Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:13:51 GMT

۱۰۰ هزار نفر در استان سمنان سفیر سلامت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۰۷۲۳

۱۰۰ هزار نفر در استان سمنان سفیر سلامت می‌شوند

نوید دانایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای مرحله ملی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» با به‌کارگیری سفیران سلامت، یعنی یک نفر از هر خانواده، آغاز شد، در حالی که مرحله آزمایشی این طرح از آذر ۹۸ از سوی استان‌های سمنان، قزوین، همدان و کاشان به اجرادرآمده بود.

وی با اشاره به سراسری و ملی شدن طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» اضافه کرد: با توجه به جمعیت ۲۴۰ هزارنفری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر، گرمسار، سرخه و آرادان، تعداد سفیران این طرح حدود ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شرایط سفیر سلامت شدن در طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» داشتن حداقل ۱۸ سال سن و هشت کلاس تحصیلی سواد است و علاقه‌مندان برای سفیر سلامت شدن می توانند به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: در اجرای مرحله آزمایشی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در استان حدود ۹۲ درصد سفیران سلامت را بانوان تشکیل می‌دادند.

وی اضافه کرد: در مرحله آزمایشی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» هشت برنامه اصلی اجراشد که ۲۱۳ سفیر موفق به گذراندن تمام مراحل شدند.

دانایی «هر خانه یک پایگاه سلامت» را طرحی پیشرفته برای پیشبرد اهداف حوزه بهداشت و درمان در جامعه برشمرد و افزود: سفیران سلامت در قالب این طرح آموزش هایی دریافت می کنند و به درون خانواده می برند و به افراد خانواده انتقال می دهند.

وی تاکید کرد: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» شبکه ای از انتقال آموزش های بهداشتی است که از طریق سفیران سلامت در جامعه گسترش می یابد.

وی با اشاره به اینکه «هر خانه یک پایگاه سلامت» از طرح‌های مهم وزارت بهداشت و درمان در سال ۹۹ است، گفت: این طرح که استان سمنان مجری مرحله آزمایشی آن بود، یکی از معیارهای غربالگری در شیوع کرونا هم محسوب می شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به تازه ترین آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان ابتلای ۵۷۳ نفر به این بیماری قطعی شد که ۸۵ درصد از آنها با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

اجرای مرحله ملی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» با سخنرانی ویدئوکنفرانسی سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در آیینی در سمنان آغاز شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خانه یک پایگاه سلامت مرحله آزمایشی سفیران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، صبح پنجشنبه با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گرمسار در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان دو باب خانه بهداشت افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گرمسار درباره جزئیات این طرح بیان کرد: این خانه‌های بهداشت در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتبار هر خانه ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهرام قدس افزود: تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوار تحت پوشش این مناطق ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

کد خبر 6081801

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان 
  • ارزیابی حدود ۲۱ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • عقل و قلبم می‌گوید آرسنال، بایرن را شکست می‌دهد
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است