پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی می تواند سه خرید جذاب اما ناکام در فصل جاری داشته باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هنوز سرنوشت لیگ نوزدهم مشخص نیست اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ امیدوار است که با فروکش کردن کرونا در هفته نخست تیر بعد از وقفه ای ۴ ماه بار دیگر چرخ فوتبال و هیجان لیگ را به گردش درآورد.

پرسپولیس با اقتدار و اختلاف زیاد نسبت به دیگر تیم ها در صدر جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر جای دارد. سرخ پوشان درحالیکه تنها ۹ هفته تا پایان لیگ باقی مانده است با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده خود در صدر جدول رده بندی جای دارند و همین باعث شده است تا شانس بالایی برای پوکر قهرمانی داشته باشند.

پرسپولیس یکی از تیم های است که به احتمال خیلی زیاد در تابستان تغییرات زیادی خواهد داشت. چند بازیکن تیم یحیی در آستانه جدایی قرار دارند و با پیشنهادهای خوبی مواجه هستند.

احتمال جدایی بازیکنانی مثل علی علیپور، بشار رسن، مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده زیاد است و از طرف دیگر استوکس هم به صورت قطعی جدا شده است و اوساگونا هم بسیار بعید است که قراردادش تمدید شود و سید جلال حسینی هم به روزهای پایانی فوتبالش نزدیک شده است و بیرانوند هم که راهی لیگ بلژیک خواهد شد.

بنابرین سرخپوشان با این همه تغییر نیاز به جذب بازیکنان جدید و تزریق خون تازه در تابستان دارد.

کریم انصاری فرد ، مرتضی پورعلی گنجی و رامین رضاییان سه بازیکن در شرایط کنونی هستند که می توانند در تابستان راهی پرسپولیس شوند و تیم را کاملا تقویت کنند هر چند که این سه بازیکن فصل خوبی را در لیگ ستارگان قطر دنبال نمی کنند. شفقنا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس مرتضی پورعلی گنجی رامین رضاییان پرسپولیس رامین رضاییان کریم انصاری فرد مرتضی پورعلی گنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت parsfootball.com بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۸۱۵۰۱۴۸ را به همراه موضوع به آدرس info@khabarban.com ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

مردم منتظر واریز حدود ۵ میلیون تومان باشند!

امروز به ناموسم توهین شد

مخاطرات یک قرارداد؛ آیا شگرد چین برای تصاحب بنادر دنیا در قرارداد ۲۵ ساله ایران تکرار می‌شود؟

اظهارات احمدی‌نژاد درباره شجریان، حبیب، معین، افتخاری، شادمهر، یگانه و هیچکس: ترانه «تفنگ‌‌‌ات را زمین بگذار» آرمان من است/ قانونی برای ممنوعیت آواز زنان نداریم

نگرانی‌ها در خصوص وقوع زلزله در تهران تا چه میزان جدی است؟

خبر بعدی:

بسیاری از متون قدیمی برای کودکان و نوجوانان جذاب نیست

رحماندوست با بیان اینکه بسیاری از متون قدیمی ما نه برای کودکان و نوجوانان مناسب است و نه جذاب گفت: متون قدیمی و ادبیات عامیانه، آغازگر ادبیات کودک در تمام دنیاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشست تخصصی «بررسی، نقد و آسیب‌شناسی بازآفرینی در ادبیات کودک و نوجوان» به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذریزدی، به شیوه برخط و از طریق سایت کانون مجازی برگزار شد.

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده در ابتدای این نشست به تعریف بازنویسی و بازآفرینی پرداخت و گفت: ساده‌نویسی که از نامش پیداست، نویسنده در این روش به آسان کردن واژه‌ها می‌پردازد و کلمه‌ای را جایگزین کلمه دیگر می‌کند. بازنویسی کمی دشوارتر است و اندکی خلاقیت می‌طلبد چراکه نویسنده، متنی را از نو و دوباره می‌نویسد اما بازآفرینی یک کار خلاقه است و هر کسی از عهده انجام آن برنمی‌آید.

شاعر مجموعه «ترانه‌های نوازش» بازآفرینی را به دو دسته تقسیم و بیان کرد: ما با بازآفرینی خلاق و بازآفرینی متکی به متن روبه‌رو هستیم. فردوسی در شاهنامه به بازآفرینی خلاق پرداخته و شالوده قصه‌ها را از نو چیده؛ برای مثال در داستان‌های ما به «سیمرغ» اشاره شده اما فردوسی از سیمرغ، یک شخصیت ساخته که در جای جای زندگی رستم حضور دارد.

رحماندوست در پاسخ به این‌که آیا بازنویسی یا بازآفرینی تنها به کتاب‌های کودک محدود می‌شود گفت: اقتباس، بحث بسیار گسترده‌ای است که به مخاطب محدود نمی‌شود. به این معنی که ما نمی‌گوییم چون مخاطب ما بزرگسال است نباید برای او به بازنویسی و بازآفرینی نپردازیم. حالا چه بازنویسی که کاملا وفادار به متن است چه بازآفرینی که ممکن است شالوده را در هم بریزد تنها به کودکان اختصاص ندارد.

