Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ESPN» مستندی با عنوان «آب باش» تولید کرده که بر زندگی و فلسفه «بروس لی» که موانع نژادی هالیوود را درهم شکست، تمرکز دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از سی‌بی‌آر، «بروس لی» برای استقرار ژانر هنرهای رزمی در جریان اصلی سینمایی آمریکا، موانع نژادی در هالیوود را درهم شکست. مستند جدید «ESPN» با عنوان «آب باش»(Be Water) بر این موضوع متمرکز است و زوایای تلاش‌های او را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فیلم، بروس لی و اراده او برای نشان دادن زیبایی‌های هنرهای رزمی توام با فرهنگ آسیای شرقی نزد غربی‌ها نشان داده می‌شود.

با وجودی که بروس لی در سال 1972 در سن 32 سالگی درگذشته، هنوز دهه‌ها پس از آن، تاثیرش کاملا محسوس است و فیلم بویژه از جنبه انعکاس و تاثیر خانواده بر بروس لی، تلخ و ناراحت‌کننده احساس می‌شود. 

بسیاری از دوستان و همکارانش از جمله کریم عبدالجبار فوق ستاره NBA، خاطرنشان می کنند که لی احساس می کرد که هرکسی چیزی برای کمک به دنیای ورزش های رزمی دارد. 

لی قبل از شروع کار فیلمبرداری خود در هنگ کنگ، شخصیت «کاتو»(Kato) را در مجموعه تلویزیونی لایو اکشنِ «زنبور سبز»(Green Hornet) به تصویر می‌کشد. شخصیتی که اوج موفقیتش در فیلم «اژدها وارد می‌شود»، اولین فیلم بزرگ هنرهای رزمی هالیوود، و پس از مرگ بروس لی در سال 1973 اکران می‌شود تا تحسین جهانیان را به همراه آورد و به موفقیتی بزرگ در گیشه آمریکا و جهان دست یابد.

 فیلم مستند سینمایی «بروس لی 30 در 30: آب باش» به کارگردانی «بائو نگویِن» در تاریخ 7 ژوئن در شبکه ESPN به نمایش درخواهد آمد.

لی جن فان مشهور به بروس لی زاده 27 نوامبر 1940 و درگذشته به تاریخ 20 ژوئیه 1973 استاد هنرهای رزمی چینی، هنرپیشه فیلم‌های اکشن، استاد فلسفه، نظریه‌پرداز و بنیان‌گذار روش رزمی جیت کان دو یکی از مدرن‌ترین سبک‌های کونگ فو یا ووشو اهل آمریکا و هنگ کنگ بود. بسیاری او را یکی از تأثیرگذارترین انسان‌های قرن بیستم و نماد فرهنگی می‌دانند. از وی به عنوان بزرگترین رزمی کار تاریخ یاد می‌شود. او همچنین پدر دو هنرژیشه به نام‌های براندون لی و شانون لی بود.

فیلم‌های رزمی که او در سینمای هالیوودی و سینمای هنگ کنگ ساخت و بازی کرد موجب ارتقای سطح فیلمهای رزمی هنگ کنگ شده و تحسین عامه را برانگیخت و موجی از علاقه‌مندی به فیلم‌های هنرهای رزمی چینی (ووشو) را در جهان غرب به وجود آورد. کارگردانی و جوّ فیلم‌های او هم بر روی هنرهای رزمی و هم بر روی فیلم‌های رزمی چه در هنگ کنگ و چه در بقیه جهان تأثیر گذاشت.

بروس لی، به یک چهره نمادین، تبدیل شد به خصوص برای چینی‌ها، زیرا در فیلم‌هایش به عنوان افتخار ملی برای چین و ملی‌گرایی چینی ظاهر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینمای آمریکا هالیوود نژادپرستی هنرهای رزمی بروس لی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت ناپولی و ژوان ژسوس از تبرئه‌شدن فرانچسکو آچربی: شما ریاکارید!

سران و هواداران ناپولی حکم صادرشده برای پرونده فرانچسکو آچربی را ناعادلانه می‌دانند

طرفداری | دو هفته قبل بود که ژوان ژسوس مدعی شد فرانچسکو آچربی در جریان دیدار ناپولی و اینتر در سری آ به او توهین نژادپرستانه کرده‌است. در پی این اتفاق، نام آچربی از لیست تیم ملی ایتالیا برای بازی‌های ملی ماه مارس خط خورد و حتی صحبت‌هایی مبنی بر فسخ شدن قرارداد این بازیکن با اینتر هم به میان آمد.

توهین نژادپرستانه فرانچسکو آچربی؛ مدافع اینتر 10 جلسه محروم می شود؟

با این حال، روز گذشته خبر رسید مدافع باتجربه اینتر به دلیل عدم وجود شواهد کافی، از اتهام نژادپرستی تبرئه شده و جریمه‌ای شامل حال او نخواهد شد.

فرانچسکو آچربی از اتهام توهین نژادپرستانه به ژوان ژسوس تبرئه شد

به گزارش گل، این حکم کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال ایتالیا باعث عصبانیت ژوان ژسوس، باشگاه ناپولی و حتی هواداران این تیم شده‌است. بر اساس خبرها، ژوان ژسوس از بی‌گناه خوانده‌شدن آچربی ناامید شده و ممکن است به حکم صادرشده برای او اعتراض کند، این مدافع همچنین عکس پروفایل اینستاگرام خود را به یک مشت گره‌کرده (نماد مبارزه با نژادپرستی) تغییر داده‌است؛ ناپولی نیز با انتشار بیانیه‌ای، اقدامات فدراسیون ایتالیا علیه نژادپرستی را صرفا ظاهری و نه عمیق دانست و سران این سازمان را ریاکار خواند.

همچنین عده‌ای از هواداران ناپولی با نصب یک بنر در بیرون ورزشگاه دیگو مارادونا به تبرئه شدن آچربی اعتراض کردند. آن‌ها نیز فدراسیون فوتبال ایتالیا را ریاکار توصیف کردند و فرانچسکو آچربی را نماد این سیستم دانستند.

بنر اعتراضی هواداران ناپولی:
سیستم ریاکار، آچربی نماد شماست

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • روایتی از دیدار رمضانی قاریان قرآن با رهبر انقلاب
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کمان؛ تیری زهرآگین و آماده نابودی دشمنان است
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • عصبانیت ناپولی و ژوان ژسوس از تبرئه‌شدن فرانچسکو آچربی: شما ریاکارید!
  • «تاول‌های سرخ» در انتظار حمایت است/روایتی ازبمباران شیمیایی نودشه
  • حمایت ریو فردیناند از وینیسیوس جونیور: به تو افتخار می‌کنم، برادر
  • تاریخ‌سازی وینیسیوس: جوان‌ترین کاپیتان تاریخ برزیل
  • دنی کارواخال: از محله‌ای فقیرنشین آمده‌ام؛ اسپانیا کشور نژادپرستی نیست
  • مدیرعامل OpenAI می‌خواهد هوش مصنوعی Sora را به هالیوود ببرد
  • بغض وینیسیوس شکست: اشک همه در آمد (عکس)