Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: انتقال آب بهشت آباد با تونل به هیچ عنوان تاییدیه زیست محیطی ندارد و ما با تونل به علت آسیب‌های محیط زیستی مخالف هستیم و تاییدیه‌ای نخواهیم داد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با رئیس سازمان محیط زیست کشور دیدار کردند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمایندگان استان در این دیدار با اشاره به آسیب‌های زیست محیطی طرح انتقال آب معروف به تونل "بهشت آباد"  اظهار داشتند: پیوست‌‌های زیست محیطی از اصول مهم اجرای هر طرحی است.

66 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری در محدوده خشکسالی قرار گرفته استگزارش| خطر خشکسالی در چهارمحال و بختیاری جدی استافزایش دامنه خشکسالی در خراسان رضوی / افت شدید آب‌های سطحی / لایروبی رودخانه‌های خطرآفرین ادامه دارد

مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی تاکید‌ کردند: وظیفه حراست از منابع ملی یک وظیفه همگانی است و مخالفت ما با بحث انتقال آب توسط تونل یک مخالفت استانی نیست بلکه مخالفت ملی است چراکه حراست از منابع ملی آب یک وظیفه انقلابی می‌باشد و ما باید محافظ میراث ارزشمند محیط زیست و آب برای آیندگان باشیم .

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در این دیدار با صراحت بیان کرد: طرح انتقال آب بهشت‌آباد با تونل به هیچ عنوان تاییدیه زیست محیطی ندارد و ما با تونل به علت آسیب‌های محیط زیستی مخالف هستیم و تاییدیه‌ای نخواهیم داد.

انتهای پیام/ش

R7540/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان محیط زیست چهارمحال و بختیاری زیست محیطی بهشت آباد انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری صبح امروز سه‌شنبه در اولین همایش دانش سنتی محیط‌زیست ایران به میزبانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حفظ طبیعت و محیط‌زیست، اظهار کرد: طبیعت اولین منبع برای تولید است، مقام معظم رهبری امسال را با عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری کرده‌اند، بنابراین باید به محیط‌زیست توجه جدی صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حفظ محیط‌زیست دارد، در این دولت مصوبات خوبی در حوزه محیط‌زیست برای استان داشتیم که این کار بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تالاب‌های زیبایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات خوبی برای تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری اختصاص یافت.

حیدری با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط‌زیست باید مشارکت همه اقشار جامعه به‌ویژه افراد دارای دانش بومی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: این مسئله به پایداری در توسعه کمک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان‌های زاگرس‌نشین از نظر محیط‌زیست دارای ظرفیت‌های ویژه هستند، خاطرنشان کرد: یک قرارگاه برای توسعه استان‌های زاگرس‌نشین تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت از محیط‌زیست توجه ویژه نسبت به حفاظت از تالاب‌های چهارمحال و بختیاری داشته باشد، عنوان کرد: تمامی مردم باید بتوانند از این زیبایی و طبیعت بهره‌مند شوند.

حیدری با بیان اینکه مقوله آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، عنوان کرد: این مسئله به پیشگیری از فرسایش خاک کمک می‌کند و برای حفظ منابع آب زیر زمینی نیز اهمیت دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جنگل‌های بلوط در زاگرس یک سرمایه ارزشمند است، بنابراین باید در حفظ و صیانت این گنجینه کوشا باشیم و اقدام ویژه‌ای در همین راستا صورت بگیرد.

کد خبر 6079748

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد