Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@04:07:49 GMT

همه چیز درباره سگ‌های زنده یاب هلال احمر

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۱۷۰

همه چیز درباره سگ‌های زنده یاب هلال احمر

خبرگزاری میزان- معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اطلاعاتی درباره سگ‌های زنده یاب هلال احمر را اعلام کرد. تاریخ انتشار: 06:14 - 13 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۵۴۸

محمد باقر محمدی در گفت‌وگو با میزان گفت: اولین مرکز متولی سگ‌های زنده یاب در کشور ما، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است که در سال ۷۸ تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا این مرکز ۱۰ قلاده سگ را آموزش می‌داد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر از سگ‌های نژاد ژرمن و لابرادور در عملیات‌های خود استفاده می‌کند.

محمدی افزود: این سگ‌ها از هوش بالاتری نسبت به سایر نژاد‌ها برخوردار هستند. همچنین حس بویایی آن‌ها بسیار قوی است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵ قلاده سگ در سراسر کشور مورد استفاده ما قرار می‌گیرند. هر سگ یک مربی دارد و در مجموع ۷۵ تیم در کشور فعال هستند.

وی بیان کرد: این سگ‌ها ار مراکز معتبر زمانی که توله هستند خریداری می‌شوند و از همان زمان، آموزش‌های روزانه آن‌ها آغاز می‌شود. به طوریکه یک روز هم بدون تمرین نمی‌گذرانند.

محمدی درباره مربی سگ‌ها گفت: مربی‌های ما، آموزش‌های مداوم در مجامع بین المللی می‌بینند و به صورت تخصصی تنها درباره امدادونجات فعالیت می‌کنند.

این مسئول جمعیت هلال احمر اذعان کرد: از این سگ‌ها در زنده یابی و نجات افراد استفاده می‌شود. همچنین این سگ‌ها در محل‌های مختلف مانند جنگل، بیابان و آوار آموزش می‌بینند و توانایی نجات در مناطق مختلف را دارند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آمار افرادی که تاکنون این سگ‌ها جانشان را نجات داده اند، افزود: در زلزله کرمانشاه، این سگ‌ها ۶ نفر را از زیر آوار نجات دادند که برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: بررسی یک شایعه: آیا بالگردی، برای مهار آتش جنگل‌های کشور، اعزام نشد؟

محمدی درباره هزینه نگهداری از سگ‌ها بیان کرد: هزینه نگهداری از این سگ‌ها بالا است، اما با توجه به اهمیت کارشان در حوزه نجات جان افراد، این هزینه ارزش دارد.

وی در پاسخ به این سوال که پروژه کرونایاب در کشور ما اجرا شده است، گفت: متولی این امر سازمان امداد و نجات نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر سگ زنده یاب سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بردسکن نیاز به دو پایگاه امداد و نجات جاده ای دیگر دارد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن عنوان کرد : پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی نژاد که به صورت موقت بود پس از گذشت ۱۵ سال در ردیف پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای ثابت کشور قرار گرفت.

حسن جوان از تجهیزات ساختمانی و پایگاه امداد و نجات و بحث محوطه سازی آن بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود:  هر چند بردسکن هنوز در حوزه جمعیت هلال احمر مشکلاتی دارد ولی با اخذ مجوز پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به صورت ثابت بخشی از این مشکلات برطرف شد وامیدواریم برای شهرستان بردسکن دو پایگاه دیگر اخذ شود.

وی بیان کرد قریب به ۱۰ سال از فعالیت جمعیت هلال احمر بردسکن می‌گذرد ولی هنوز فاقد یک ساختمان اداری ثابت می‌باشد و تاکنون چند مکان را به خاطر نداشتن ساختمان جابجا و همچنان اجاره نشین است.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح خدمات بشردوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی در کردستان
  • ۶۴۰ امدادگر هلال احمر در جاده‌های کرمان مستقر شدند
  • هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای سیل احتمالی در این ۵ استان
  • فعالیت ۲۱ پایگاه در طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر خراسان‌شمالی
  • شهرستان بردسکن نیاز به دو پایگاه امداد و نجات جاده ای دیگر دارد
  • آغاز طرح امداد و نجات نوروزی توسط هلال احمر خراسان شمالی
  • آغاز طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر کردستان
  • جذب ۲۰۰ امدادگر جوان در جمعیت هلال احمر استان فارس
  • بدون نیاز به سیم‌کارت حوادث را به شماره ۱۱۲ اطلاع دهید
  • انجام ۱۹۴ عملیات امدادی در دومین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