Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@04:56:09 GMT

فشار برخی ورزش‌های گروهی پرخطر برای بازگشایی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۹۱۹۸

فشار برخی ورزش‌های گروهی پرخطر برای بازگشایی

آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور در پاسخ به سوالی، درباره گلایه وزیر بهداشت از برخی فشارها از نواحی مختلف برای بازگشایی صنوف یا باشگاه‌ها و مسابقات ورزشی، گفت: با وجود همراهی وزارت ورزش، اما متأسفانه این فشارها به نوعی از بدنه و ساختار ورزش کشور به انحاء مختلف برای بازگشایی ورزش‌های گروهی و پرخطر و همچنین برگزاری مسابقات تیم‌ها، وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: البته در وزارت ورزش، شخص وزیر ورزش و جوانان از آغاز بسیج ملی کرونا همراهی و تأکید ویژه‌ای بر رعایت و پیاده‌سازی پروتکل‌های ابلاغی در حوزه ورزش با ستاد ملی مقابله با کرونا و به ویژه وزارت بهداشت داشت و با تشکیل ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش اقدامات به‌هنگام و موثری را نیز تاکنون انجام داده‌اند.

جهانپور ادامه داد: اما در بدنه و ساختار ورزش کشور مطالبات و فشارهایی از سوی باشگاه‌ها و هیأت‌های ورزشی برای بازگشایی زودهنگام مسابقات و ورزش‌های گروهی پرخطر هم به وزیر ورزش و هم به وزیر بهداشت اعمال شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت به نگرانی‌های وزیر ورزش از شیوع مجدد بیماری نیز اشاره کرد و افزود: بر همین اساس وزیر بهداشت خواستار آن است که باتوجه به آن که شرایط عادی نیست، ورزش کشور نیز صبوری کند و بدنه ورزش کشور هم این موضوع را مدنظر داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: در مجموع وزارت ورزش و به طور اخص وزیر ورزش در همه ماه‌ها و هفته‌های اخیر همکاری نزدیکی با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت داشته و با دغدغه مسائل مربوطه را پیگیری کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسابقات ورزشی ویروس کرونا برای بازگشایی وزارت بهداشت وزارت ورزش وزیر ورزش ورزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: در ۴ ماه گذشته، بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلاء به تب دنگی جان باخته اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت برزیل، در این مدت سه میلیون و ۳۵۰ هزار مورد مشکوک به تب دنگی در سراسر این کشور گزارش شده است.

هم اکنون نرخ ابتلاء به بیماری تب دنگی در برزیل هزار و ۷۴۱ مورد به ازای هر صد هزار نفر است.

میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این بیماری هم ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. دولت برزیل از مردم درخواست کرده به برنامه ملی واکسیناسیون این بیماری بپیوندند.

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از نیش پشه به انسان منتقل می‌شود. از جمله علائم ابتلاء به این ویروس می‌توان به تب، سردرد شدید، خستگی، حالت تهوع و استفراغ و دردهای عضلانی اشاره کرد. کشورهای آمریکای لاتین از جمله پرو با شیوع این بیماری درگیر هستند.

کد خبر 6084631

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه