Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه کننده برنامه «جلسه غیرعلنی» گفت: جوان ها با نگاه بهتری که به برخی مسائل دارند باعث جذابیت موضوع در این برنامه می شوند.

«سعید ستودگان» تهیه کننده برنامه «جلسه غیرعلنی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با اشاره به ایده شکل گیری چنین برنامه ای گفت: بعد از انتخابات مجلس یازدهم و زمانی که نتیجه ها اعلام شد و مشخص شد تعداد بسیاری از جوان ها در انتخابات رای آوردند این به ذهنمان رسید که در شبکه سه که شبکه جوان هست و کار ویژه ما جوان ها هستند، نگاه جدی تری به ورود جوان ها به مجلس داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر اینکه ورود جوان ها به هر عرصه ای خیلی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: طرح اولیه مان این بود که بتوانیم همه افرادی که بعد از انقلاب متولد شدند و الان برای اولین بار وارد مجلس شدند گفت و گو کنیم و ببینیم چه نظرهایی دارند و نظرهایشان را با مردم در میان بگذارند. اینها افرادی هستند که با ورودشان می توانند نگاه جدیدی را وارد مجلس کنند و برای همین این موضوع را با همه نماینده های مجلس مطرح کردیم. ورود جوان ها به مجلس اتفاق جدیدی را برای ما رقم می زند.

 

این تهیه کننده افزود: از طرفی می خواستیم ببینیم فرق این جوان ها با افرادی که سن شان کمی بالاتر است چه هست و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا برنامه جلسه غیر علنی را طراحی کنیم و با حدود ۴۰ نفری که بودند چنین برنامه ای را مطرح کردیم و اکثر آنها استقبال کردند.

وی درباره بازخورد مخاطبان از این برنامه تلویزیونی گفت: جوان هر جایی که وارد شود موج مثبتی را با خود می آورد. نگاه تازه ای که به مسائل دارد، زوایایی می بیند که غالبا مورد غفلت قرار گرفته و ... همه اینها جزو مسائلی است که در نگاه جوانان به مسائل وجود دارد و این هم در این برنامه خود را نشان می دهد. ما هم بازخوردهای خوبی داشتیم مردم این نگاه های جدید و حاکمیت تفکر جوان ها بر کشور را  دوست دارند.

وی ادامه داد: اکثر مواقع شاید یکسری نظرهای تکراری را در برخی از مسائل سیاسی اجتماعی می دیدیم اما می بینیم که جوان ها با نگاه بهتری که به برخی مسائل دارند باعث جذابیت موضوع می شوند و برای همین می شود که می بینیم این جوان ها در انتخابات رای می آورند. تمایل مردم به سمت صحبت ها و راه های جدید است که بتواند مشکلات کشور را حل کند.

ستودگان درباره اینکه چه سوال هایی از هر نماینده پرسیده می شود؟ گفت: ما در شورای سردبیری برنامه مان حساسیت زیادی داشتیم. در این برنامه با توجه به فضای دکوری که طراحی کردیم،‌ قسمتی را از صحن علنی مجلس طراحی کردیم و صندلی نماینده ها و دکور صحنه را شبیه به مجلس طراحی کردیم و نماینده ای که می‌آید و روی آن صندلی می نشیند انگار که روی صندلی کاری خود نشسته است. ما قسمتی را در برنامه طراحی کردیم که طرح هایی را که قبلا در مجلس یا آینده ممکن است پیشنهاد شود را ارائه کنیم و نماینده باید در اینجا رای اش را اعلام کند و روی میز دکمه رای گیری دارد و می تواند رای اش را اعلام کند.

وی در پایان نیز گفت: در همین طراحی یک سری طرح هایی را که به صورت عمومی از برخی نماینده ها می پرسیم و یکسری سوال ها با توجه به حیطه تخصصی هر نماینده که برای مثال در حوزه محیط زیست، فرهنگی، اجتماعی و ... سوال مختص خودشان پرسیده می شود که چه طرحی دارید؟ و با فلان طرحی که ممکن است در رابطه با تخصص شما اعلام رای شود، رای شما چیست؟ و نماینده در اینجا مجالی پیدا می کند تا نظر تخصصی خودش را نسبت به این طرح ارائه دهد.

به گزارش فارس، این برنامه در ۳۶ قسمت طراحی شده است و از شنبه تا چهارشنبه هر روز از شبکه سه سیما پخش می شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تهیه کننده جلسه غیرعلنی تلویزیون رادیو طراحی کردیم جوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی دو بازی محیط زیستی در سال آینده

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از آموزش مفاهیم محیط زیستی به تعداد زیادی بازی‌ساز خبر داد و گفت: طراحی دو بازی محیط زیستی مطلوب و باکیفیت یکی از برنامه های سازمان برای سال آینده است.

به گزارش ایسنا، در دولت سیزدهم تاکید بر مردمی‌سازی حفاظت محیط زیست است و در حوزه حفاظت محیط زیست مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی مردم باید پای کار باشند. این مردمی‌سازی نیازمند آموزش و فرهنگسازی است، به همین جهت خانه محیط زیست به عنوان بستری برای تعامل، تفاهم، همکاری داوطلبانه و موثر راه‌اندازی شده است علاوه بر آن سازمان حفاظت محیط زیست برای استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای حفظ محیط زیست با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کارگروهی را تشکیل داده است.

نورالله مرادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت خانه‌های محیط زیست اظهارکرد: سازمان در جهت  افزایش سواد محیط زیستی و مردمی‌سازی محیط زیست را  در دستور کار خود قرار داده است و  یکی از سیاست‌های مردمی‌سازی ایجاد خانه‌های محیط زیست است که حدود ۲۰۰۰ خانه محیط زیست در سطح کشور تاسیس شده که ۱۵۶۰ خانه محیط زیست فعال هستند و اقدامات فرهنگی در خصوص فرهنگسازی در  محیط زیست در این خانه‌ها نیز شکل گرفته است.

 معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، اضافه کرد: برنامه دوم افزایش سواد محیط زیستی است که مبتنی بر همین استراتژی با تلاش شورای فرهنگ عمومی کشور، روز آموزش همگانی حفظ محیط زیست در تقویم رسمی کشور ثبت شده است. همه توان خود را خواهیم گذاشت که این روز را به یک جریان مهم در سطح کشور برای افزایش مشارکت مردم در حوزه محیط زیست تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راهبردهای ما بحث آموزش و پرورش است. اگر آموزش و پرورش در حوزه محیط زیست قوی  و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد، اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد. در این جهت تجدید نظر در محتوای محیط زیست مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش از دیگر برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست است که پیگیری خواهیم کرد.

مرادی در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و  بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای گفت: جلسات متعددی در پائیز سال جاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شد و این راستا از تعداد زیادی بازی‌ساز جهت آموزش مفاهیم محیط زیستی در مرکز آموزش البرز دعوت به عمل آمد. طراحی دو بازی محیط زیستی مطلوب و باکیفیت یکی از برنامه های سازمان برای سال آینده  است.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • در تصمیمات نباید نگاهمان به یک بخش خاص معطوف باشد
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • نماینده مجلس: رقم سبد معیشت کارگران چیزی بالغ بر 21 میلیون تومان است اما دولت 16 میلیون را قبول دارد! مذاکرات جلسات شورای عالی کار کامل منتشر شود نه گزینشی
  • خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند
  • این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • لزوم نگاه تخصصی و برنامه‌ریزی مدون برای ترویج معروفات و زدودن منکرات درجامعه
  • طراحی دو بازی محیط زیستی در سال آینده