Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، محمودرضا شیرازی شهردار آبادان دیروز  در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر آبادان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته، تغییر و عزل و نصب نیروها را از اختیارات قانونی شهردار توسط قانونگذار خواند و گفت: معیار ما برای انتخاب نیروها توانمندی افراد است و به هیچ‌وجه بر اساس ارتباط نیروها با فلان فرد یا مسئول یا مدیر قضاوت نخواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه خواهشم از شورای شهر این است که دست ما را در این امور باز بگذارد و مطمئن باشند به دور از هرگونه کینه ورزی، شخصی‌نگری و موضع‌گیری از همکاران پرسنل برای پیشبرد امور استفاده خواهیم کرد افزود: از عمده مشکلاتی که گریبان شهرداری را گرفته مسئله مالی است.

شهردار آبادان به بدهکاری شهرداری آبادان اشاره کرد و ادامه داد: مقداری از بدهی هم طلب مردم و پیمانکاران از شهرداری است، در آبادان نیز باید مبنا را بر اقدامات مشارکتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بگذاریم تا زمین‌های خام ما ارزش افزوده پیدا کنند و مجبور به خام‌فروشی نشویم.

شیرازی خام‌فروشی سازمان پارک‌ها را یکی از مشکلات شهرداری آبادان خواند و تصریح کرد: در خصوص ۳۵ درصد حق عوارض آلایندگی که اخیراً به سازمان محیط زیست اختصاص داده شده با نمایندگان رایزنی کردم تا طرحی را در مجلس مصوب کنند که بر اساس آن شهرهایی که پالایشگاه و صنایع آلاینده در مرکز آنها قرار دارند از این قانون مستثنا شوند یا حداقل درصد این مبلغ به پنج یا ۱۰ درصد کاهش یابد .

او روکش آسفالت همه معابر شهری آبادان را امری واجب و ضروری دانست و اضافه کرد: خيابان‌ها و معابر آبادان تشنه آسفالت هستند، اکنون نیز در حال رايزنی برای خريد قير هستيم که با سازمان شهرداری‌ها برای خرید کارخانه آسفالت جدید رایزنی کردیم هفته آینده جلسه‌ای به همین منظور خواهیم داشت تا از محل وام خرید کارخانه آسفالت بتوانیم این کارخانه را خریداری و وارد چرخه تولید آسفالت کنیم.

شهردار آبادان گفت: در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز دو پروژه مهم پروژه ساحل‌سازی اروند و پروژه آسفالت خیابان ۳۰ متری ذوالفقاری معطل مانده که در تلاشیم با تعیین تکلیف و عملیات این پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن آغاز کنیم.

 شیرازی همچنین در خصوص ضرورت احیای پارک ترافیک افزود: پارک ترافیک را قصد داریم در همان محل سابق احیا و راه‌اندازی کنیم و با حمایت و همکاری پلیس راهور این پارک ترافیک را به مرکز آموزش رانندگی شهروندان تبدیل خواهیم کرد.

او با اشاره به راه‌اندازی پارک بانون گفت: پارک بانوان را نیز در همان پایان دوره قبل آماده کرده بودیم اما بعد از ما، شبانه به زیرکابل های فشار قوی انتقال دادند و بعد همه دیدیم که چه اتفاقی رخ داد و آن همه هزینه و سرمایه‌گذاری از بین رفت و به نتیجه نرسید و بانوان آبادانی صاحب پارک نشدند.

