Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید که هواپیماهای الکتریکی همواره به سوی کاربردی شدن و استفاده روزمره برای مسافرت‌ها در حال حرکت هستند. اخیراً دو شرکت مگنیکس و آئروتک هواپیمایی را به پرواز درآورده‌اند که به ادعای آن‌ها بزرگ‌ترین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وسیله نقلیه هوایی توانست در آخرین آزمایش خود ۳۰ دقیقه در آستمان واشنگتن پرواز کند و بجای موتور توربوپراپ از مدل Magni500 شرکت مگنیکس با ۷۵۰ اسب‌بخار برای تهیه قدرت خود استفاده کرد. طبق گفته‌های رئیس شرکت مگنیکس، روی گنزارسکی، پرواز آزمایشی بدون نقض بود. این دو شرکت با ارتقای هواپیمای مدل Cessna 208B Grand Cavaran آن را آماده این فعالیت کرده و نامش را eCaravan اعلام کردند.

اطلاعات تکمیلی از پرواز بزرگ‌ترین هواپیمای الکتریکی دنیا

با وجود پیشرفت در به پرواز درآوردن بزرگ‌ترین هواپیمای الکتریکی، نکات منفی بسیاری وجود دارد که شرکت‌های مذکور تصمیم گرفتند با آن سازگاری کنند. باطری‌ها برای تولید انرژی فضای زیادی را اشغال می‌کنند در نتیجه هواپیمای eCaravan تنها می‌تواند چهار الی پنج مسافر را برای سفری ۱۰۰ مایلی در خود جای دهد. این در حالی است که مدل مذکور برای حمل ۱۴ مسافر طراحی شده است. شرکت‌های مگنیکس و آئروتک امیدوارند بتوانند تعداد مسافران را پس از پیشرفت در توسعه فناوری به نه نفر برسانند و آن‌ها را به سفری ۱۰۰ مایلی ببرند.

با این حال شواهد حاکی از آن است دو شرکت مذکور برای مدتی قادر به توسعه فناوری خود نیستند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده هواپیمای مذکور پیش از دریافت تأییدیه فعالیت تا سال ۲۰۲۱ نمی‌تواند فعالیت جدی برای توسعه خود داشته باشد. به هر حال وجود فناوری این‌چنینی می‌تواند در طولانی مدت فواید بسیاری داشته باشد.

دو شرکت سازنده باور دارند چنین قابلیتی می‌تواند برای استفاده روزمره در شرکت‌های هواپیمایی مفید واقع شود. برای مثال پرواز با چنین هواپیمایی تنها ۶ دلار در هر ۳۰ دقیقه هزینه خواهد داشت و همچنین این وسیله نقلیه هیچ آلودگی خاصی تولید نمی‌کند. گفتنی است مدتی طول می‌کشد که زمان سفرهای هوایی الکتریکی از ۳۰ دقیقه بیشتر شود، اما فعلاً چنین فناوری جدیدی می‌تواند سرعت کاهش استفاده از وسایلی که باعث تولید آلودگی می‌شوند را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: دعوت آلمان از توئیتر برای انتقال این شرکت از خاک آمریکا به اروپا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نوین فناوری جدید دنیای فناوری بزرگ ترین هواپیمای دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز تهران - بجنورد به دلیل شرایط جوی

به گزارش خبرگزاری مهر، پرواز شماره (۳۴۱۲) شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران به بجنورد امروز (۲۹ اسفند ماه) به علت بدی آب و هوا و ارتفاع پایین ابر و کمبود دید نتوانست در فرودگاه بجنورد بنشیند و به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

قرار بود این پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ساعتی پیش در فرودگاه بجنورد فرود آید اما به علت شرایط نامساعد جوی و کاهش دید، به تهران بازگشت.

کد خبر 6058617 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انتقال یک مصدوم ۱۵ ساله توسط هواپیمای جدید اورژانس هرمزگان
  • بازگشت پرواز تهران - بجنورد به دلیل شرایط جوی
  • بازگشت به خط پرواز یک فروند هواپیمای MD شرکت هواپیمایی کاسپین
  • شرکت هواپیمایی قطر در حال بررسی خرید 150 فروند هواپیمای جدید
  • بزرگ‌ترین هواپیمای جهان ساخته می‌شود + جزئیات
  • انقلاب در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر با بزرگ‌ترین هواپیمای جهان!
  • بازآماد انواع هواپیمای شکاری از مهمترین اقدامات پایگاه شهیدلشگری است
  • گردشگری هوشمند برای توریست‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود/ بزرگ‌ترین نورافشانی تهران در راه
  • آمادگی ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری در سفرهای نوروزی
  • حضور غافلگیرکننده هواپیمای مافوق صوت در رودخانه (فیلم)