Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@11:47:26 GMT

شیوع جدید ابولا در کنگو

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۱۵۱

شیوع جدید ابولا در کنگو

جمهوری کنگو از شیوع جدید ابولا در شمال غربی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیوع جدید بیماری ابولا در کنگو در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون این کشور در حال مبارزه با اپیدمی تب کشنده در شرق و همچنین مواجه شدن با تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا است. این کشور به تازگی در مورد پایان دهمین دور از ابولا اظهار امیدواری کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ایتنی لانگوندو" وزیر بهداشت کنگو گفت، چهار نفر در حال حاضر از ابولا در منطقه شمال غربی شهر بندبنا جان خود را از دست داده‌اند.

لانگوندو روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد، انستیتوی ملی تحقیقات زیست پزشکی (INRB) تست‌های بیماری ابولا در شهر بندبنا را تایید کرده است.

وزیر بهداشت کنگو با بیان اینکه وی قصد دارد در پایان هفته به محل شیوع بیماری کرونا سفر کند گفت: واکسن و دارو را خیلی سریع برای آن‌ها ارسال خواهیم کرد.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که می‌خواهد تیمی را برای کمک به جمهوری کنگو اعزام کند.

بیماری ناشی از ویروس ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود. نام ویروس از یکی از رودخانه‌های کشور زئیر که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده‌ است.

این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد. نشانه‌های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولاً حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه‌ها به دنبال این موارد می‌آیند. در این زمان مبتلایان دچار خونریزی نیز می‌شوند.

لینک کوتاه: asriran.com/0034Go

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ابولا کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی خیاط زاده با اشاره به توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی گفت: هرگونه رفتار غیربهداشتی در ایام عید می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد.

 خیاط‌زاده با بیان اینکه خوردن و آشامیدن غذای ناسالم در این ایام بیماری التهابی روده ایجاد می‌کند گفت: در غذاخوری‌های بین راهی این مشکلات بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی افزود: طی ایام نوروز همکاران بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طرح ضربتی به صورت مداوم بر تمامی محل‌های عرضه غذا نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل ماه مبارک رمضان افراد به غذاخوری‌های غیرمعتبر که از لحاظ امنیت غذایی سالم نیستند مراجعه نکنند ادامه داد: هموطنان تا حد امکان و تا زمانی که به مکان ثابت نرسیده‌اند از خوردنی‌هایی که در مدت زمان طولانی فاسد نمی‌شوند استفاده کنند در غیر این صورت کودکان و بزرگسالانی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر دچار مخاطره می‌شوند.

خیاط‌زاده اذعان کرد: انواع ویروس‌هایی که سرماخوردگی ایجاد می‌کنند تنها راه انتقال آنها از طریق تنفس اتفاق می‌افتد انتظار داشتیم بعد از کرونا فرهنگ استفاده از ماسک و عدم حضور افراد علامت دار در تجمع ادامه پیدا کند تا ویروس‌های سرماخوردگی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در روز‌های پایانی سال در مکان‌های سرپوشیده استفاده از ماسک به راحتی از انتقال بیماری‌ها پیشگیری می‌کند گفت: افراد علامت دار بهتر است قبل از مسافرت برنامه را به گونه‌ای تنظیم کنند تا بهبود یابند اما اگر برنامه‌ریزی کرده و امکان تغییر وجود ندارد حتما از ماسک استفاده کنند.

وی به نکات استفاده از ماسک اشاره کرد و گفت: قرار دادن ماسک زیر چانه، دست زدن به قسمت بیرونی ماسک و استفاده طولانی مدت از آن یکی از راه‌های مهم انتقال ویروس می‌باشد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ماسکی که خیس نشده باشد به مدت ۶ تا ۸ ساعت قابل استفاده است اما اگر خیس شود باید ماسک دیگری جایگزین شود.

وی با بیان اینکه استفاده از مایعات فراوان در طی مسافرت ضروری است یادآور شد: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، قلب و عروق و فشار خون هستند یا جزو افرادی هستند که به هر دلیلی سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید در طول سفر به خود بیشتر اهمیت دهند.

خیاط‌زاده افزود: برای تمام بیماری‌های ویروسی درمان خاصی وجود ندارد و فقط در آنفلوانزا می‌توانیم قرص اوسلتامیویر تجویز کنیم بنابراین تنها راه پیشگیری و درمان رعایت نکات بهداشتی، استراحت، استفاده از مایعات و برخی مسکن‌ها است.

وی اذعان کرد: افراد علامت دار روز اول قبل از مراجعه به پزشک از آنتی بیوتیک‌هایی که از هر داروخانه‌ای قابل تهیه است استفاده می‌کنند با این کار برای میکروب‌هایی که شاید در آینده وارد بدن شود مقاومت میکروبی ایجاد می‌کنند چراکه هیچ کمکی به ویروس‌ها نخواهد کرد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: تمام مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز شبانه روزی بهداشت استان در ایام تعطیل به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • جمهوری کنگو: آماده کمک به گسترش صلح جهانی هستیم
  • افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • آوارگی بیش از ۷ میلیون نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید