Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@06:34:03 GMT

معتادان کرونا نمی‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۵۹۷

معتادان کرونا نمی‌گیرند؟

ساعت24 -معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با مراقبت از معتادان و ارائه آموزش‌های صحیح در جهت تغییر رفتار، می‌توان تا حد زیادی خطرات ناشی از کووید – ۱۹ را در این گروه و در نتیجه افراد جامعه، تحت کنترل در آورد.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: مدتی است در فضای مجازی، مطالب خلاف واقع تحت عنوان اثرات دود و قلیان و تریاک و مواد مخدر در پیشگیری از کروناویروس پخش می‌شود و این‌گونه القاء می‌شود که معتادان کرونا نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی با اشاره به مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شده است، گفت: در حال حاضر اغلب کشورهای جهان از جمله کشور ما با بیماری کووید – ۱۹ و مشکلات ناشی از آن روبه‌رو هستند و در این شرایط، مراکز کاهش آسیب با خدمات سیار، ممکن است تنها راه ارتباطی معتادان با خدمات سلامت باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به این مطالب، طرح غربالگری کووید - ۱۹ در میان معتادان با هدف بررسی میزان شیوع و شناسایی موارد ابتلا به کرونا در میان معتادان انجام شد و در این طرح، ۳۲۰ نفر از معتادان تحت پوشش مراکز مربوط به سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز مورد مطالعه قرار گرفتند.

علوی ادامه داد: نتایج نشان داد که ۷.۳ درصد از معتادان تحت پوشش مراکز کاهش آسیب اعتیاد، به ویروس کرونا مبتلا بودند.

وی اضافه کرد: بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی، بیشترین معتادان در گروه مردان با ۸۰ درصد و دارای سطح تحصیلات پایین بودند. همچنین بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی ۳۷ تا ۲۸ سال بود و بیشترین ماده مصرفی هرویین با ۳۷ درصد و از لحاظ محل سکونت مربوط به مناطق حاشیه شهر بودند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به فراوانی بروز و شیوع ویروس کرونا در افراد معتاد و انتشار آن در جامعه از طریق این افراد، با مراقبت از معتادان و تحت پوشش قرار دادن و تشویق و ترغیب آنها به ترک اعتیاد و کاهش خطر آن و بهره‌گیری از مراکز گذری و ارائه آموزش‌های صحیح در جهت تغییر رفتار، می‌توان تا حد زیادی خطرات ناشی از کووید – ۱۹ را در این گروه و در نتیجه افراد جامعه، تحت کنترل در آورد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: معتادان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، از تزریق واکسن «اس ام ای» در سالجاری خبر داد و گفت: این واکسن امسال در دستور کار وزارت بهداشت بود تا از تولد نوزادان مبتلا به اس ام ای جلوگیری کنیم.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت ( یکم تا هفتم اردیبهشت ) که در محل ستاد برگزار شد، از تزریق واکسن هپاتیت سی خبر داد و افزود: اکنون واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور در حال انجام است و امسال تزریق واکسن هپاتیت سی نیز در دستور کار است.

وی اظهار داشت: بهداشت مظلوم ترین بخش در وزارت بهداشت است که کمتر به آن توجه می شود و باید در اولویت قرار گیرد .

فرشیدی ادامه داد: توجه به سلامت روانی در سالهای گذشته کمتر مورد توجه بود ولی امروزه بسیاری از بیماریها و اختلالات روحی و روانی به خصوص در جوانان بروز پیدا می کند که باید ایجاد و افزایش مراکز روانشناسی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

به گفته معاون بهداشت، امسال طرح سلامت و روان با محوریت خانواده با همکاری سایر نهادها اجرایی خواهدشد.

فرشیدی افزود: جوانی جمعیت نیز از برنامه های ویژه وزارت بهداشت است و شاهد افزایش جمعیت هستیم ، فرهنگ سازی در این زمینه مهمترین کار است و کاستن سقط های ناآگاهانه و انجام مشاوره های موثر ، راه اندازی مراکز ناباروری و تسهیل قوانین و رایگان کردن سنوات دارویی برای ارتقای جوانی جمعیت ضروری است.

فرشیدی تصریح کرد: ورزش، تغذیه و کاهش استرس زنجیره های بهم متصل بوده و از بروز بیماریهای غیرواگیر جلوگیری می کند.

وی گفت: پویش ملی سلامت ۲ امسال نیز طراحی شد و بزودی آغاز غربالگری یکی از سرطانها از طریق رسانه ها اعلام می شود.

فرشیدی در ادامه سخنانش به تجمیع آزمایشگاه‌های کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: امسال تقویت آزمایشگاهها از برنامه های وزارت بهداشت است و اتصال این مراکز دولتی و خصوصی به سیستم های وزارت بهداشت است که بر اساس نیازهای مردم ، آزمایشات رصد می شود تا بیماریهایی مانند دیابت کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت سواد عشایر نیز از دیگر برنامه های سالجاری است، گفت: این برنامه امسال با اولویت بهداشت دهان و دندان و آموزش و اطلاع رسانی به عشایر انجام می شود که باید به شکل جهادی در این زمینه کار شود.

دیگر خبرها

  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • زاکانی: ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ بیشتر شده است | امیدواریم مشکل معتادان متجاهر را با مشارکت مردم حل کنیم
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت