Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@16:02:43 GMT

افرادی که نمی‌توانند زیر «تیغ بوتاکس» بروند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۴۵۷

افرادی که نمی‌توانند زیر «تیغ بوتاکس» بروند

یک متخصص پوست و مو گفت: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی- عروقی، انعقاد خون، بیماران عفونی و ... به هیچ عنوان نباید از بوتاکس استفاده کنند.

به گزارش شریان نیوز،هدی عین اللهی متخصص پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: یکی از روش‌های موثر برای جوان‌سازی پوست و رفع خطوط صورت و گردن، انجام عمل زیبایی بوتاکس است.

 

 

او افزود: تقریبا ۵۰ سالی می‌شود که از بوتاکس و سم بوتولونیوم در علم پزشکی به منظور درمان اختلالات گوناگون استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده بر روی بوتاکس نشان داده که این روش برای جوان سازی پوست، کم عارضه است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به عوارض بوتاکس اظهار کرد: بوتاکس یکی از روش‌های شناخته شده برای درمان چین و چروک در محل‌های مختلف صورت از قبیل پیشانی، گونه ها، دور چشم و دیگر نواحی بدن است. تزریق بوتاکس عوارض بسیار کمی دارد و بیشتر عوارض ناشی از آن به احتمال زیاد به دلیل متخصص نبودن شخص تزریق کننده بوتاکس است؛ بنابراین افراد باید قبل از انجام این زیبایی حتما از تخصص پزشک خود اطمینان حاصل کنند.

تورم یکی از عوارض عمومی بوتاکس است

عین اللهی با بیان اینکه قرمزی و تورم یکی از عوارض عمومی بوتاکس است، اظهار کرد: این عوارض معمولاً خفیف تا متوسط هستند که در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند و نیازی هم به درمان ندارند. شدت قرمزی و تورم به میزان بوتاکس تزریق شده و همچنین ضخامت سوزن تزریق بستگی دارد. جلوگیری از این عوارض تا حد بسیار زیادی به تجربه پزشک وابسته است. استفاده از سوزن‌های باکیفیت، تزریق آهسته و مقادیر کم بوتاکس و همچنین استفاده از کمپرس سرد پس از اتمام تزریق، مواردی هستند که می‌توانند از شدت قرمزی و تورم کم کنند.

سردرد و تهوع شایع‌ترین عارضه‌های تزریق بوتاکس

او درباره سردرد و حالت تهوع ناشی از تزریق بوتاکس گفت: سردرد و تهوع شایع‌ترین عارضه‌های تزریق بوتاکس هستند که در ۲ تا ۱۵ درصد مراجعه کنندگان به صورت خفیف دیده می‌شود. این مشکل بیشتر برای کسانی به وجود می‌آید که اولین تزریقات بوتاکس را تجربه می‌کنند و عوارض آن از چند ساعت تا حداکثر ۳ الی ۴ روز متغیر است.

عین اللهی با بیان اینکه علت سردرد و تهوع بعد از تزریق بوتاکس هنوز مشخص نیست، تاکید کرد: عواملی مانند آسیب‌های ایجاد شده در محل تزریق، استرس و سابقه سردرد‌های میگرنی در ایجاد سردرد و تهوع ناشی از تزریق بوتاکس تاثیر دارند. برای درمان آنها دارو‌های مسکن یا قرص‌های ضدمیگرنی گزینه خوبی جهت استفاده خواهند بود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی درباره کبودی ناشی از تزریق بوتاکس گفت: کبودی به دلیل سوراخ شدن عروق خونی موجود در محل تزریق به وجود می‌آید و به این علت که محل عروق خونی، پیش از تزریق بوتاکس به خوبی شناسایی نشده‌اند، رخ می‌دهد.

عوارض استفاده از بوتاکس

عین اللهی با اشاره به بوتاکس پیشانی تصریح کرد: بوتاکس پیشانی یکی از روش‌های بسیار مشهور برای درمان چین و چروک صورت و اخم است. این روش درمانی معایبی به همراه دارد که ممکن است برای بیشتر افراد ناشناخته باشد. انجام بوتاکس در محل مورد نظر، باعث فلج کردن عضلات انقباضی می‌شود.

