Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@21:14:27 GMT

اعلام جزئیات ثبت‌نام مدارس +شرایط

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۹۱۶

اعلام جزئیات ثبت‌نام مدارس +شرایط

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام‌ها دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از صدا وسیما، رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام در مدارس از امروز (۱۲ خرداد) خبر داد و گفت: ثبت نام‌ها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم رضوان حکیم‌زاده گفت: دانش آموزان میان پایه برای ثبت نام نیاز به حضور در مدارس ندارند اما ثبت نام دانش آموزان ورودی به مقاطع بالاتر و کلاس اولی ها به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.

ببینید: عکس/ کلاس درس در نخلستان

وی افزود: اعمال هرگونه شرط معدل و انضباط برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی غیرقانونی و فقط بر اساس محدوده جغرافیایی است و دبیرستان های غیردولتی دوره اول هم مجاز به آزمون ورودی برای ثبت نام نیستند.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام مدارس هر هفته ، روزهای دوشنبه و چهارشنبه تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

حکیم زاده افزود: ثبت نام دانش آموزانی که در برخی دروس نمره حدنصاب را کسب نکرده اند شهریور انجام می شود و مدیران مدارس سهمیه ثبت نامی آن ها را لحاظ خواهند کرد.حکیم زاده افزود: هم اکنون ستادهای ثبت نام در

تمام استان ها فعال است.

وی افزود: ثبت نام دوره های ابتدایی پس از ارزشیابی توصیفی آنان در سال تحصیلی گذشته امکان پذیر است.

حکیم زاده گفت : ثبت نام دوره های متوسطه اول و دوم نیز از نیمه دوم تیر آغاز می شود و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش افزود: زمان ثبت نام برای دانش آموزان مناطق عشایری و همچنین مدارس غیرانتفاعی تا پایان شهریور افزایش می یابد.

وی گفت: پیش بینی می شود میزان نام نویسی در پایه اول ابتدایی ۴ و ۲ صدم درصد در مقایسه با پارسال افزایش یابد این در حالی است که تعداد دانش آموزان ۶ ساله تمام در مقایسه با پارسال ۴ و ۷ دهم درصد رشد داشته است .

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: به سبب نام نویسی دانش آموزان اتباع دیگر کشورها و همچنین بازماندگان از تحصیل تا سن ۹ سال پایه اول ابتدایی و همچنین دانش آموزانی که پارسال نتوانستند ارزشیابی های لازم برای نام نویسی در سال بعد آموزشی را کسب کنند و نیاز به آموزش مجدد دارند ، آمار نام نویسی در پایه اول بیشتر از دانش آموزان ۶ ساله تمام کشور است.

حکیم زاده گفت : با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طرح سنجش سلامت دانش آموزان ورود به دبستان از اول تیر آغاز می شود.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان پایه اول به صورت مقدماتی در خرداد انجام و پس از اجرای طرح سنجش سلامت این ثبت نام نهایی می شود.

معاون وزیر امورش و پرورش با اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر انجام دان ثبت نام ها در زمانبندی های هرساله گفت: وزارت آموزش و پرورش دو طرح برای زمان فقدان شیوع کرونا و یا شیوع کووید ۱۹ برای سال تحصیلی آینده طراحی کرده است .

وی گفت: به طور قطع استفاده از فضای مجازی به عنوان روش ترکیبی برای ارتقای کیفیت آموزش در زمان پساکرونا نیز استفاده خواهد شد.

حکیم زاده افزود: ثبت نام حضوری دانش آموزان پس از تکمیل در سامانه ثبت نام، در سامانه «شاد» نیز وارد خواهد شد و کلاس های دانش آموزان در فضای مجازی همزمان با ثبت نام فعال می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در تابستان نیز برنامه های کمک آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی در نظر گرفته شده است .

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش افزود: نام نویسی دانش آموزان پیش دبستانی همزمان با دانش آموزان کلاس اول خواهد بود اما بازه زمانی آن به ویژه در مناطق محروم و یا دو زبانه بیشتر خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم وزارت آموزش و پرورش سامانه شاد صدا و سیما مدرسه ثبت نام مدارس مدارس رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش تا پایان مرداد ادامه ثبت نام دانش آموزان حکیم زاده نام نویسی پایه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