Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه که در پی تشدید اعتراضات سراسری در ایالات متحده به قتل جورج قلوید، مرد سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «از نیرو‌های گارد ملی خواسته‌ام تا به تعداد کافی در ایالت‌های مختلف مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ مدعی شد: «تمامی اقدامات فوری را اتخاذ خواهیم کرد و تمامی موارد ممکن را برای متوقف کردن اغتشاشات و ناآرامی‌ها حمایت از قانون به کار خواهم گرفت. ناآرامی‌ها باید همین حالا پایان یابد. نخستین وظیفه‌ام حمایت و دفاع از مردم و کشور است و خشونت‌های اخیر اقدامات تروریستی بوده است.»

بیشتر بخوانید:

استقرار ۱۷ هزار نیروی گارد ملی در شهر‌های مختلف آمریکا ترامپ خطاب به فرمانداران ایالتی: معترضان را بازداشت و محاکمه کنید

رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد نیرو‌های گارد ملی آمریکا به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند در ایالت‌ها استقرار یابند و گفت: «در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهم کرد. خشونت‌های اخیر اعتراضات مسالمت‌آمیز نبوده بلکه تروریسم داخلی به شمار می‌آید.»

ترامپ گفت: «امشب هزاران نفر از نیرو‌های امنیتی را که به سلاح‌های سنگین مجهز هستند به پایتخت اعزام می‌کنیم و مقررات منع رفت‌وآمد در واشنگتن به صورت جدی اجرا خواهد شد.»

ترامپ پس از پایان سخنرانی‌اش پیاده به همراه مارک اسپر وزیر دفاع، ویلیام بار وزیر دادگستری، کایلی مک‌انانی سخنگوی کاخ سفید، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا و تعدادی دیگر از مقامات در میان حفاظت چند لایه نیرو‌های امیتی از کاخ سفید خارج شد و از درون پارکی که تا چند دقیقه پیش از آن مملو از معترضین بود عبور کرد و رو به روی کلیسا ایستاد و کتاب انجیل را جلوی دوربین‌ها بالا گرفت.

دقایقی پیش از آنکه ترامپ از محوطه کاخ سفید خارج شود و به سوی کلیسای جان اپیسکوپال برود نیرو‌های ضد شورش با گاز اشک‌آور اقدام به متفرق کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز اطراف کاخ سفید کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ تظاهرات در آمریکا پلیس آمریکا تظاهرات ضد نژادپرستی ایالت ها کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ‌سفید: از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم

«جان کربی» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آمریکا نگرانی‌هایی درباره برخی عملیات نظامی اسرائیل دارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هیچگونه عملیات نظامی گسترده در رفح را بدون طرح قابل اجرا که تضمین کننده امنیت ۱.۵ میلیون پناهجویی باشد که در آنجا هستند، تایید نمی‌کنیم».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: «درباره برخی عملیات نظامی اسرائیل و کیفیت انجام آن نگرانی‌هایی داریم و ما نیازمند اطمینان یافتن از حمایت غیرنظامیان هستیم».

امروز  دفتر حقوق بشر سازمان ملل خبر داد که ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ غزه، ۲۶ بار مردمی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را هدف قرار داده است.

این نهاد بین‌المللی در گزارش خود اعلام کرد که حملات مذکور از نیمه ماه ژانویه آغاز شده است که آخرین آن در شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته در میدان «الکویت» در جنوب شرق شهر غزه رخ داد.

به گفته وزارت بهداشت غزه در این حمله ۲۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت که حمله روز پنج‌شنبه دهمین حمله در ماه مارس بود.

اما پر تلفات‌ترین حمله به اواخرماه فوریه باز می‌گردد، زمانی که یک دستگاه تانک ارتش اسرائیل در میدان النابلسی غزه به سمت صد‌ها نفری که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، آتش گشود و همزمان نظامیان اسرائیلی نیز اقدام به شلیک کردند؛ جنایتی که بیش از ۱۰۰ شهید و ۷۵۰ زخمی به جا گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش چین به ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا
  • پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می‌کند
  • چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • کاخ سفید: تصمیمات بایدن بر اساس امنیت آمریکا گرفته می‌شود نه مشکلات غزه
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریمبین‌المللاروپا و آمریکا
  • کاخ‌سفید: از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم
  • نفس‌گیرترین انتخابات جهان در گروه تنها چند هزار رای؛ به نفع بایدن یا ترامپ؟
  • رهبران مسلمان آمریکایی جلسه با مقامات کاخ سفید را رد کردند