او ادامه داد: بوتاکس در واقع سم آماده شده باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم است و بعد از تزریق در محل پیشانی جذب عضلات مورد نظر می‌شود و به مرور زمان از آزاد شدن ماده‌ای که باعث انقباض عضلات می‌شود، پیشگیری می‌کند. البته انجام عمل بوتاکس پیشانی اثر بخشی زیادی روی افرادی دارد که تعریق زیادی می‌کنند. 

این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: ایجاد عفونت و تورم مناطق مختلف صورت از شایع‌ترین عوارض استفاده از بوتاکس است که در بیشتر افراد دیده شده است. تزریق بوتاکس پیشانی باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

تزریق بوتاکس برای کدام افراد ممنوع است؟

عین اللهی با پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید از بوتاکس استفاده کنند، مطرح کرد: افراد زیر ۱۸ سال، سالمندان بالای ۷۵ سن، بانوان باردار، بیماران مبتلا به مشکلات قلبی- عروقی و انعقاد خون، بیماران عفونی، افراد مبتلا به مشکلات عصبی و کسانی که طی دو هفته اخیر واکسیناسیون کرده اند به هیچ عنوان نباید از بوتاکس استفاده کنند؛ چرا که انجام آن عوارض بسیار زیادی برای سلامتی آنها خواهد داشت.

منبع: شریان

کلیدواژه: تزریق بوتاکس بوتاکس پیشانی عین اللهی سردرد و تهوع مو و زیبایی متخصص پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

طبق نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ غیر بسته‌بندی  30 عددی در میادین میوه و تره‌بار 42هزار و 500 تومان و هر شانه 30 عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده  با قیمت 89 هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر شانه تخم مرغ 24 عددی  بسته‌بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته‌بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده 74هزار و 400تومان، 20 عددی62 هزار تومان، 15 عددی46هزار و 500 تومان، 9 عددی27هزار و 900تومان و 6 عددی 18هزار و 600تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسند.

قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

همچنین  سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت گوشت بوقلمون از سوی این سازمان به شرح زیر است:

هرکیلوگرم  بازو 71 هزار و 900تومان

هرکیلوگرم بال (بدون نوک بال) 52هزار و 500تومان

هربسته پای بوقلمون پاک شده بدون ناخن 800 گرم 22 هزار و 500تومان

هربسته جگر تازه پاک شده 400 گرمی 56 هزار تومان

هرکیلوگرم گوشت چرخکرده 164 هزار تومان

هربسته دل پاک شده  400 گرمی 56 هزار تومان

هرکیلوگرم ران با پوست و استخوان (با استخوان کمر) 127 هزار و 200تومان

هرکیلوگرم ساق با پوست 110 هزار و 700 تومان

هربسته سنگدان پاک شده 400 گرمی  59هزار تومان

هرکیلوگرم سینه بدون گردن با بال پوست و استخوان 119 هزار و 500تومان

هرکیلوگرم سینه با بال، گردن، پوست و استخوان107 هزار و 800تومان

هرکیلوگرم فیله 171هزار و 800تومان

هرکیلوگرم گردن بدون پوست 86 هزار و 300 تومان

هرکیلوگرم لاشه کامل یا شقه (برش عمودی لاشه) لاشه بالای 15 کیلوگرم 96هزار تومان

هرکیلوگرم مغز ران بی پوست و استخوان 178 هزار و 600تومان

هرکیلوگرم نیم شقه ران، ران با ساق، ران، کعب ران، استخوان پشت و دمبالچه (فله) 98هزار و 200تومان

هرکیلوگرم نیم شقه سینه، سینه با بال، با گردن، با پوست و استخوان(فله) 96 هزار و 400تومان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکیم یا بردپیت؟
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • افشای سندی مهم درباره افرادی که مسعود رجوی به ساواک لو داد | ویدئو
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار