Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرگ یک شهروند سیاه پوست در آمریکا اکنون و تنها پنج ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به بحرانی جدی برای این کشور مبدل شده است. تاریخ انتشار: 06:00 - 13 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۲۲۱ خبرگزاری میزان – درگیری‌های مسلحانه، تیراندازی، خشونت، غارت، تخریب ساختمان‌ها و خودروها، حضور پرشمار نیرو‌های مسلح و ادوات جنگی در خیابان‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه خبرهایی است که در روز‌های اخیر از آمریکا به گوش می‌رسد.       کشته شدن «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی در روز دوشنبه هفته گذشته توسط افسر پلیس، سبب برافروخته شدن آتش خشم و اعتراض نهفته گروه‌ها و اقشار مختلف در آمریکا شده و موجی از اعتراض‌ها را رقم زد که با مداخله پلیس و نیرو‌های امنیتی به خشونت کشیده شد.      
رشته تظاهرات اعتراضی که در ابتدا با هدف محکوم کردن نژادپرستی نظام‌مند توسط پلیس به صورت مسالمت آمیز شکل گرفت، در ادامه به اعتراض به سفیدبرتر پنداری غالب در آمریکا که در پی روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رییس جمهور این کشور تشدید شده و تیراندازی‌های مرگباری را رقم زده است، منجر شد.        بیشتر بخوانید:  اعلام حکومت نظامی در شهر‌های بزرگ آمریکا  
خشونت، غارت فروشگاه ها، تیراندازی، بازداشت گسترده، تخریب اماکن عمومی، حمله به ایستگاه‌های پلیس و آتش سوزی‌های مکرر در نهایت به حضور نیرو‌های گارد ملی در چند ایالت بحران زده و اعلام قانون منع آمد و شد شبانه در شمار زیادی از شهر‌های بزرگ آمریکا انجامید؛ هرچند قانون منع آمد و شد از سوی معترضان مورد بی توجهی قرار گرفته و اعتراض‌ها به شکل مداوم ادامه دارد.    
تصاویر و خبرهای منتشر شده از تحولات اخیر آمریکا، از یک هرج و مرج واقعی و جنگ خیابانی حکایت دارد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   پلیس که در ابتدا برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده می‌کرد، اکنون از گلوله‌های جنگی بهره می‌گیرد که تاکنون منجر به مرگ و جراحت چند نفر شده است.    
استقرار صدها نیروی گارد ملی در «مینیاپولیس» که در تاریخ کوتاه مدت ۱۶۴ ساله این شهر بی سابقه است، از عمق ماجرا خبر می‌دهد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   نگاهی دقیق‌تر به روند تحولات در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا به وضوح نشان می‌دهد که اوضاع دیگر به هیچ وجه مربوط به قتل جورج فلوید نیست. بلکه نشان دهنده نابرابری‌ها و آسیب‌های تاریخی است که جوامع رنگین پوست آمریکا متحمل آن شده اند.    
در واقع مرگ جورج فلوید آتش زیر خاکستر نژادپرستی سیستمی و بی عدالتی را برافروخت و نشان داد که گوشی برای شنیدن اعتراض‌ها و احقاق حق اقلیت‌ها و اقشار مورد ظلم وجود ندارد و پاسخ همان گلوله تفنگ است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جورج فلوید آمریکا دونالد ترامپ جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»

صدها نفر در پاریس به عنوان بخشی از راهپیمایی بین‌المللی سالانه علیه خشونت، جنایات دولتی و نژادپرستی سیستماتیک، تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، تظاهرکنندگان در میدان جمهوری تجمع و خشونت پلیس، زندان و همچنین مصونیت از مجازات این خشونت‌ها را محکوم کردند.

به نقل از آناتولی، بر روی بنرهای این تظاهرات شعارهای «جنایت‌های دولتی را متوقف کنید»، «همبستگی با قربانیان» و «نه به فاشیسم» نوشته شده بود.

تظاهرکنندگان هم‌چنین با شعار «ما خشونت پلیس را نمی‌خواهیم»، «پلیس می‌کشد، پلیس می‌کشد»، خواستار عدالت برای قربانیان خشونت و بیگانه‌هراسی شدند.

این راهپیمایی سالانه و بین‌المللی که در پایتخت فرانسه برگزار شد، با هدف اعتراض به خشونت سیستمی و نژادپرستی با اهمیت ویژه به مبارزه با خشونت‌های پلیس، خشونت در زندان، خشونت روانی و قضایی است.

سازمان دهندگان این اعتراض بر همبستگی با خانواده قربانیان و بازماندگان تاکید کردند. آنها مصونیت پلیس و همدستی قضایی را محکوم و خواستار اقدام جمعی برای حقیقت، عدالت و غرامت شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا تیک تاک در آمریکا ممنوع شد؟
  • سانسور غزه از پنجره تیک تاک
  • یک خواننده رپ معروف آمریکایی مسلمان شد
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • پلیس به عنوان مجری قانون باید مورد احترام و تکریم باشد
  • آمریکا از بی‌ثباتی خاورمیانه سود می‌برد/ مقصر شکست طرح دو‌ دولتی جورج بوش است
  • هم میهن: معترضان به وضع حجاب پشت شان به کجا گرم است که پلیس را می زنند و طلبکار می شوند
  • اشغالگران آمریکایی دنبال وقت خریدن برای باقی ماندن در عراق هستند