شهردار آبادان به موضوع جمع‌آوری زباله و نخاله شهرستان اشاره کرد و یاد آور شد: سه منطقه ما حدود یک‌هزار مخزن زباله نیاز دارند و باید اعتبارات ویژه‌ای برای خرید این مخازن اختصاص پیدا کند و با نصب آنها و برنامه‌ریزی، مشکل جمع‌آوری زباله و نخاله تا حدود بسیار زیادی برطرف شود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر مشکلات شهرداری عوارض آلایندگی کارخانه آسفالت شهردار آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مجموعه ورزشی در شرق تهران پس از ۵ سال تعطیلی

شهردار منطقه ۴ از بهره‌برداری از مجموعه ورزشی صدف به مساحت ۵ هزار متر مربع با سالن‌های ورزشی ویژه پس از ۵ سال تعطیلی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر کمالی‌زاده؛ شهردار منطقه 4 امروز در حاشیه بهره‌برداری از مجتمع ورزشی صدف در منطقه که با حضور میثم مظفر؛ عضو شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع ورزشی صدف حدود 5 سال است که در محدوده مبارک‌آباد منطقه 4  تعطیل بوده است. فضای ورزشی به مساحت 5000 مترمربع که دارای سالن‌های ورزش‌های توپی، رزمی و... است با توجه به نیاز برای تعمیر و اورهال و عدم تأمین منابع مالی سالیان سال تعطیل شده بود.

وی با اشاره به خواست شهروندان منطقه برای راه‌اندازی مجدد این مجموعه ورزشی افزود: برای بازسازی و اورهال این مجموعه ورزشی نیازمند منابع مالی و همچنین تأمین منابع مالی برای تجهیز این مجموعه بودیم که خوشبختانه در قالب قرارداد مشارکتی با تعیین 20 میلیارد تومان این مجموعه ورزشی پس از پنج سال بار دیگر با تجهیزات به روز نوسازی و اورهال شده است.

کمالی‌زاده ادامه داد: این مجموعه ورزشی از امروز به شهروندان محله مبارک‌آباد و کل منطقه 4 ارائه خدمات خواهد داشت و موجب ارتقاء سرانه ورزشی منطقه خواهد شد. مجموعه‌ای که خوشبختانه توانستیم در روزهای پایانی سال تحویل شهروندان دهیم. در محدوده منطقه 4 در تلاش هستیم با تأمین سرانه‌های ورزشی در جهت سلامت شهروندان گام موثری برداریم. این پروژه نیز با استانداردهای به‌روز ورزشی بار دیگر راه‌اندازی شده و می‌تواند خدمات مناسبی به شهروندان ارائه کند.

شهردار منطقه 4 با تأکید بر آسفالت‌ریزی مناسب در سطح منطقه 4 در سال جاری گفت: امسال 130 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح معابر منطقه با اولویت معابر درجه 2 و 3 انجام شده و در سال آینده نیز 31 پروژه احداثی که اکثر آنها طراحی و احداث‌شان در سال جاری آغاز شده بود به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل شهروندان منطقه خواهد شد.

کدام بزرگراه‌های پایتخت در نوروز مرمت و آسفالت‌ریزی می‌شوند؟

وی تأکید کرد: در سال 1401، 42 هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه انجام شد که در سال جاری این عدد به 132 هزار تن افزایش پیدا کرد. قطعا تلاش خواهیم کرد در سال آینده میزان آسفالت‌ریزی در سطح منطقه تا پنج برابر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از وعده چندباره برای «شهربازی» و «تله‌کابین» تا وعده راه اندازی ۲ خط «بی آر تی»
  • اجرای سالانه هزار پروژه شهری در قم / کیفیت بودجه شهرداری قم در کشور بی‌بدیل است
  • واگذاری اختیارات دولت به شهرداری ها، آری یا نه؟
  • پارک جنگلی صد انجیلی، ظرفیت بزرگ تفرجگاهی غرب مازندران
  • پروژه‌های به ثمر نشسته در طرح تفصیلی شهر اصفهان اعلام شد
  • طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری سنندج از دستگاه‌های اجرایی
  • توزیع ۴۶ هزار تن آسفالت در سطح معابر منطقه ۶ تبریز
  • بهره‌برداری از مجموعه ورزشی در شرق تهران پس از ۵ سال تعطیلی
  • زاکانی: چهره ترافیکی شهر تهران سال آینده تغییر می کند
  • هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو ۳ همت است/ سال آینده چهره تهران از بعد ترافیک تغییر خواهد کرد