Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:56:25 GMT

نرخ بیماری کووید ۱۹ در زنان باردار کمتر از حد تصور است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۱۵۰

نرخ بیماری کووید ۱۹ در زنان باردار کمتر از حد تصور است

به گزارش خبرنگار مهر، طبق بررسی محققان از سه بیمارستان در نیویورک، کمتر از ۳ درصد از زنان بستری شده در بیمارستان در ماه مارس به خاطر زایمان که بدون علامت بیماری کووید ۱۹ بودند، تست عفونت کروناویروس شأن مثبت مشخص شد.

درحالیکه در ابتدای شیوع کروناویروس، این میزان ۱۳.۵ درصد بود.

مطالعه جدید شامل ۷۷۰ بیمار بستری شده در بیمارستان بود که قبلاً عفونت کروناویروس شأن تشخیص داده نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بین این تعداد، ۳۰ تست مثبت اعلام شد که ۲۲ مورد فاقد هرگونه علامت بودند. این بدین معناست که نرخ تست‌های مثبت در بین زنان فاقد علامت ۲.۹ درصد بود.

به گفته محققان، درحالیکه شمار زنان فاقد علامت که تست کروناویروس شأن مثبت بود در طول مطالعه ۱۰ برابر افزایش یافت، شمار زنان دارای علامت بیماری به نصف کاهش یافت.

دکتر «کاترین کمبل»، سرپرست تیم تحقیق از بخش زایمان بیمارستان نیوهاون، در این باره می‌گوید: «گزارش ما اطلاعات دقیقی را در مورد نرخ ابتلاء به عفونت و واکنش مناسب بیمارستان‌ها به این پاندمی نشان می‌دهد.»

کد خبر 4939760

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 بارداری ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سعید نمکی هفته سلامت گوارش کووید 19 علیرضا زالی بیماری ام اس هفته بدون دخانیات درمان ناباروری شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم آب مخازن سد‌ها ۱۰ درصد کمتر از سال گذشته است

فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب گفت: بارش‌های رخ داده در روز‌های گذشته و وجود نزولات آسمانی به معنی برطرف شدن کمبود نیاز آبی نیست و نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان لازم است مدیریت مصرف در سراسر کشور لحاظ شود.

سخنگوی صنعت آب کشور با تشریح وضعیت مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۶ اسفندماه گفت: ورودی سد‌های کشور در حال حاضر ۱۳.۲۰ میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۲۵ درصدی روبرو است. این در حالی است که میزان ورودی به سد‌های کشور در سال گذشته ۱۷.۶۰ میلیارد مترمکعب بوده است.

وی در خصوص خروجی سد‌های کشور نیز گفت: خروجی سد‌های کشور از ۱۰.۹۱ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۱۱.۷۱ میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۷ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سد‌ها نسبت به سال گذشته است.

قاسم‌زاده، موجودی مخازن سد‌های کشور را در ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ با ۴۷ درصد پرشدگی، معادل ۲۳.۱۸ میلیارد مترمکعب خواند و بیان داشت: این میزان در سال گذشته ۲۵.۷۹ میلیارد مترمکعب بوده که نشانگر ۱۰ درصد افت نسبت به سال گذشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور، با اشاره به حجم پایین ذخیره سد‌های تهران، درصد پرشدگی سد‌های پایتخت را ۱۳ درصد خواند و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۲۶ اسفند ماه با افت ۱۲ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: براساس آمار ایستگاه‌های باران‌سنجی وزارت نیرو، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت دارای ۲۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • انعقاد تفاهم نامه ارتقای مهارت و توانمندسازی زنان شاغل در اداره‌های خوزستان
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در بیمارستان بستری شد
  • حمله صهیونیست‌ها به کاروان‌های کمک‌رسانی در غزه/ شرایط فوق بحرانی زنان باردار
  • حجم آب مخازن سد‌ها ۱۰ درصد کمتر از سال گذشته است
  • اگر سایز دور کمرتان بالاست این مطلب را بخوانید
  • تأثیر مثبت روزه‌داری در بیماری‌های ناشی از عادات بد غذایی
  • باد بیت‌کوین خوابید؟
  • سازمان نظام پزشکی با اشاره به مهاجرت یک جراح مشهور: کشور با کمبود شدید جراح قلب اطفال مواجه است/ مهاجرت جراحان، از مهم‌ترین علل مشکلات موجود در حوزه کودکان است/ پزشکانی که صرفا جراحی پیچیده و نوزادان را انجام می‌دهند کمتر از ۵ نفر است
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان | دلیل بیماری او مشخص شد