Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@12:47:50 GMT

#بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۹۸۹۳

#بازنشستگان

‏فیلمی که از مصاحبه با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، ناراحتی بسیاری از کاربران را همراه داشت. در فیلم‌ پخش شده این طور نشان داده می‌شد که اکبر افتخاری در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانید با حقوق یک بازنشسته زندگی کنید، گفته است: «سطح زندگی ما با بازنشستگان متفاوت است و این دو موضوع به‌خاطر شرایط متفاوت، قابل مقایسه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این پاسخ انتقادهای زیادی همراه داشت هرچند که گفته شد این بخشی تقطیع شده از مصاحبه بوده است. در فیلم کامل‌تر که توسط بعضی خبرنگاران‌ منتشر شد، افتخاری می‌گفت «زندگی افراد متفاوت است اما به هرحال گذران زندگی برای کسانی که حداقل حقوق بازنشستگی را می‌گیرند سخت است و باید تلاش کنیم برای بهبود این شرایط.» اما این فیلم هم‌ نتوانست انتقاد از افتخاری را کم کند و کاربران زیادی درباره‌اش نوشتند: «‌‎واقعاً از صحبتش می‌شه طرز تفکرش رو فهمید. راست می‌گه خب سطح زندگی دوستان بالاست. هم خودشون هم خانواده و کمبود این سطح زندگی رو از صندوق برمی‌دارن»، «در مشروعیت و صلاحیت این آقا نظری ندارم چون بی اطلاعم اما همه جای دنیا مدیریت یک صندوق بزرگ مالی، امری حرفه‌ای است و زندگی حرفه‌ای‌ها از هر نظر با دیگر عموم جامعه متفاوت است. پس حقیقتی را گفته بدون سیاست‌ورزی. منتقدان فقط عوام‌فریبی می‌کنند.»، «‏بعد اون بازنشسته به نظرتون چرا خرج بچه‌هاشو می‌ده چون کار نیست براشون. سخته فهمیدنش؟ نه»، «‏اصل اول روزنامه‌نگاری صداقت و بیان دقیق واقعیت‌ها است. علاقه برخی به سوء‌استفاده‌های سیاسی از موضوعات اجتماعی باعث شده تا متن یک مصاحبه دستکاری شود. این اگر جعل نیست پس چیه؟»، «‏راست میگه ایشون. بازنشسته‌ها دندون درست حسابی ندارن لاجرم آجیل و گوشت و مرغ و ماهی نمی‌خورن. یه برنج نیم‌دون می‌خوان با آب مرغ که اونم ارزونه. بازنشسته‌ها پای بیرون رفتن ندارن و مسافرت و گردشم از سنشون گذشته. مهمونی هم نرن و مهمون نیان اصلاً براشون بهتره»، «‏چه قانع کننده. یعنی بازنشسته‌ها چون سطح زندگی شون یه مدل دیگه است حقوقاشون کمه یا بلعکس؟!»، «به ‎مسئول خودرویی می‌گن خودت چرا ماشین داخلی سوار نمی‌شی؟ عصبانی می‌شه که توقع دارین من پراید سوار شم؟ ‏به مسئول بازنشستگی وقتی می‌گن خودت می‌تونی با این حقوق زندگی کنی؟ می‌گه سطح زندگی‌ها متفاوته و... مگه شما کی بودین؟ کی هستین؟!»، «متوجه شدیم که اشکال در حقوق مصوب نیست و ‎بازنشسته‌ها باید تنظیمات زندگی‌شون رو درست کنن که حقوق‌شون کفاف زندگی رو بده: «‏چرا سطح زندگی کسی که با حق بیمه‌ بازنشستگی داره زندگی می‌کنه باید با خود بازنشسته خیلی متفاوت باشه اونم با این حالت شعف؟»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازنشسته ها سطح زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، میرهاشم موسوی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