Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست آبفا روستایی خوزستان در خصوص آبرسانی به غیزانیه گفت: عمده مشکلات با بهره‌برداری از فاز اول آبرسانی به این منطقه تا دو هفته دیگر و باقی آنها نیز طی ماه‌های آتی با بهره‌برداری از فاز دوم حل خواهد شد.

"عادل حرباوی"، سرپرست آبفا روستایی خوزستان و قائم‌مقام مدیرعامل آبفای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره مشکلات آبی غیزانیه اظهار کرد: به دلیل پراکندگی، کثرت روستاها و فرسودگی لوله‌های آبرسانی و توزیع، مردم این منطقه سال‌هاست که با کمبود آب شرب مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: علاوه بر این شغل بسیاری از مردم این روستاها دام پروری است و از آنجایی که در منطقه نهر و یا کانالی برای آبرسانی وجود ندارد، بار آبرسانی به این بخش نیز بر عهده همین خطوط توزیع روستایی فرسوده قرار دارد.

حرباوی افزود: با این حال مساله مهم این است که خطوط لوله توزیع آب در منطقه از فرسودگی و هدررفت قابل توجهی رنج می‌برند و همین مساله موجب شده است که مشکل کم‌آبی سال‌ها در این منطقه وجود داشته باشد.

به گفته او در این راستا پروژه‌هایی در دست اجرا قرار دارد که یکی از آنها از سال ۹۵ آغاز و اندکی بعد متوقف شده‌بود که مرداد ماه سال گذشته بار دیگر آغاز شد و طی دو هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست آبفا روستایی خوزستان در ادامه توضیح داد: این پروژه از دو فاز تشکیل می‌شود که فاز یک شامل ۲۸ کیلومتر خط لوله انتقال آب، بازسازی و نوسازی تصفیه‌خانه شیبان و بازسازی و افزایش ظرفیت تلمبه‌خانه تقویت فشار سفیره است.

او تشریح کرد: بهره‌برداری از این فاز تا دو هفته دیگر صورت می‌گیرد و این مساله می‌تواند بخش عمده مشکل کم‌آبی منطقه را برطرف کند.

حرباوی در ادامه خاطرنشان کرد: فاز دوم این پروژه نیز شامل ۲۸ کیلومتر خط لوله انتقال آب از سفیره تا مرکز غیزانیه می‌شود که ظرف ماه‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: اما مساله این است که در کنار بهره‌برداری از فاز اول، خط لوله قدیمی نیز به رغم محدودیت‌های موجود در حال فعالیت است و آبرسانی سیار به وسیله تانکرها نیز برای مردم انجام می‌شود.

به گفته سرپرست آبفا روستایی خوزستان، در همین راستا پروژه‌ای نیز در دهستان مشرحات اجرا شده است که طی آن ۸ روستای محروم فاقد آب، از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

او در ادامه اظهار کرد: بهره‌برداری از مجموع این پروژه‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از محدودیت‌های بخش آب منطقه را برطرف کند. بخش‌های تکمیلی حل مشکل آب غیزانیه نیز با بهره‌برداری از فاز دوم پروژه موجود حل خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص پیش‌بینی زمان بهره‌برداری از فاز دوم نیز اظهار کرد: به دلیل وجود موانعی در این زمینه نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد اما تلاش می‌شود که بهره‌برداری از این فاز نیز در اسرع وقت صورت گیرد.

سرپرست آبفا روستایی خوزستان همچنین در مورد اعتراضات مردم به نبود آب گفت: با اقدامات صورت گرفته، اعتراضات کمتر شده است و پیش‌بینی می شود که با رفته رفته حل شدن مشکل آب، این اعتراضات به طور کلی متوقف شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غیزانیه آب شرب اهواز آبرسانی به غیزانیه آبفای خوزستان بهره برداری از فاز دو هفته فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان از بهره‌برداری پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر تأمین روشنایی مسیر دسترسی میدان باغبان (ابتدای خیابان الفت از سمت میدان سهروردی) به جاده سلامت شماره یک و سه (حاشیه جنوبی زاینده‌رود)، بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک در دستور کار واحد بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیراتِ اداره خدمات شهری مدیریت ناژوان قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه شامگاه ششم فروردین سال جاری همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به بهره‌برداری رسید و با تأمین روشنایی مورد نیاز بر اساس استانداردهای فنی، درخواست شهروندان اجابت شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه روشنایی ناژوان با اجرای ۴۵۰ متر طول حفاری، کابل‌کشی و نصب ۱۴ عدد فونداسیون و پایه شش متریِ دوطرفه، ۱۴ پروژکتور ۷۰ وات و LED ۱۴ عدد پروژکتور ۱۰۰ وات LED ضمن در نظر گرفتن شرایط بهینه مصرف برق و انرژی، با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

قائلی تاکید کرد: مسیر مذکور روشنایی نداشت، از این‌رو با اجرای این پروژه امنیت تردد استفاده کنندگان از مسیر مذکور به‌طول حدود ۵۰۰ متر طول و عرض ۱۶ متر بالغ بر ۸۰۰۰ متر مربع از عرصه تأمین شد.

وی گفت: اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها با تلاش و همت بی‌وقفه همکارانم در مدیریت این مجموعه ادامه دارد و خبرهای خوب اتمام پروژه‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 739518

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم