Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار ایرنا عصر دوشنبه در نشست خبری نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را در ماه ژوئن برعهده دارد، پرسید:«مقامات آمریکا بارها موضوعات حقوق بشری کشورهای دیگر را در شورای امنیت مطرح کرده‌اند، با توجه به ناآرامی‌های اخیر در آمریکا و رفتار بیرحمانه پلیس این کشور علیه معترضان، آیا برنامه‌ای برای مطرح کردن این مساله در شورای امنیت دارید؟

سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد پاسخ داد: وظایف و ماموریت‌های شورای امنیت در موضوع حقوق بشر شبیه ماموریت شورای حقوق بشر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت شورای امنیت، صلح و امنیت بین‌الملل است.

دی ریویئر افزود: تنها اگر مساله حقوق بشر بر صلح و امنیت منطقه‌ای یا بین‌المللی اثر داشته باشد، و تنها در این صورت، شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: این به معنای آن نیست که هر موضوع حقوق بشری ساده مورد توجه قرار نگیرد، به همین دلیل لازم است ما به دقت اوضاع را رصد کنیم در غیر این صورت شورای امنیت مورد سرزنش قرار می‌گیرد حتی اگر ۱۰۰ درصد به ماموریت آن ارتباطی نداشته باشد.

خبر در حال تکمیل است

برچسب‌ها فرانسه شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا فرانسه شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بن گویر به دنبال یهودی سازی کامل قدس

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از طریق وزارتخانه‌اش به دنبال یهودی سازی حداکثری قدس است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل برنامه‌ای را برای وزارت تحت مدیریتش مدون کرده است که در چارچوب آن حاکمیت بر جبل الهیکل (بخش شرقی قدس) تشدید و تمامی حقوق اساسی به شکل تبعیض آمیزی برای یهودیان در نظر گرفته می‌شود.

موشه تشاینمنتز تهیه کننده این گزارش آورده است، بن گویر در یک کتابچه اهداف و سیاست‌های وزارت امنیت داخلی را تدیون و تاکید کرده است که در چارچوب این دستور العمل حقوق ترجیحی به یهودیان در این منطقه اعطا خواهد شد و آنها خواهد توانست به طور مثال در جبل الهیکل مراسم دینی خود را بر گزار و ارجحیت خاصی نسبت به عرب‌ها در این منطقه برخوردار خواهند شد.

در این چارچوب نیروهای امنیتی و پلیس نیز به تحقق این طرح کمک خواهد کرد.

بن گویر: افزایش ورود کمک‌ها به غزه اشتباه است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • وزارت بن گویر به دنبال یهودی سازی کامل قدس
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود