Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:10:25 GMT

سبزوار رتبه نخست تولید جو را در خراسان رضوی دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۴۶۴

سبزوار رتبه نخست تولید جو را در خراسان رضوی دارد

منصور برغمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال زراعی جاری از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت جو در سبزوار ۶۵ هزار تن محصول برداشت شد.
وی ادامه داد: بارندگی‌های مناسب، کشت مکانیزه و اقلیم مناسب منطقه افزایش ۱۵ درصدی تولید این محصول در شهرستان را رقم زده است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: محصول جو در ۸۰ درصد مزارع شهرستان به صورت مکانیزه و با دستگاه‌های بذرکار و کشت مستقیم کاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۵۴ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در آن فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها سبزوار اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار اراضی کشاورزی سبزوار اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی «رشتخوار» خراسان رضوی به کاشت پسته اختصاص دارد که ۵۰ درصد از اراضی را شامل می‌شود.

علیمردان خزاعی افزود: مساحت کل اراضی کشاورزی رشتخوار خراسان رضوی ۳۰ هزار هکتار است.

وی گفت: ۹۵ درصد جمعیت ۶۵ هزار نفری رشتخوار به کشاورزی اشتغال داشته و معمولا هر کشاورز علاوه بر هر محصولی که کشت می‌کند، به تولید پسته نیز مشغول است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان اینکه سیاست حمایتی جهاد کشاورزی ارائه خدمات خاص به پسته‌کاران است، افزود: در این راستا کار محوری این اداره مبارزه با آفت پروانه چوب‌خوار پسته به شیوه "کنترل پیک پرواز" این حشره است.

وی گفت: همه ساله در اواخر اسفندماه، تَله‌های طعمه گذاری شده به منظور تخمین جمعیت آفت، بررسی زندگی و رفتار و زمان ظهور و اوج و خاتمه دوره پرواز حشره در طبیعت، در کنار درختان نصب و ۲ روز یکبار تعداد حشره نر شکار شده شمارش می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • افزایش تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • خراسان رضوی رتبه نخست سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • رتبه نخست هشترود در کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد