Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نخستین بسته خبری دفتر هرمزگان خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار مهم استان گردآوری و در اختیار مخاطبان این رسانه قرار گرفته است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در بسته خبری پیش رو، بخشی از اخبار مهم گوشه و کنار استان هرمزگان جمع آوری و در اختیار مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابلاغ تعیین و ارتقای درجه 769 دهیاری استان هرمزگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از ابلاغ تعیین و ارتقای درجه 769 دهیاری استان پس از بررسی درخواست استانداری در زمینه درجه‌بندی تعدادی از دهیاری‌ها از سوی رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد.

رضا مدرس ضمن اعلام این خبر افزود: در جلسه‌ کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها که در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل شد، مدارک مربوط به تعیین و ارتقای درجه‌ دهیاری‌های استان بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت که 769 دهیاری، واجد شرایط شناخته شد.

از گوشه و کنار آذربایجان‌غربی|شبکه کلاهبردار میلیاردی در آذربایجان‌غربی متلاشی شداز گوشه و کنار یزد | مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌قضاییه برگزار می‌شوداز گوشه و کنار ایلام| از استانداردسازی 83 درصد شهربازی‌ها تا اختصاص 2 درصد بودجه کشور به استان ایلام

وی اضافه کرد: این درجه بندی مربوط به 769 دهیاری استان مشتمل بر تعیین درجه دهیاری 345 و ارتقای درجه 424 دهیاری در سال1399 درجه بندی شدند که نسبت به سال 1395 (آخرین سال درجه بندی دهیاریها) ارتقاء درجه، 30 درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور عرمانی استانداری هرمزگان با اشاره به نحوی درجه بندی دهاری ها، گفت: دهیاریهای کشور بر اساس شاخص های درآمد، جمعیت، وسعت، مرکزیت دهستان یا بخش و دارا بودن ظرفیت گردشگری روستا، توسط وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بعنوان کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها) به درجات 1 تا 6 درجه بندی می‌شوند.

مدرس با بیان اینکه استان هرمزگان دارای یک هزار و 219 دهیاری است که 145 دهیاری تازه تاسیس هستند، بیان کرد: به غیر از 145 دهیاری تازه تاسیس که هنوز فاقد درجه مصوی هستند تمامی یک هزار و 74 روستای استان همگی دارای درجه هستند.

شناسایی 3 هزار هکتار اراضی جدید مستعد کشت گلخانه‌ای در هرمزگان

معاون استاندار هرمزگان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست پیگیری جذب تسهیلات سرمایه گذاری و اشتغال استان گفت: جذب تسهیلات سرمایه گذاری و اشتغالزایی در حوزه کشاورزی از عملکرد مطلوبی برخوردار است و ضروری است سایر دستگاه های اجرایی جذب سهم خود را از محل اعتبارات سرمایه گذاری به صورت ویژه دنبال کنند.

وی افزود: تسهیلات مناسب قیمت تبصره 18 منابع مهمی است که دستگاه‌های اجرایی استان در بخش های مختلف برای جذب آن برنامه عملیاتی داشته باشند.

حیدری گفت: جذب تسهیلات ارزان قیمت برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی می‌تواند کمک شایانی به رونق آنها ایفا کند.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا خللی در برنامه‌ها و پیگیری‌های مدیران دستگاه های اجرایی استان برای جذب تسهیلات لازم برای اجرای طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی وارد نکند.

حیدری گفت: سه هزار هکتار اراضی جدید مستعد کشت گلخانه‌ای در استان هرمزگان برای سرمایه گذاری در این بخش شناسایی شده است.

15هکتار از اراضی سیریک در آتش سوخت

احمد جمالدینی فرماندار شهرستان سیریک با اعلام این خبر گفت: در یک هفته گذشته بعلت سهل انگاری درجمع آوری عسل 11هکتار از مراتع و جنگل های روستایی در بخش بمانی و مرکزی شهرستان در آتش سوخت.

وی گفت: حدود 10 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی در روستاهای کلاوی و کنارجو در بخش بمانی و 5 هتکار از اراضی مرتعی و جنگلی در روستاهای تومان راهی و سرزه در بخش مرکزی در آتش سوخت.

جمالدینی اضافه کرد: در این آتش سوزی ها متاسفانه  بیش از یکصد و بیست اصله درخت محلی و بوته‌های مرتعی که برای بیابان زدایی و پوشش‌های جنگلی کاشته شده بود در آتش از بین رفت.

فرماندار شهرستان سیریک گفت: خوشبختانه در این حوادث با کمک ماشین‌های آتش نشانی شهرداری بندر کوهستک، شهرداری سیریک، دهیاری روستای بمانی، یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی آتش سوزی  بین 3 الی 5 ساعت  کنترل و خاموش شده است. 

