Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:15:24 GMT

مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۹۹۷۷

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که مشمولان بیمه بیکاری کرونا از این هفته به حساب آنها واریز می‌شود اما روایت‌های مختلفی از مبلغ وجود دارد. شنیده‌ها حاکی از این است که ماهانه ۸۲۵ هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری کرونا پرداخت می‌شود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت برای حمایت از معیشت کسانی که کار خود را از دست داده‌اند، تزریق پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در آن ثبت کنند.

بر اساس این گزارش مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت و مشاغل کم خطر که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده‌اند، تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

«مسعود بابایی» مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین آمار ثبت نامی در سامانه بیمه بیکاری، گفت: در مجموع ۸۳۵ هزار و ۱۴۹ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که ۶۹۸ هزار و ۷۹۳ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری تایید شدند.

وی درباره مشمولان بیمه بیکاری به تفکیک ماه گفت: در اسفند ماه ۳۷۳ هزار نفر، فروردین ۲۹۳ هزار و ۹۸۵ نفر، اردیبهشت ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر و تا ۱۰ خردادماه ۶ هزار و ۲۴۶ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری توسط وزارت کار تایید شدند.

این مقام مسوول درباره زمان و مبلغ واریز بیمه بیکاری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: پس از استخراج فهرست مشمولان بیمه بیکاری کرونا، آن را به سازمان تامین  اجتماعی دادیم و اطلاعی از زمان واریز نداریم و سازمان برنامه و بودجه مسوول پرداخت مبلغ تعیین شده است.

وی افزود: البته در خبرها خواندم که رییس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده در این هفته مستمری بیکاران اسفندماه واریز می‌شود.

بیست و هفتم اردیبهشت ماه بود که رییس سازمان برنامه و بودجه بخش دوم اعتبار یک میلیارد یورویی مقابله با کرونا را ابلاغ کرد و ۱۲۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ریالی منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافت.

با توجه به اینکه مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار پیش از این اعلام کرده بود که مقرری بیمه بیکاری کرونا متفاوت از بیمه بیکاری معمول است اما هنوز مبلغ نهایی آن که قرار بود توسط ستاد مقابله با کرونا تعیین شود اعلام نشده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که گویا هنوز دستورالعمل و چارچوبی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا وجود ندارد و گفته می‌شود به هر فرد ۸۲۵ هزار تومان پرداخت می‌شود. همچنین با توجه به اینکه اعلام شده بیمه بیکاری کرونا برای اسفندماه از ۱۰ اسفند محاسبه می‌شود، غرامت اسفندماه ۵۴۵ هزار تومان خواهد بود.

منبع: ایرنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی بیمه بیکاری کرونا سازمان تامین اجتماعی سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی مشمولان بیمه بیکاری بیمه بیکاری کرونا سازمان تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری

سازمان بهزیستی کشور عملیات واریز نخستین مرحله حق پرستاری معلولان شدید و معلولان آسیب نخاعی را آغاز کرد.

کمک هزینه حق پرستاری فروردین و اردیبهشت معلولان آسیب نخاعی به مبلغ ۲ میلیون و صد هزار تومان واریز شد.

همچنین حق پرستاری فروردین معلولان بسترگرای خانواده محور نیز به مبلغ ۲ میلیون و صد هزار تومان واریز شد و قرار است مبلغ اردیبهشت ماه نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ مابه‌التفاوت حق پرستاری فروردین سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب معلولان آسیب نخاعی و بسترگرا واریز شد.

بنا به اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مرحله نخست واریز مستمری سال ۱۴۰۳ مددجویان سازمان بهزیستی کشور با احتساب افزایش ۳۰ درصدی آن واریز شد.

مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته و با ارقام زیر به حساب مددجویان واریز شد:

یک نفره ۹۹۳۷۲۰ تومان

دو نفره ۱۴۱۹۰۰۰ تومان

سه نفره ۱۹۸۷۴۴۰ تومان

چهار نفره ۲۵۵۵۲۸۰ تومان

پنج نفره ۳۱۲۳۱۲۰ تومان

گفتنی است این نخستین واریزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدون واسطه‌گری سازمان بهزیستی کشور است که با چند روز تاخیر به حساب مددجویان آمده است.

براساس آخرین تغییرات، موعد واریز مستمری معلولان، بیستم هر ماه تعیین شده است.

با آغاز سال جدید، بودجه حوزه توانبخشی افراد دارای معلولیت و جانبازان جنگ تحمیلی نیز اعلام شد. این بودجه و شیوه واریز آن، اما حکایت از سالی سخت برای معلولان، به ویژه افراد با آسیب نخاعی و شدت معلولیت‌های شدید و خیلی شدید دارد.

جانبازان در سال جدید و مطابق با حقوق قانون کار و درصد جانبازی، حق پرستاری دریافت می‌کنند. در جدول اعلامی، کف مبلغ پرداختی به جانبازان، از ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان تا جانبازان با شدت معلولیت خیلی شدید مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان تعیین شده است.

در حالی که جانبازان بر اساس شاخص‌های معین و دستورالعمل، حق پرستاری نسبتا مناسبی دریافت می‌کنند، سازمان بهزیستی چنین الگو و شاخص و دستورالعمل درستی را ملاک و معیار خود قرار نمی‌دهد و از همین رو حقوق افراد دارای معلولیت تضییع می‌گردد.

حق پرستاری معلولان تنها ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و معادل یک دهم حق پرستاری جانبازان است؛ در صورتی که نیاز‌ها و هزینه‌های هر دو گروه یکسان می‌باشد. حق پرستاری در جانبازان متناسب با شدت معلولیت و حتی به اعضای خانواده آنها نیز پرداخت می‌شود. اما حق پرستاری در معلولان فقط به معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می‌گیرد و معلولان متوسط و خفیف و همچنین معلولیت بینایی و شنوایی از حق پرستاری محروم هستند و حدود ۲۰۰ هزار نفر از معلولان واجد شرایط نیز پشت نوبت حق پرستاری قرار دارند.

حق پرستاری جانبازان در ابتدای هر سال و برمبنای حداقل حقوق و دستمزد تعیین و پرداخت می‌شود، اما حق پرستاری معلولان بدون لحاظ حداقل حقوق و دستمزد و چند ماه پس از آغاز سال جدید تعیین و پرداخت می‌شود. در دو سال اخیر، مابه‌التفاوت آن به سال‌های بعد منتقل شده است. این موضوع مشکلات زیادی را برای معلولان و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند.

جمعی از فعالان حقوق معلولان، به ویژه معلولان با درجه شدید و خیلی شدید معتقد هستند سازمان بهزیستی کشور باید شرایط را جهت متناسب سازی حق پرستاری به درستی اجرا کند تا در عین شباهت‌های فراوان پرستاری و درمان، تبعیضی در حوزه دریافتی این دو گروه نباشد.

منبع: شهرآرانیوز

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری