Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@03:16:17 GMT

آغاز لایروبی رودخانه بزرگ لنگرود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۱۳۴

آغاز لایروبی رودخانه بزرگ لنگرود

شهردار لنگرود از آغاز لایروبی و پاک‌سازی رودخانه بزرگ این شهر خبر داد.

سید مهدی رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لایروبی رودخانه بزرگ لنگرود، امروز سه‌شنبه _۱۳ اردیبهشت ماه با تنها دستگاه استاندارد و مخصوص لایروب در ایران که از اهواز به لنگرود منتقل شده، آغاز می‌شود و تا دو هفته آینده به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دستگاه لایروب و غول پیکر یک بیل شناور به ارتفاع دو متر دارد و به صورت کاملاً اصولی بستر رودخانه را لایروبی می‌کند.

شهردار لنگرود عنوان کرد: لایروبی و پاکسازی رودخانه توسط دو اکیپ حدوداً ۱۵ نفره انجام و برای آن ۱۰ میلیارد از محل اعتبارات شهرداری هزینه صرف می‌شود.

رجایی با بیان اینکه رودخانه لنگرود تاکنون به صورت اصولی لایروبی نشده است. افزود: جلوگیری از سرریز شدن و طغیان آب و سیلاب در زمان بارندگی شدید، پاکسازی بستر رودخانه از ضایعات و زباله، گیاهان و جلبک‌های مزاحم محیط زیست آبزیان از محاسن اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه پس از لایروبی رودخانه، در کنار پل خشتی لنگرود طرح قایق‌های تفریحی برای شهروندان اجرا می‌شود، تاکید کرد: شهروندان به منظور حفظ پاکیزگی و زیبایی رودخانه بزرگ لنگرود، با پرهیز از ریختن زباله در داخل رودخانه، با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 426759

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی شهرداری شهر لايروبي رودخانه مدیران شهری مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رودخانه بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در راستای حفاظت و ارتقای هویت و ارزش‌های تاریخی بازار بزرگ تهران و کیفیت کالبدی و افزایش نظم بصری و ترافیکی، عملیات کف سازی میدان سید اسماعیل به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع آغاز شد.

به گزارش ایسنا، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت: با توجه به شرایط خاص محل پروژه بعد برگزاری جلسه با کسبه همه مراحل اجرایی به کسبه اعلام، و مقرر گردید بخشی از عملیات اجرایی با هماهنگی کسبه تا پایان سال انجام و بخش کلی کار در ایام تعطیلات نوروز انجام شود.

شهردار منطقه ۱۲ اظهارکرد: عملیات تخریب کف به همت معاونت فنی و عمران منطقه به متراژ ۴۰۰ متر مربع آغاز و عملیات غلاف گذاری تاسیسات، اجرای لوله سطحی و بتن ریزی نیز انجام شد.

وحیدرضا انارکی محمدی همچنین افزود: جداره این میدان نیز به دلیل بی توجهی، در طول سالیان مختلف، وضعیت بسیار آشفته و نابسامانی داشته، که از سال ۱۳۹۹ با همکاری کسبه و چهره‌های فعال و تأثیرگذار محلی و تسهیلگری دفتر توسعه محله بازار عملیات ساماندهی میدان سیداسماعیل با مشارکت عملیاتی و مالی کسبه و با حمایت و پیگیری سازمان نوسازی شهر تهران انجام شد.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه با بیان این که میدان سید اسماعیل در شرق بازار بزرگ تهران در جوار حرم مطهر امامزاده سید اسماعیل(ع) قرارگرفته است، یادآور شد: این میدان از دوره قاجار و در حافظه تاریخی شهر تهران جایگاه خاصی دارد که مرمت و ساماندهی آن می تواند به افزایش صنعت گردشگری نیز کمک کند.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی با بیان این که این اقدام یکی از پروژه‌های موفق و اجرا شده در بازار بزرگ تهران است که با مشارکت کسبه انجام می شود،  تأکید کرد:مدت زمان اجرای این پروژه ۶ ماه است و تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| قحطی بزرگ در نوار غزه آغاز شد
  • ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های خدماتی و امدادی به منظور مدیریت سیلاب احتمالی
  • آغاز بارندگی در خوزستان از امشب/ احتمال طغیان رودخانه‌ها
  • آغاز مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار
  • هشدار وقوع سیلاب در ۵ استان
  • گیلان ۶۲ یادمان شهدای گمنام دارد/ مزار شهدا پاتوق قشر خاکستری باشد
  • جزئیات قطعی برق در برخی از شهرهای گیلان
  • **لایروبی ۴۳هزار متر مکعب رودخانه های شمال تهران
  • لایروبی ۴۳هزار متر مکعب رودخانه‌های شمال تهران در سال‌جاری
  • لایروبی ۴۳هزار متر مکعب رودخانه‌های شمال تهران در سال جاری