Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در زاگرب، بر اساس آمار منتشره در روزنامه وچرنی لیست چاپ زاگرب؛ تولید ناخالص داخلی کرواسی در دوره (ژانویه تا پایان مارس) نسبت به سه ماهه قبلی آن با کاهش ۱.۲درصدی مواجه شد. اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، روند مثبت ۰.۴ درصد دارد.

فقط هشت  کشور عضو اتحادیه اروپا به لحاظ اقتصادی نرخ رشد سالانه مثبت را در سال جاری میلادی حفظ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه کشورهای قدرتمند اقتصادی مانند؛ آلمان، ایتالیا و فرانسه، جزو این کشورها نیستند؛ زیرا انسداد بازار چین به شدت در اقتصاد آنها اثر گذار بوده است.

«دانیل نستیچ» تحلیلگر مؤسسه اقتصادی زاگرب در این رابطه گفت: وضعیت کشورهایی که صنایع قوی دارند مانند؛ آلمان، اسلواکی یا چک، اکنون دارای وضعیت اقتصادی خوبی نیستند، اما این کشورها نسبت به کشورهایی که اقتصادشان به گردشگری متکی  است، سریعتر بهبود می یابند.

کمیسیون اروپا می گوید؛ رشد اقتصادی کرواسی پس از سقوط ۹ درصدی در سال جاری، سریعتر و در سال آینده ۷.۵ درصد خواهد بود، ولی دولت زاگرب انتظار بهبودی ۶ درصدی را دارد.

رسانه های خبری کرواسی در ماه گذشته در گزارش هایی در این راستا نوشتند که این کشور به دلیل شیوع کووید-۱۹ ( ویروس کرونا)در سال جاری میلادی بر آورد می شود که با کاهش تولید ناخالص داخلی به میزان ۹.۱ درصد، مواجه خواهد شد.

بر اساس ارزیابی کمیسیون اتحادیه اروپا، کرواسی پس از یونان، ایتالیا و اسپانیا چهارمین کشور عضو اتحادیه است که در سال جاری با بیشترین کاهش تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد.

این در حالیست که انتظار می رود کرواسی با توجه به پایه اقتصادی خوبی که دارد در سال ۲۰۲۱ شاهد بهبودی اقتصادی اش باشد.

دولت کرواسی برای حمایت از کارفرمایان در بحران ویروس کرونا در ماه آوریل امسال حقوق ۵۹۵ هزار نفر شاغل را از بودجه کشور پرداخت کرد.

این اقدام حمایتی در ادامه سیاست دولت زاگرب درخصوص حمایت از شرکت ها و حفظ اشتغال بخاطر مبارزه با ویروس همه گیر کرونا انجام شده است.

کرواسی در سال ۲۰۰۹ به ناتو و در سال ۲۰۱۳ به اتحادیه اروپا ملحق شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین

جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا بر اکثریتی که در مجلس نمایندگان دارند جلوی لایحه کمک‌های دولت بایدن به اوکراین را گرفته اند. همین موضوع باعث شده کی یف بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی خود را از دست دهد. این در حالی است که جنگ فرسایشی ۲ سال اخیر اکنون با دست برتر روسیه در جبهه‌های نبرد همراه بوده است. اکنون دیگر کشور‌ها به دنبال جایگزینی کمک‌های واشنگتن به کی یف هستند. 

به گزارش خبرگزاری الجزیره، کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد توافق هفته گذشته اعضا برای افزایش کمک‌های اتحادیه اروپا به ارتش اوکراین به ارزش ۵ میلیارد یورو را به تصویب رسانده اند. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: با تصویب این بسته کمکی، ما به حمایت از اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه تا هر زمانی که طول بکشد ادامه خواهیم داد. 

این بیانیه می‌افزاید: اتحادیه اروپا با حمایت‌های مالی خود به افزایش توان تسلیحاتی اوکراین ادامه می‌دهد. این بودجه شامل خرید تسلیحات تهاجمی و لجستیک و نیز آموزش نیرو‌های نظامی این کشور می‌شود. 

کمیسیون اروپا همچنین قوانینی را برای خرید مشترک این تجهیزات از پیمانکاران دفاعی اتحادیه اروپا و نروژ (غیرعضو در اتحادیه اروپا ولی یکی از اعضای ناتو) تصویب کرد. 

با تصویب بودجه افزایشی جدید برای اوکراین، سقف بودجه اتحادیه اروپا برای کی یف برای بازه ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ به ۱۷ میلیارد یورو می‌رسد. هفته گذشته سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه اعلام داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کمک ۶ میلیارد دلاری بانک جهانی به مصر 
  • بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی به توافق رسید
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • توافق ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا با مصر
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  • امضای توافقنامه استراتژیک میان مصر و اتحادیه اروپا
  • هرکشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟
  • کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر
  • جوایز کشتی گیران برتر رنکینگ کرواسی پرداخت شد
  • پرداخت جوایز کشتی‌گیران برتر رنکینگ کرواسی