Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@07:33:48 GMT

ویتامین D چگونه بر روحیه شما اثر می‌گذارد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۰۶۴

بااین‌حال، این به آن معنا نیست که دریافت بیشتر ویتامین D به‌تنهایی می‌تواند از افسردگی جلوگیری یا آن را درمان کند.
کمبود ویتامین D و افسردگی
کمبود ویتامین D ممکن است به افسردگی منجر شود. در یک تحقیق نشان‌داده‌شد، خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که کمبود ویتامین D دارند، در مقایسه با کسانی که سطح ویتامین D بالاتری دارند بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابین فروتن، متخصص تغذیه پزشکی یکپارچه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا می‌گوید مقادیر کم ویتامین D با اختلال افسردگی اساسی و جزئی و همچنین اختلالات خلقی و کاهش سریع‌تر توانایی‌های شناختی همراه‌است.
به گفته این متخصص تغذیه، سطح پایین ویتامین D ممکن است عملکرد شناختی را مختل کند. زیرا گیرنده‌های ویتامین D در مناطقی از مغز وجود دارند که مسؤول خلق‌وخو و رفتارهایی همچون افسردگی هستند.
بزرگسالان روزانه به طور متوسط به حدود 600 تا 800 واحد بین‌المللی (IU) ویتامین D نیاز دارند.
اما معدودی از غذاها مانند قارچ، زرده تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا، شیر، ماست، غلات صبحانه و آب‌پرتقال به طور طبیعی حاوی ویتامین D کافی برای تأمین نیاز روزانه شما هستند. متداول‌ترین راه دریافت این ویتامین دریافت از طریق نور خورشید است. باید سعی کنید سه‌بار در هفته بین ساعت‌های 10 صبح تا 3 بعدازظهر حدود 15 دقیقه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید تا بتوانید ویتامین D کافی دریافت کنید.

آیا دریافت بیشتر ویتامین D به بهبود افسردگی کمک می‌کند؟

افزایش ویتامین D بدن می‌تواند به ارتقای سلامت عمومی و حس قوی‌تری از شادی کمک کند.
با این حال، تحقیقات ثابت نکرده‌اند که دریافت بیشتر ویتامین D یک درمان مستقل و کافی برای افسردگی است. دکتر دوروثیسیت، روانپزشک می‌گوید ما شواهد کافی برای توصیه به استفاده از این روش به عنوان یک روش مستقل برای درمان افسردگی در دست نداریم.

درعوض، پزشک شما احتمالا ترکیبی از روان‌درمانی و مصرف مکمل ویتامین D را در کنار برخی تغییرات اساسی در سبک زندگی، مانند ورزش منظم و تغذیه سالم، به عنوان اولین قدم برای درمان افسردگی توصیه خواهد کرد.

منبع: insider   یاسمین مشرف - دانش و سلامت / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ویتامین D افسردگی ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌روسی 2 بازیکن رم را کنار می‌گذارد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه رم قصد دارد مجموع دستمزدهای پرداختی را کاهش دهد و به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، قرارداد روی پاتریسیو را که در انتهای ژوئن به پایان می‌رسد، تمدید نخواهد کرد.

این روزنامه ایتالیایی تایید کرده که پاتریسیو تنها خروج قطعی رم نخواهد بود و همچنین رناتو سانچس را که به صورت قرضی از پاری سن ژرمن حضور دارد، به پاریس می‌فرستند.

پاتریسیو پس از اخراج ژوزه مورینیو و انتخاب دانیله ده‌روسی، جایگاه خود در ترکیب اصلی را از دست داده و مایله اسویلار به جای او در ترکیب قرار گرفته است.

اسویلار مورد توجه ده روسی بوده و عملکرد قابل قبولی هم داشته است. او در کمک به تیمش برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تعیین کننده بود و 2 ضربه پنالتی را مقابل فاینورد مهار کرد.

همچنین رناتو سانچس هم فصل بدی را پشت سر گذاشته که به شدت با مصدومیت و آسیب‌ها درگیر بوده است. او این فصل در مجموع تنها 232 دقیقه در زمین حضور داشه است. یعنی او فقط 10 بازی انجام داده و در برتری 7-0 امپولی هم تنها گل خود را برای رم به ثمر رساند.

دیگر خبرها

  • محفل «امام حسنی‌ها» در روحیه و شادی مردم موثر بود
  • شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • علی داوودی: المپیک سخت است،اگر کامل آماده باشم و روحیه‌ام خوب باشد اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زنم
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • فلسطین و برد روحیه‌بخش در مقدماتی جام جهانی
  • ده‌روسی 2 بازیکن رم را کنار می‌گذارد
  • رسانه‌ بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارد