Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@06:23:13 GMT

آغاز مبارزه با آفت زنجره خرما در عنبرآباد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۹۸۴

آغاز مبارزه با آفت زنجره خرما در عنبرآباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محسن طاهری ،مدیر جهاد کشاورزی عنبر آباد در حاشیه بازدید از روند مبارزه با آفت زنجره خرما گفت: یکی از آفات مهم وکلیدی نخیلات منطقه زنجره خرما است که در صورت  مبارزه نکردن خسارت زیادی به محصول وارد می‌کند.

او افزود:جمعیت آفت تابع شرایط آب و هوایی و سایر عوامل کنترل کننده آن است به گونه‌ای که در بعضی از سال‌ها حالت طغیانی به خود می‌گیرد که در اثر تغذیه حشره بالغ و پوره‌های آفت از شیره برگ‌ها و ترشح فضولات چسبناکی در سطح رویی و زیرین برگ (عسلک) برگ‌های درخت رو به خشکی رفته و کیفیت و کمیت محصول کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری بیان داشت: درخردادماه سال جاری با طغیانی شدن این آفت در روستا‌های استارم، زاخت، ملک آباد، گزآباد و حاجی آباد که کانون آفت خرما محسوب می‌شود، در راستای عملی شدن شعار جهش تولید و حمایت از بهره برداران مبارزه شیمیایی در سطح یکصد هکتار از نخلستان‌های آلوده در منطقه استارم به همت جهادکشاورزی شهرستان و با مشارکت کشاورزان صورت گرفته و عملیات مبارزه همچنان ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عنبر آباد تصریح کرد: باتوجه به اینکه انجام مدیریت تلفیقی در کنترل آفت گامی موثر است با رعایت فاصله مناسب بین نخل‌ها، رعایت بهداشت نخلستان از جمله انجام عملیات هرس، حذف و پاجوش، تنه جوش، تغذیه باغات در زمان مناسب و نصب نوار‌های زرد چسبنده باعث کاهش جمعیت آفت و در نتیجه کاهش مصرف سموم شیمیایی شدند.

او گفت: کشاورزان برای هماهنگی لازم جهت مبارزه به مرکز خدمات مردهک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجره خرما آفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم

قصر شیرین، یکی از شهرهای استان کرمانشاه و از مناطق آزاد تجاری در غرب ایران است. سومین شهر وسیع استان کرمانشاه با وسعت ۹۵۰ هکتار مرکز بخش مرکزی شهرستان قصر شیرین در غرب استان کرمانشاه است و در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار گرفته است. یکی از جذابیت های گردشگری و همچنین جذب سرمایه گذاری این شهر، نخلستان های آن و بازار صادرات خرما می باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم
  • کمک ۱۰ میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • عده‌ای از طرف شبکه‌های تقلب اجیر شده‌اند که در کنکور غایب باشند | یک روش ابداعی و پیچیده را برای مبارزه با تقلب آغاز کرده‌ایم
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی