Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: دستاورد ترامپ در کاهش آمار بیکاری بین سیاه پوستان در 50 سال اخیر با بحران کرونا و برخورد نژاد پرستانه نیروهای پلیس نقش بر آب شد. امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره حواشی جدید ترامپ پیرامون تبعیض نژادی در آمریکا و انتشار توئیت توجیهی گفت: چند روز قبل ترامپ توئیتی زد که منتقدین او یا حتی اکثریت جامعه آمریکا معتقد بودند وی خشونت را علیه سیاه پوستان ترویج کرده و از جنایات پلیس در این خصوص حمایت می‌کند براین اساس این توئیت به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و چهره‌های مطرح سیاسی که عمدتا دموکرات‌ها بودند آن را به باد انتقاد گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوالفتح ادامه داد: در ادامه ترامپ برای توجیح توئیت قبل اعلام کرد اگر من گفتم انتهای این اعتراضات تیراندازی است به معنی صدور حکم تیر برای تیراندازان نبود بلکه من گفتم اگر آشوبی به پا شود چاره‌ای جز تیراندازی نخواهد ماند. این نوع توجیه برای آن بود که انگی که به رئیس جمهور آمریکا درباره ترویج خشونت و نژاد پرستی زده شده بود، برطرف شود که البته بعید است تویئت دوم برای جامعه آمریکا قانع کننده باشد.
این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به دو قطبی شدن شدید جامعه آمریکا افزود: عده‌ای در آمریکا ترامپ را می‌پرستند و معتقدند این نماینده، فرستاده یا نظر کرده خداست این عده به هیچ قیمتی حاضر نیستند از حمایت از او دست بکشند. گروه مقابل، اما هر کاری را که ترامپ انجام می‌دهد او را به عنوان یک شر مطلق می‌بینند و در نتیجه توئیت ترامپ و توجیح او تغییری در نوع تفکر آن‌ها ایجاد نمی‌کند.
وی با بیان اینکه بخشی از جامعه آمریکا به نژاد پرستی ترامپ معتقد است و این قضاوت به پیش از انتخابات در این کشور برمی گردد گفت: با این حساب اگر جامعه آمریکا بپذیرد که ترامپ نژاد پرست است او رای رنگین پوستان را از دست خواهد داد. بخش دیگری که تاثیر مستقیم در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ خواهد داشت، موضوع مدیریت بحران است ترامپ رئیس جمهور آمریکاست و باید بحران‌های موجود را مدیریت کند، اما مدیریت او در طول بحران‌های اخیر ایالات متحده یکی از نقاط ضعف ویژه شخصیت او تلقی می‌شود.
ابوالفتح با تاکید براینکه عملکرد ترامپ در قبال مباحث نژادی و مدیریت بحران به مهک قضاوت مردم گذاشته خواهد شد، یادآور شد: آمریکای امروز بر سر یک موضوع که اتفاق چندان جدید و خارق العاده نبوده است و بحث نژاد پرستی بحث سالیان دراز این کشور است واکنش شدید نشان داد له شدن یک سیاه پوست زیر پوتین یک سفید پوست مسئله جدیدی در آمریکا به حساب نمی‌آید، اما از آنجا که این جامعه در شرایط فعلی به شدت عصبی است با واکنش‌های چنین وسیع روبه رو شد.
این کارشناس مسائل آمریکا عوامل عمده این بی تابی را موضوع کرونا و از دست دادن مشاغل در این کشور دانست و خاطر نشان کرد: پس از بحران کرونا بیکاری در جامعه آمریکا بالا گرفته و ترس از وضع معیشتی مردم را به سمت اقدامات خشونت آمیز و غارت‌گری علیه یکدیگر تحریک کرده است.
وی با تاکید براینکه حل مسئله نژاد پرستانه در آمریکا موضوع ساده‌ای نیست و حتی اوباما نیز که خود سیاه پوست بود نتوانست آن را حل کند گفت: جامعه آمریکا از رئیس جمهور خود انتظار مدیریت این موضوع را دارد.
ابوالفتح در پاسخ به این سوال که در انتخابات پیش رو تا چه میزان ترامپ می‌تواند به رای رنگین پوستان با توجه به حواشی پیش آمده امیدوار باشد، گفت: به طور تقریبی ۸۰ درصد رنگین پوستان در آمریکا متمایل به دموکرات‌ها و نامزد‌های این حزب دارند. این بار نیز که جوبایدن معاون اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکاست بنابراین در بین سیاه پوستان از مقبولیت بالایی برخوردار است، اما به طور کلی از آنجا که در آمریکا برگزاری انتخابات به صورت الکترال کالج برگزار می‌شود در نتیجه ۲۰ درصد آرا هم می‌تواند برای ترامپ تعیین کننده باشد به ویژه در برخی از ایالات که تجمع سیاه پوستان وجود دارد اگر تعدادی بیش از حد معمول از سیاه پوستان پای صندوق رای حاضر شوند قادر خواهند بود سرنوشت انتخابات را تغییر دهند. از همین رو ترامپ تلاش می‌کند حمایت سیاه پوستان را جلب کند.
این کارشناس مسائل آمریکا افزود: در همین راستا وی بار‌ها عنوان کرده است در دولت من مشکلات سیاه پوستان حل شد و حتی قبل از بحران کرونا پایین‌ترین میزان بیکاری بین سیاه پوستان طی ۵۰ سال اخیر در زمان دولت ترامپ شکل گرفت. اساسا ترامپ خیلی به این آمار افتخار می‌کرد و همیشه در مقایسه‌ای بین  دولت خود و دولت اوباما در موضوع آمار بیکاری در بین سیاه پوستان عنوان می‌کرد این من بودم که آمار بیکاری شما را پایین آوردم نه اوبامای سیاه پوست؟!
ابوالفتح در پایان خاطرنشان کرد:  کرونا عاملی شد تا تمام دستاورد‌های به دست آمده او در این مسیر از دست برود و آمار بیکاری در میان جوامع مختلف آمریکا موج صعودی پیدا کند. از سوی دیگر روحیه نژاد پرستانه او دردسر ساز شد و حواشی اخیر برخورد پلیس با یک سیاه پوست میزان محبوبیت او در بین سیاه پوستان را به شدت کاهش داد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات در آمریکا ترامپ سیاه پوستان نژادپرستی ابوالفتح جو بایدن کارشناس مسائل آمریکا بین سیاه پوستان جامعه آمریکا آمار بیکاری نژاد پرستی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارات ناشی از بارش در استان اصفهان اظهار کرد: بارش رگباری باران باعث جریان رواناب و سیلاب در روستای صالح آباد شهرستان نطنز شد.

وی با اشاره به بروز خسارت به باغات، معابر، آسفالت راه ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو افزود: خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند، اضافه کرد: در این راستا مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق در راستای ایمن‌سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌های وارد شدا اقدام کنند.

وی گفت: همچنین به علت شدت بارش‌ها آبگرفتگی در محور قدیم جاده نطنز - کاشان و نیز برخی ازمحورهای جاده‌ای در شهرستان اردستان و نیز معابر روستایی و شهری در برخی نقاط کاشان گزارش شد که عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امدادرسانی مستقر هستند.

شیشه فروش تصریح کرد: بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.

کد خبر 6086564

دیگر خبرها

  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می‌شود نه می‌ریزد!
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می شود نه می‌ریزد!
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری