Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کتاب۲۲۶ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی نشر راز نهال به چاپ رسیده و رانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هر جلد از این کتاب که از منظر فرهنگ فورلکور اهمیت ویژه‌ای دارد برای علاقه‌مندان به کتابخوانی ۱۷ هزار تومان است.

مطالب این کتاب در چهار فصل ارایه شده که فصل اول آن حاوی کلیات است و نویسنده در این جستار کوشیده تا تعریفی از ضرب‌المثل و ویژگی‌های آن ارایه کند و انواع ضرب‌المثل فارسی و فواید آن را شرح داده و تفاوت ضرب‌المثل را با اصطلاحات ضرب‌المثلی عنوان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش همچنین در خصوص تاریخ پیداش امثال و حکم ، نقش ضرب‌المثل در زبان و ادبیات و اثربخشی ضرب‌المثل‌ها توضیحاتی ارایه شده است.

نویسنده در گام دوم این کتاب فهرستی از ضرب‌المثل‌های رایج منطقه ساوه و زرندیه را به ترتیب حروف الفبای فارسی با گویش ویدری و ساوجی ارایه کرده و نمونه‌هایی از ضرب‌المثل الویری و مثل‌ها به گویش مامونیه را نیز بیان کرده است.

در فصل سوم کتاب چیستان و معما در اصطلاح و لغت شرح داده شده است و انواع چیستان و معما و تفاوت آن‌ها با هم واگوشکو نمونه‌هایی از معماهای ترکی مناطق ساوه و زرندیه (تاگماجا) ارایه شده است.

نویسنده در فصل چهارم کتاب در خصوص باورهای ساوه وزرندیه مطالب مبسوطی را ارایه داده است و نمونه‌هایی از این باورها را در بین مردم منطقه شرح داده استمکه از جمله آن می‌توان به باورها در خصوص مار، آیین‌های نوروزگان، اثر دعا بر زندگی و نفرین اشاره کرد.

در مقدمه این کتاب آمده است: هر قوم و ملتی با باورها و ارزش‌هایش معرفی می‌شود و فرهنگ مجموعه‌ای از عناصر کلامی و رفتاری یک قوم است که ارتباط، انتقال تجارب، آرزو ها و دانش آنان را به نمایش می‌گذاردو درک مفاهیم نهفته در عناصر انتقال فرهنگ اهمیت زیادی دارد.

کتاب حاضر کوششی علمی و تحقیقاتی است که به زبان‌های ترکی و فارسی و برای حفط فرهنگ مردمان دیار ساوج و زرندیه انجام شده و هدف نویسنده از آن حفظ داشته‌های فرهنگی این منطقه و پیشگیری از نابودی داشته‌های گویش ترکی در خطه ساوج است که با گردآوری معما و ضرب‌المثل و چیستان دنبال شده است.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا ساوه زرندیه استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا ساوه زرندیه استان مرکزی کتابخانه ایرنا ساوه زرندیه استان مرکزی ضرب المثل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه

علی نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: سال گذشته نظارت لازم بر ورود و خروج ۳۵۱۲ محموله فرآورده‌های دامی اعم از گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، خوراک و مکمل دام و طیور توسط بازرسین اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون در جمعیت دام‌های سبک و سنگین این شهرستان به صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی از جمله تب برفکی، شاربن، ppr ، تب مالت، آبله و لمپی اسکین ایمن سازی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی زرندیه گفت: در این بازه زمانی تا کنون بالغ بر ۱۰۹ هزار رأس دام سبک و سنگین را به منظور پایش بیماری‌های مختلف دامی مورد آزمایش و تست قرار گرفته است.

نقیبی افزود: سال گذشته ۵۱۵۴ بازدید از مراکز تولید، بسته بندی، و عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها توسط کارشناسان دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته که در این بازدیدها ۲ هزار و ۱۴ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف به دلیل مشکلات میکروبی و بهداشتی شناسایی و از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره دامپزشکی زرندیه ادامه داد: همچنین در این مدت، نظارت‌های لازم بر ۲۳ شرکت تولید دارو، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و مکمل طیور توسط همکاران ما در دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته است.

نقیبی بیان کرد: در این مدت مجوز جوجه ریزی برای ۲ ملیون و ۸۳۸ هزار قطعه جوجه گوشتی، ۱۵۵ هزار قطعه جوجه تخمگذار، ۹۳ هزار و ۹۹۶ قطعه جوجه مرغ مادر و ۲۵۴ هزار قطعه پولت تخم گذار در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.

وی گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های طیور همچنین بیش از ۳۳ هزار قطعه طیور بومی این منطقه توسط اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی زرندیه ایمن سازی شده و ۱ هزار و ۷۹۹ مورد نمونه برداری جهت انجام آزمایشات مربوطه انجام گرفته است.

کد خبر 6078031

دیگر خبرها

  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد
  • الزام رستوران‌ها و مراکز پذیرایی برای درج غذا‌های محلی در منوی غذا
  • «حکمت و حکایت جوانمردی» منتشر شد
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • آیا زن باید برای کار خانه حقوق بگیرد؟
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • «هنر انقلاب اسلامی» یک رویکرد است؟
  • غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود
  • انتشار کتابی درباره اختلالات روانپزشکی در جهاددانشگاهی قزوین