Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@00:08:26 GMT

اجیر کردن 3 مرد برای سرقت طلاهای مادرزن

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۹۴۷۰

اجیر کردن 3 مرد برای سرقت طلاهای مادرزن

به گزارش رکنا، اوایل خرداد امسال، زن میانسالی هراسان با پلیس تماس گرفت و از سرقت طلاهایش خبر داد. وقتی مأموران به خانه ویلایی در شمال پایتخت رسیدند با بهم ریختگی خانه و داماد مجروح این خانواده رو‌به‌رو شدند. صاحبخانه که زن میانسالی بود در تحقیقات به مأموران گفت: چند روزی است که مادرم به میهمانی خانه ما آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد دخترم هم خانه ما بود و می‌خواستند برای خرید به بازار بروند. ناگهان زنگ خانه به صدا درآمد و مرد جوانی خود را مأمور شرکت گاز معرفی کرد. او ادامه داد: مثل همیشه در را باز کردم و با خودم گفتم بعد از خواندن کنتور در را می‌بندد و می‌رود اما در کمال تعجب لحظاتی بعد سه مرد جوان در آپارتمان را باز کردند و با تهدید ما را به گوشه‌ای از خانه بردند. آنها دست و پای دامادم را بستند و او را با چاقو زخمی کردند. مردان خشن طلا و جواهرات و پول هایمان را می‌خواستند و ما هم از ترس جانمان هر چه وسیله با ارزش داشتیم به آنها دادیم. مادرم چون تنها زندگی می‌کند طلاهایش را در خانه من گذاشته بود و سارقان حتی طلاهای قدیمی و با ارزش مادرم را که میهمان خانه‌مان بود نیز سرقت کردند. ارزش طلاهایی که سرقت کردند بیش از دویست میلیون تومان بود.

ردپای یک آشنا

بررسی‌ها نشان می‌داد سه سارق خشن با خانه آشنایی کامل داشته‌اند بنابراین احتمال اینکه یکی از اعضای خانه اطلاعات را به آنها داده باشد بررسی شد.کارآگاهان پلیس به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. اما بررسی دوربین‌های مداربسته به غیراز چهره متهمان، اطلاعات دیگری در اختیار تیم تحقیق قرار داد. بازبینی دوربین‌ها نشان می‌داد که چند ساعت قبل از سرقت، داماد خانواده که پوریا نام داشت، در حال گفت‌و‌گو با یکی از سارقان ناشناس بوده است.

دستگیری داماد خانواده

بعد از دستگیری پوریا، وی به همدستی با سارقان اعتراف کرد و بدین ترتیب به دستور بازپرس رضا بهشتی داماد جوان بازداشت شد.

با اعتراف پوریا، سه همدست او نیز دستگیر شدند و مقداری از طلاها کشف شد. مقدار دیگری از طلاها نیز توسط سارقان فروخته شده بود که بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت دستور شناسایی مالخر این طلاها را صادر کرد.

گفت‌و‌گو با داماد سارق

چرا با سارقان همدستی کردی؟

چاره‌ای نداشتم. زیاده خواهی خانواده همسرم و بی‌پولی من باعث شد که نقشه سرقت را طراحی کنم وگرنه من با 27 سال سن تا به حال دست از پا خطا نکردم و اگر این فشارها نبود بازهم همان زندگی سالم خودم را ادامه می‌دادم.

مگر خانواده همسرت چه می‌خواستند؟ مدتی است که با فتانه عقد کرده‌ام و هر بار که صحبت ازدواج می‌شد مادرزنم می‌گفت باید بعد از کرونا و باز شدن تالارها و باغ‌ها، یک عروسی مجلل بگیری ما جلوی فامیل و آشنا آبرو داریم. اما با این شرایط مالی بد و بی‌پولی من چطوری می‌توانستم در باغ عروسی مجلل بگیرم. من به‌عنوان مهندس در یک شرکت خصوصی کار می‌کنم و حقوقم کفاف زندگی معمولم را نمی‌دهد چطوری می‌توانستم این همه هزینه کنم.

حالا چرا از مادر و مادر بزرگ همسرت به فکر سرقت افتادی؟ من که سارق نیستم، اما دیده بودم که مادر و مادربزرگ فتانه کلی طلا دارند. فکر کردم با فروش آن طلاها یک عروسی در خور‌ شأن و شخصیت خانواده همسرم بگیرم.

سارقان را از کجا می‌شناختی؟

آنها سارق نیستند سه تا از بچه محل‌هایمان هستند وقتی به آنها گفتم از طلاها، شما هم سهمی می‌برید، قبول کردند. صبح روز حادثه به محل سرقت آمدند و من برایشان توضیح دادم که به غیر از من و همسرم و مادر و مادربزرگ فتانه کسی در خانه نیست. ساعت‌هایمان را مثل فیلم‌های خارجی باهم چک کردیم و نقشه سرقت را مرور کردیم.

پشیمانی؟ معلوم است که پشیمانم. آبرویم رفته است. باور کنید دلم نمی‌خواست چنین اتفاقی بیفتد اما هیچ راهی وجود نداشت.

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار بورس کرونا کرونا در جهان پلیس سرقت بازار آپارتمان حادثه اخبار حوادث سرقت مادر مرد مادربزرگ مراسم عروسی قتل فیلم عکس ویدیو ایران رومینا اشرفی تهران تلگرام اخبار گیلان دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان

سرهنگ حسن بژندی گفت: با توجه به وقوع دو فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و همچنین طلا و جواهرات یک شهروند در حوزه بخش آسیمنون، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی هویت سارقان مسلح که دارای سابقه سرقت و زورگیری بودند را شناسایی کردند.

 وی افزود: در ادامه ماموران پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی بخش آسیمنون با تکمیل اقدامات اطلاعاتی ۳ سارق را شناسایی و طی عملیاتی یکی از آنان را دستگیر کردند که از این متهم یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، گردن بند طلا، یک دستگاه شماره کوب جهت تغییر ارکان موتورسیکلت، مقدار ۵۰۰ متر سیم کابل مخابراتی و لاشه احشام سرقتی کشف شد.

سرهنگ بژندی با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و اعتراف متهم به یازده فقره سرقت گفت: این فرد جهت انجام تحقیقات بیشتر تحت نظر بوده و مراتب دستگیری همدستانش با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دزد ۴۰میلیاردی طلای منزل به دام افتاد
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان
  • دستگیری سارق کالا در باشت