رویداد مجازی ایونت در هرمزگان برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از برگزاری رویداد مجازی تعاون ایونت به صورت آنلاین و با همکاری این اداره کل و جهاد دانشگاهی در 13 خردادماه ساعت 10 خبر داد.

هادی ابراهیمی افزود: این رویداد به نشانیamjad.jde.ir/hr ​ با حضور افراد دارای ایده، کارآفرینان، شرکت‌های تعاونی، صاحبان ایده‌های نو و تمامی علاقمندان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 12 ایده در این زمینه ارسال شده، آخرین مهلت ارسال ایده های برتر را تا ساعت پنج عصر 12خرداد ماه اعلام و اضافه کرد: پس از داوری به ایده‌های برتر جوایزی تعلق می‌گیرد. 

​رویداد مجازی "تعاون ایونت" رویدادی تخصصی جهت ایجاد و راه اندازی کسب و کارهای نوین در قالب شرکت‌های تعاونی  است که می‌توان از این طریق پلی بین صاحبان ایده و سرمایه گذاران ایجاد کرد تا نیازهای خود و ایده های موجود را شناسایی کنند.

ایونت به معنای رویداد و پیشامد است و برگزاری یک رویداد می‌تواند راهی برای تعامل با برندها، سایر کسب و کارها، شبکه سازی و جذب مشتریان جدید و ارتباط با آنها و همچنین معرفی و عرضه محصولات و کسب و کارهای نو و نوآوری باشد.

از ظرفیت سپاه برای رونق محلات حاشیه نشین استفاده می‌شود

فرماندار شهرستان بندرعباس در جلسه تمرکز بخشی به خدمات قابل ارائه در سطح محلات شهر بندرعباس با هدف افزایش اثر بخشی آن در راستایی پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی اظهار داشت: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه سپاه پاسداران ناحیه بندرعباس در جهت کمک به عمران و آبادانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که از این ظرفیت‌ها در جهت رونق محلات حاشیه نشین باید بیشتر استفاده شود.

وی در ادامه گفت: دفاتر تسهیل گری نیازهای این محلات را شناسایی کند و دستگاه‌های اجرای به کمک دفاتر تسهیل گری ارائه خدمات به این محلات را به صورت متمرکز انجام دهند.

کناری در پایان بیان کرد: آسیب‌های جدی در سطح محلات وجود دارد که باید با همکاری سپاه ناحیه بندرعباس، دفاتر تسهیلگری و ادارات ذیربط پیگیری و برای رفع آن اقدام شود. 

اصلاح پیش از موعد خط انتقال آب بندرخمیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از اتمام پیش از موعد اصلاح خط انتقال آب بندرخمیر خبر داد و گفت: در پی شکستگی خط انتقال و پس از اطلاع رسانی قطعی آب مشترکان بندرخمیر و روستاهای مسیر، عملیات اصلاح شبکه به صورت شبانه روزی آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی اولیه برای اصلاح خط انتقال خمیر 36 ساعت بود، افزود: به منظور کاهش زمان انتظار مشترکان شهر خمیر و روستاهای مسیر در دریافت آب، با تلاش مهندسان و اکیپ اتفاقات آبفا، اصلاح خط انتقال زودتر از زمان پیش بینی به پایان رسید.

قصمی ادامه داد: آب مشترکین شهرستان خمیر و روستاهای مسیر پس از اصلاح خط انتقال وصل شده و آبرسانی به مشترکان طبق برنامه از قبل تعیین شده در حال انجام است و امیدواریم با پر شدن مخازن ذخیره و پمپاژ آب، وضعیت توزیع آب به پایداری لازم برسد.

انتهای پیام/864/ی

R7555/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصلاح خط انتقال استان هرمزگان ارتقای درجه سرمایه گذاری جذب تسهیلات گوشه و کنار دهیاری ها درجه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامغان لرزید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌های مرکزلرزه‌نگاری دانشگاه تهران زلزله ساعت ۲ و یک دقیقه و ۵۹ ثانیه دامغان را لرزاند.

این زمین لرزه ۴.۱ ریشتری در عمق هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

موقعیت و مرکز زلزله ۳۶ و ۳۲۳ درجه شمالی و ۵۴ و ۲۰ درجه شرقی و در شهر دیباج دامغان در استان سمنان ثبت شده است.

تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی اعلام نشده است.

کد خبر 6082223

دیگر خبرها

  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • دامغان لرزید
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • فیلم| گوشه‌ای از توان پهپادی و موشکی ارتش؛ از پهپادهای کرار و آرش تا نمایش موشک‌‎های زمین به زمین
  • فیلم| گوشه ای از توان پهپادی و موشکی ارتش ؛ از پهپادهای کرار و آرش تا نمایش موشک‌‎های زمین به زمین
  • گوشه ای از توان پهپادی و موشکی ارتش ؛ از پهپادهای کرار و آرش تا نمایش موشک‌‎های زمین به زمین + ویدئو
  • تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان