Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@05:51:29 GMT

بازسازی ساختمان چه شرایطی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۱۵۹

بازسازی ساختمان چه شرایطی دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ساختمان فرسوده، بدون موافقت اقلیت واحد‌ها هم قابل بازسازی است و در ماده ۱۳ قانون تملک آپارتمان‌ها به این موضوع اشاره شده است.

مطابق با این ماده قانونی «در صورتی که به تشخیص سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری عمر مفید ساختمان به پایان رسیده یا به هر دلیل دیگری ساختمان دچار فرسودگی کلی شده باشد و بیم خطر یا ضرر مالی و جانی برود و اقلیت مالکان قسمت‌های اختصاصی در تجدید بنای آن موافق نباشند، آن دسته از مالکان که قصد بازسازی مجموعه را دارند، می‌توانند بر اساس حکم دادگاه، با تأمین مسکن استیجاری مناسب برای مالک یا مالکان که از همکاری خودداری می‌ورزند، نسبت به تجدید بنای مجموعه اقدام کنند و پس از اتمام عملیات بازسازی و تعیین سهم هر یک از مالکان از بنا و هزینه‌های انجام شده، سهم مالک یا مالکان یاد شده را به اضافه اجوری که برای مسکن اجاری ایشان پرداخت شده است از اموال آن‌ها از جمله همان واحد استیفا کنند، در صورت عدم توافق در انتخاب کارشناسان، وزارت مسکن و شهرسازی با درخواست مدیر یا هیأت مدیره اقدام به انتخاب کارشناسان یاد شده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این ماده چنانچه به تشخیص و تأیید کارشناسان رسمی دادگستری ادامه زندگی در ساختمان، موجب ضرر و زیان باشد، دادگاه حکم به بازسازی و نوسازی ساختمان را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

زن باید بخشش مهریه خود را به صورت قانونی ثبت کند

اجاره حساب‌های بانکی چه مجازاتی دارد؟

نحوه آزاد کردن متهم با وثیقه چگونه است؟

۲ تا ۳ سال حبس مجازات افرادی که تهدید می‌کنند

شرایط ارث بردن زن پس از طلاق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازسازی ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در مراغه

 سرهنگ فارسی گفت: در راستای طرح مقابله و پیشگیری از سرقت دستگیری سارقان در دستور کار  پلیس مراغه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی کلانتری ۱۲ و پاسگاه آیت الله غفاری و یگان امداد در اجرای این طرح خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های مشکوک در منطقه را بررسی و ۳ دستگاه خودروی سواری (هیوندا، مگان و سمند) و ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را شناسایی و کشف و در این راستا نیز ۲ نفر سارق دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت شدند.

 سرهنگ فارسی ادامه داد: پس از شناسایى مالکان وسایل نقلیه سرقتی و احراز هویت آنها وسایل نقلیه مکشوفه تحویل مالکان مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه ضمن تاکید بر نصب تجهیزات حفاظتی مناسب و رعایت نکات ایمنی توسط مالکان موتور سیکلت و وسایل نقلیه به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سرگردانی ادامه دار مالکان مسکن ویژه تهرانسر
  • بررسی نظریه‌های موافق و مخالف بر ساخت ساختمان‌های بلند
  • توضیح جدید وزارت ورزش درباره مالکان جدید سرخابی
  • پلیس : پارکینگ‌ و کفی‌ها حق ندارند هیچ پولی از مالکان موتورسیکلت‌ دریافت کنند
  • صنعت ساختمان در مسیر دولتی شدن/ در ۲ سال گذشته فقط ۹۰۰ هزار پروانه‌ ساختمانی صادر شده است
  • کشف ۷ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در مراغه
  • تاسیس داروخانه در ملک مسکونی چه شرایطی دارد؟
  • باز طراحی ماستنگ فست بک در شرایطی بسیار خاص و زیبا (+عکس)
  • قدومی: شرایط حماس برای آتش‌بس شرایطی کاملا منطقی است
  • واگذاری ۱۰ هزار واحدمسکونی نیروهای مسلح/امضای دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن