آب‌های ژرف انجام شده و انتظار می‌رود در خراسان جنوبی بعد از سیستان و بلوچستان با حفر چاه‌های اکتشافی دنبال شود.

وی با بیان اینکه علی رغم کمبود آب در استان، بسیاری از آبیاری‌ها به روش سنتی انجام می‌شود، اظهار کرد: در روزهایی که کشور درگیر بیماری کروناست، ۲۴ شرکت دانش بنیان برای تولید ماسک و الکل به میدان آمده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امید است تا پایان سال جاری تحولی در شتاب دهنده‌ها ایجاد و در راستای رشد و توسعه استان به‌کارگیری شود.

وی از احداث ۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی خبر داد و گفت: آب یکی از چالش‌های جدی در شرق کشور است؛ دو دهه خشکسالی در خراسان جنوبی باعث مصرف بی رویه و تخلیه سفره‌های آب زیر زمینی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۰ تن طلای قابل استحصال، شناسایی شده که به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، یادآور شد: در راستای مهار روان آب‌ها طی سال گذشته ۲۰۰ سد و بند آبخیز داری احداث شده است.

معتمدیان خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش دو درصد است در حالی که چهارمین استان معدنی هستیم.

مشکلات مربوط به مجوز، مسائل مالیاتی، تأمین اجتماعی، نبود تسهیلات حمایتی و تأمین قطعات مورد نیاز شرکت‌ها از ممله شرکت‌های دانش بنیان استان بود که در این جلسه مطرح شد.

 انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی شرکت های دانش بنیان استاندار خراسان جنوبی شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان

اعضای کمیسیون اصل نود مجلس از یک شرکت دانش بنیان حوزه ساخت تجهیزات پزشکی بازدید کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نظارت میدانی اعضای این کمیسیون از مزرعه احیای خاک و شرکت دانش بنیان مادزیست فناور اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 1403 با نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری و در راستای آشنایی با مسائل و دغدغه‌های فعالان صنعتی در جهت مقررات زدایی و از بین بردن موانع اجرایی شعار سال با همراهی حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از یکی از شرکت‌های فعال حوزه ساخت تجهیزات پزشکی بازدیدی انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که کارشناسان سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند ضمن حضور در خط تولید و بخش‌های تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش بنیان از نزدیک مشکلات گریبان‌گیر این شرکت‌ها بررسی و مشکلات ناشی از طرز کار دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با هماهنگی سازمان غذا و دارو در ردیف بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه از مزرعه احیای خاک در جنوب تهران و منطقه شهر ری نیز بازدید شده و با توجه به اهمیت این مزرعه در ایجاد ظرفیت برای ایجاد مشارکت مردمی با سرمایه‌گذاری خرد در تولیدات محصولات کشاورزی، زنبورداری و دامپروری که با تجمیع سرمایه‌های خرد، یک نمونه موفق از مشارکت مردمی در امر تولید را ایجاد کرده است. مقرر شد مشکلات تولیدکنندگان دامی احصا و در کمیسیون اصل نود مجلس در جهت تسهیل مشارکت مردم در امر تولید مورد بازنگری و و بررسی با مسئولان مربوط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان