Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در واکنش به اعتراضات اخیر در کشور آمریکا، نامه‌ای را خطاب به علی باقری معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، منتشر کرد.

در این نامه آمده است: احتراما با توجه به اعتراضات مردمی گسترده در آمریکا و سرکوب خشن این اعتراضات توسط نیرو های امنیتی دولت تروریسم آمریکا و ظلمی که به واسطه نگاه نژادپرستانه به بخشی از مردم ایالات متحده آمریکا از طرف مدعیان حقوق بشر روا داشته می‌شود، از جنابعالی به عنوان متولی قانونی موضوع تقاضا می‌گردد با توجه به رسالت انقلابی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و در راستای عمل به وظایف حقوق بشری آن قوه، با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، اقدامات قانونی جامع و موثر را در جهت دفاع از حقوق انسانی مردم آمریکا در سطح بین المللی به عمل آورده و نتایج بدست آمده را در اختیار افکار عمومی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

108 / 167 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز اعتراضات آمریکا نژاد پرستی ترامپ جمشید پور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز اعتراضات آمریکا نژاد پرستی ترامپ جمشید پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا

رییس دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا شب گذشته به صدها دانشجوی معترض حامی فلسطین این دانشگاه که چند روزی است در اعتراض به نسکل کشی و جنایات اسراییل در غزه در محوطه دانشگاه اردوگاه کرده و تحصن کرده اند، هشدار داد که اردوگاه تحصن خود را برچینند.

به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه آمریکایی" آکسیوس"، "مینوش شفیق" رئیس دانشگاه کلمبیا، روز سه شنبه اعلام کرد که به معترضان طرفدار فلسطین مهلت داده است تا هرچه زودتر اردوگاه اعتراضی خود را برچینند و وضعیت دانشگاه را به حالت عادی بازگردانند.

شفیق در پیامی که روز سه شنبه در وب سایت دانشگاه کلمبیا منتشر شد، گفت که اگر دانشجویان تا نیمه شب (دیشب) منطقه را ترک نکنند، این دانشگاه "گزینه های جایگزین" را در نظر خواهد گرفت. 

دانشگاه کلمبیا از زمان تشدید اعتراضات ضداسراییلی و برپایی اردوگاه تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوطه اش، از دانشجویان خود خواسته در خانه بمانند و کلاس های درس خود را مجازی کرده است. این اقدام از بیم پیوستن دیگر دانشجویان به معترضان صورت گرفته است.

معترضان دانشجویی کلمبیا این روزها الهام بخش اردوگاه‌ها و تظاهرات‌های دیگر علیه جنگ غزه در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده تبدیل شده اند و کالج‌های آمریکایی را به کانون اعتراضات طرفداران فلسطین تبدیل کرده اند.

دستگیری و تعلیق دهها دانشجو و برخی اساتید حامی فلسطین با فشار لابی حامی اسراییل، جرقه اعتراضات گسترده اخیر را زده است؛ به نحوی که کلاس های درس این دانشگاه مجازی شده و بسیاری از دانشجویان و اساتید این دانشگاه در اعتراض به فشارهای اعمال شده بر روی دانشجویان حامی فلسطین و تعلیق و دستگیری برخی اساتید و دانشجویان دست به تحصن زده اند.

پلیس نیویورک پنجشنبه هفته گذشته بیش از 130 دانشجوی معترض کلمبیا را در جریان اعتراضات دستگیر کرد و تلاش کرد اردوگاه دانشجویان معترض و متحصن را برچیند.

شفیق در پیام روز سه شنبه خود گفت که مدیران دانشگاه کلمبیا در حال مذاکره با سازمان دهندگان دانشجویی اعتراضات برای برچیدن اردوگاه هستند.

شفیق گفت: " اگر توافق تا نیمه شب سه شنبه به دست نیاید، ما باید گزینه های جایگزین را برای پاکسازی چمن غربی و بازگرداندن آرامش به محوطه دانشگاه در نظر بگیریم تا دانشجویان بتوانند ترم را تکمیل کنند و فارغ التحصیل شوند."

سخنگوی دانشگاه کلمبیا از ارائه اظهارنظر در مورد مراحل بعدی دانشگاه در صورت عدم جمع آوری اردوگاه اعتراضی دانشجویان، خودداری کرد.
دانشجویان معترض طی روزهای گذشته با برپایی اردوگاه علیه نسل کشی اسراییل در غزه بارها تظاهرات کرده اند.

از جمله شعارهای سرداده شده در جریان این اعتراضات از جمله "ما حماس هستیم" و "مرگ بر اسراییل" و "مرگ بر نتانیاهو" به نظر برخی از حامیان اسراییل در آمریکا به عنوان نمودهایی از "یهودستیزی" تعبیر و تفسیر می شود در حالی که غالب منتقدین می گویند در جریان اعتراضات ضداسراییلی حتی بسیاری از یهودیان نیز حضور دارند و زدن انگ یهودستیزی به خاطر اعمال فشار برای سرکوب اعتراضات دانشجویی است که از سویی علیه سیاست های تجاوزکارانه رژیم اسراییل در کشتار بی رحمانه مردم غزه است و از سوی دیگر در اعتراض به سیاست های دولت آمریکا در حمایت بی قید و شرط از رژیم اسراییل در جنگ غزه است.

در یکی از آخرین نمونه ها از حمایت بی قید و شرط دولت واشنگتن از رژیم تل آویو، کنگره آمریکا لایحه پیشنهادی کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل را به تصویب رسانده است.

علاوه بر دانشگاه کلمبیا، پلیس نیویورک از دوشنبه شب اقدام به دستگیری دهها دانشجوی معترض در دیگر دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه نیویورک و ییل کرده است.

دانشگاه هاروارد نیز از بیم پیوستن دیگر اقشار به معترضان دانشجویی، ورود عموم را به محوطه خود ممنوع کرده است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد: 51 درصد جوانان آمریکا خواهان محو اسراییل است فشار کنگره برای عزل روسای 3 دانشگاه آمریکا به خاطر اعتراضات ضداسراییلی دانشجویان

دیگر خبرها

  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت