Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@12:03:14 GMT

افزایش دمای هوا به همراه وزش بادهای گرم در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۰۷۹

افزایش دمای هوا به همراه وزش بادهای گرم در اردبیل

براساس نقشه‌های هواشناسی با جنوبی شدن جریانات، ضمن وزش باد جنوبی (گرمیج)، دمای هوا نیز روندی افزایشی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، با توجه به تداوم استقرار پرارتفاع جنب حاره‌ای بر روی ایران همچنان تا پایان هفته جاری جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس آسمان استان در اکثر اوقات صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود، هرچند با توجه به شرایط فصلی و محلی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی از نواحی، به‌ویژه مناطق شمالی و مرکزی طی ساعات بعد از ظهر و عصر احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق وجود دارد.

گفتنی است؛ از امروز با جنوبی شدن جریانات، ضمن وزش باد جنوبی (گرمیج)، دمای هوا نیز روندی افزایشی خواهد داشت و روز پنج شنبه (15 خرداد) مجددً با نفوذ زبانه‌های پرفشار از دمای هوا کاسته شده و ضمن وزش باد خزری گاهی تند و در نوار شرقی استان نیز شاهد ابرناکی، رخداد مه و احتمالاً بارش خفیف باران خواهیم بود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی هوا وضعیت جوی ایران دمای هوا وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: تا صبح روز جمعه روند کاهشی دمای هوا ادامه دارد. 

لطفی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی انتظار داریم که تا پنج شنبه شب با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار، گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد برق در مناطق مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه و همچنین در ارتفاعات تشکیل مه را داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آنها وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص در نیمه جنوبی، و شمال شرق استان در ابن مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در خصوص بارش‌ها هشدار سطح نارنجی دیروز صادر شده است افزود: پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، خودداری از تردد در جاده‌های مواصلاتی استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و همین طور خود داری از اسکان و جابه جایی و چرایی دام و حاشیه رودخانه‌های فصلی ورعایت  سرعت مطمئنه با توجه به کاهش دید به ویژه در جاده های کوهستانی از جمله توصیه های هواشناسی است. 

دیگر خبرها

  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • افزایش دمای هوا تا یکشنبه در مازندران
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • پیش بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران
  • افزایش دما در آبادان و خرمشهر