Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@00:11:08 GMT

موج‌سواری رسانه‌ های معاند در فضای غیر شفاف

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۶۳۷

نبود شفافیت در موضوعات مختلف به نظام و سرمایه اجتماعی‌اش ضربه وارد می‌کند و در ضمن زمانی که موضوعات این چنینی به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی و اعلام نشود، فضا برای شایعات بیشتر آماده می‌شود.

به همین دلیل بود که رویترز آماری عجیب و غریب از تعداد کشته شده‌های آبان اعلام کرد. در حقیقت شکل‌گیری چنین فضایی به این دلیل بود که خودمان برای بحث شفافیت پیشقدم نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به همین دلیل فضای شایعات شکل گرفته و در این صورت میدانداری رسانه‌های خارجی موضوعیت می‌یابد.

متاسفانه در این موضوع برخی در داخل کشور و به‌واسطه نبود اطلاع رسانی شفاف و به‌موقع، فضا را برای سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه آماده کردند. در فضایی که شفاف نبوده و آمار دقیق از سوی مراجع رسمی اعلام نشود، هر کسی می‌تواند سوءاستفاده کرده و آماری را اعلام کند.

متاسفانه موضوع آمار دقیق تلفات و کشته‌ های آبان ماه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و رسانه‌های معاند دائماً تلاش دارند روی آن مانور دهند. در حقیقت آنها به دنبال این هستند که با سوءاستفاده از فضای ابهام موجود، آمارهای غیر واقعی از آن حادثه ارائه کنند. بنابراین می‌بایست مسؤولان و مقامات ذی‌ربط به طور صریح درباره میزان تلفات و آسیب‌های آن حادثه سخن گویند.

امیدواریم در بخش‌های مختلف کشور شاهد شفافیت و اعلام به‌موقع اطلاعات مورد نیاز باشیم.   احمد نادری - نماینده تهران

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رسانه های معاند کشته های آبان احمد نادری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیبهای فضای مجازی و آشناسازی نوجوانان و جوانان نسبت به این آسیبها، دوره های سواد رسانه و طرح «منیر» توسط این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستانهای مختلف در دست اجرا است.

 

حجت الاسلام صاحبقرانی امروز در خواف افزود: در کنار این مساله در قالب مرکز رسانه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها از ظرفیتهای بومی برای آشنایی نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آسیبهای فضای مجازی بهره گرفته می شود و سطح آگاهی های عمومی افزایش می یابد.

 

 وی ادامه داد: محتواسازی برای فعالان فضای مجازی در عرصه مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمنان و آسیبهای این بخش از دیگر رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • شب عملیات کجا بودی؟