نویسنده «قصه دو تا لاک‌پشت تنها» با اشاره به این‌که بسیاری از متون قدیمی ما نه برای کودکان و نوجوانان مناسب است و نه جذاب، بیان کرد: ممکن است اصل یکی از متون قدیمی برای بچه‌ها مناسب نباشد اما همین متن ناهماهنگ با کودکان را می‌توان دستمایه بازآفرینی برای آن‌ها قرار داد. برای مثال شیخ بهایی در داستان «موش و گربه» از صوفی و متشرع و جنگ میان این دو گفته؛ من این داستان را بازآفرینی کردم و قصه‌ای شبیه به «تام و جری» نوشتم.

رحماندوست بازنویسی خلاق را برای بچه‌ها ضروری دانست و افزود: هیچ ناشر بازاری و نویسنده تازه‌کاری نیست که به بازنویسی ادبیات کهن برای بچه‌ها نپرداخته باشد چراکه متون قدیمی و ادبیات عامیانه، آغازگر ادبیات کودک در تمام دنیاست اما بازنویسی کار ساده‌ای نیست و نویسندگان نباید از روی ناتوانی به آن روی آورند. وگرنه اگر کسی توان بازآفرینی و نوشتن اثر خلاقانه را داشت اما تصمیم گرفت بازنویسی کند، همین نظرش خلاقه است و بازنویسی‌اش ارزشمند.

اقبال به بازنویسی بیش از بازآفرینی است

مریم جلالی، پژوهش‌گر ادبیات کودک هم یکی دیگر از حاضران این نشست تخصصی بود. او هم در ارتباط با تفاوتی که بین بازنویسی و بازآفرینی وجود دارد، گفت: ما با دو نوع برداشت باز و بسته روبه‌رو هستیم. بازنویسی، در مقوله برداشت بسته و بازآفرینی، درشمار برداشت آزاد جای می‌گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به فردوسی اشاره و بیان کرد: فردوسی به بازآفرینی روی آورده چراکه «نوسازی، باز زنده‌سازی و بهسازی» سه ویژگی بازآفرینی هستند و برای خالق شاهنامه پرداختن به این سه اصل و توجه به جذابیت‌های نوشتاری متناسب با عصر خود مهم بوده است.

جلالی بازنویسی را متفاوت با ساده‌نویسی دانست و افزود: برخی معتقدند ما اجازه نداریم در متن دست ببریم و تنها می‌توانیم آن را ساده کنیم. در حالی‌که ساده‌نویسی با بازنویسی فرق دارد و آنچه در بازنویسی مورد توجه قرار می‌گیرد ادبیت متن است. یعنی می‌توان در دوباره نوشتن یک متن این عنصر ادبی بودن را به آن افزود.

این پژوهشگر ادبیات کودک همچنین بیان کرد: در بازنویسی امکان جداکردن بخش‌هایی از متن اصلی مثل قتل و خشونت تا جایی که به شالوده آن آسیبی وارد نشود وجود دارد. ضمن این‌که بازنویس باید تسلط کافی به دایره واژگان به کار رفته در اثر و همچنین متن مقصد داشته باشد برای مثال بداند «یکایک» در شاهنامه به معنی ناگهان است.

جلالی بازآفرینی را مترادف با خلق یک اثر دانست و افزود: دست نویسنده در بازآفرینی به اندازه تالیف یک اثر تازه باز است. گرچه سطح بازآفرینی‌ها هم متفاوت و در نوسان بین کمرنگ، متوسط و پررنگ است. گرچه براساس آمار منتشر شده، اقبال مخاطبان به بازنویسی بیشتر از بازآفرینی است اما پرداختن به هر دو مقوله اهمیت دارد.

این نشست به شیوه برخط و از طریق سایت کانون مجازی ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ برگزار ‌شد.

پایان پیام/31

دیگر خبرها

  • پیروانی: انتقاد یحیی به تکمیل نبودن هیئت مدیره است
  • پیروانی: انتقاد یحیی به تکمیل نبودن هیات مدیره است/ از تبریزی‌ها معذرت می‌خواهم
  • آخرین وضعیت لژیونر استقلالی ؛ فرمانده به ایران برمی گردد ؟ + سند
  • خبر خوش برای استقلال ؛ بازگشت ستاره جذاب
  • لژیونر استقلالی در لیست فروش باشگاه
  • پَدِل، رشته مفرح و جذاب به آذربایجان‌غربی آمد
  • هدیه لژیونر ایرانی به نوجوان سوری
  • دوئل جذاب در دل دیدار استقلال و تراکتور
  • دوئل جذاب در دیدار استقلال و تراکتور
  • هادی‌اظهر: تبریک اندرسون را فراموش نمی‌کنم/ در گالاتاسرای و لیگ اسپانیا موفق بودم
  • زمزمه های تازه در پرسپولیس؛ دلخوری بشار از گل محمدی
  • دوئل جذاب در دل دیدار استقلال و تراکتور؛ طلسم هفت ماه و هفت روزه را بشکن
  • ستاره اول پرسپولیس در آستانه جدایی
  • استقلال، دردسرسازترین تیم برای یحیی گل محمدی
  • خرید لباس بارداری راحت و جذاب
  • تقابل جذاب استقلال و تراکتور در بحبوحه کرونا/ تلاش سپاهان برای حفظ جایگاه دوم
  • لژیونر‌های فوتسال به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند
  • درخشش باورنکردنی ستاره جذاب پرسپولیس
  • آخر هفته ای به یاد ماندنی با لژیونر محبوب +عکس